|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

صرفه جویی 32 درصدی گاز با اجرای بهینه سازی موتورخانه

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: اجرای طرح بهینه سازی در بیش از 6هزار و 500 واحد موتور خانه در مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و آموزشی سطح استان، کاهش 32 مصرف گاز را در پی داشته است.

صرفه جویی 32 درصدی گاز با اجرای بهینه سازی موتورخانه

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، ابوالقاسم عسکری، مدیر عامل این شرکت  گفت:‌ گاز طبیعی از اعماق زمین اکتشاف و استخراج می‌شود، پس از انتقال به پالایشگاه با تصفیه ناخالصی‌هاو انجام فرآینده ای ویژه به گاز شیرین تبدیل می‌شود و بعد از مراحل انتقال و تقلیل فشارو... به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به رتبه نخست این شرکت در اجرای طرح بهینه سازی موتور خانه ها، گفت: اگر ساختمانی دارای موتورخانۀ قدیمی است، مالک یا مالکین می توانند با مراجعه به سایت شرکت گاز استان اصفهان به آدرس www.nigc-isfahan.ir  ثبت نام نموده و نسبت به بهینه سازی موتورخانه ساختمان مسکونی، تجاری، اداری خود اقدام نمایند.

وی، تصریح کرد: اجرای این طرح مطابق مصوبه شورای اقتصادبه صورت کاملا رایگان انجام می شود و موتورخانه از طریق عملیات عایق بندی، نصب رسوب گیر و تنظیم مشعل بهینه شده که این اقدام موثر کاهش 32 درصدی مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را برای موتورخانه ایجاد می کند که در کاهشمصرف گاز و گازبهای مصرفی ساکنین این مجتمع ها بسیار موثر است.

عسکری، با بیان اینکه در حال حاضر 114شهر و 1067روستا و بیش از 18هزار واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به ۲ میلیون و 5۰۰ هزار واحد مصرف‌کننده گاز در سطح استان، گفت: امسال نیز حدود 50 هزار مشترک به تعداد مشترکین استان اضافه گردید.

عسکری، تصریح کرد: میزان مصرف گاز در بخش خانگی در ابتدای مهرماه روزانه حدود 11میلیون متر مکعب بود و هم اکنون به 47میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه دمای آسایش باید در منازل و تمامی فضاهای اداری و تجاری و... از ۱۸ تا ۲۱ درجۀ سانتی‌گراد باشد، گفت: تقاضا می‌شود که تنظیم دما در تمامی ساختمان ها روی 18 درجه باشد تا امکان استفاده از گاز ایمن و مستمر  برای همۀ هم‌میهنان فراهم گردد.

عسکری، با تاکید بر صرفه جویی که از موازین تاکید شده در دین مبین اسلام است، افزود: شهروندان محترم در صورتی که اتاقی در منزل بلااستفاده است، توصیه می شود در این فصل سرد درب آن اتاق را بسته و وسایل گرمایشی آن را خاموش کنند، همچنین استفاده از پرده های ضخیم، پوشیدن لباس گرم بیشتر و دو جداره کردن پنجره ها بسیار در کاهش مصرف گاز موثر است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها