|
نویسنده: رضافتوح

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

لزوم مدیریت مصرف گاز در اصناف و صنایع استان اصفهان

​مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بر لزوم راه‌اندازی واحد مدیریت مصرف انرژی در اصناف و صنایع استان با هدف مدیریت منابع و مصارف انرژی، کاهش هزینه‌های تولید و کمک به حفظ مطلوب محیط زیست و ... تاکید کرد.

لزوم مدیریت مصرف گاز در اصناف و صنایع استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در پانزدهمین نشست اعضای ستاد مدیریت بحران این شرکت که با حضور مدیرکل ستاد بحران استان، مدیرکل سازمان صمت، مدیرانی از شرکت های برق شهری و برق منطقه ای، شهرک های صنعتی و شرکت های فولادی استان برگزار شد، مهندس عسکری ضمن تشریح عمده اقدامات شرکت گاز استان در راستای مدیریت بهینه مصرف، گفت: با وجود همه ی اقدامات و نتایج حاصله، به علت افزایش تعداد مشترکین گاز طبیعی در سالجاری و همچنین برودت هوا ، صرفه جویی مصرف گاز در بخش های مختلف اعم از خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی با جدیت رعایت گردد تا جریان گاز در همه ی کشور استمرار داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه، شب گذشته دمای هوا در شهرستان های سردسیر استان به منفی 20 درجه سانتیگراد بود و این کاهش دما در غرب کشور و استان های سردسیر بسیار بیشتر است، افزود: تقاضا داریم مردم شریف استان تا جایی که امکان دارد در مصرف گاز صرفه جویی نمایند تا با افت فشار و قطعی گاز مواجه نشده و زمستان را به سلامت سپری نماییم.

عسکری، با بیان اینکه واحد های صنعتی بویژه صنایع عمده که مصرف گاز بالایی دارند می توانند اورهال و تعمیرات سیستم های خود را در فصل سرد انجام دهند که با این اقدام بتوان تا میزان قابل توجهی مصرف گاز را در پیک زمستانی کاهش داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین با تاکید بر ممنوعت استفاده از گرماتاب ها در فضاهای عمومی غیر سرپوشیده  نظیر رستوران ها، باغ ویلاها و... گفت: صنوف مختلف نیز به سهم خویش باید در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند.

عسکری، همچنین خواستار تبدیل مصرف بهینه انرژی به یک فرهنگ عمومی در میان اقشار جامعه شد و با اشاره به علل لزوم محدودیت در مصرف گاز طبیعی اظهار کرد: ناترازی تولید و مصرف گاز، افزایش بی رویه، اهمیت استمرار جریان گاز در اقصی نقاط کشور از مهمترین دلایلی است که باید در زمینه مصرف بهینه همت گماشت.

وی، همچنین از عزم جدی شرکت گاز استان اصفهان در بهینه سازی مصرف گاز موتورخانه‌های بخش های اداری، خانگی و تجاری مطابق مصوبه شورای اقتصاد به صورت رایگان خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 6هزار و 500واحد موتورخانه و 1200 فضای آموزشی  بهینه شده اند که این اقدام بطور میانگین منجر به کاهش 32 درصدی مصرف گاز در این واحد ها نسبت به مدت مشابه قبل از بهینه سازی  شده است.

عسکری، خاطر نشان ساخت: طبق دستورالعمل ابلاغی دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران در صورت عدم رعایت مصرف بهینه، به جهت پیشگیری از افت فشار و قطعی گاز بخش های خانگی در کشور طی روزهای سرد آتی ممکن است ناگزیر به اعمال محدودیت مصرف در برخی از صنایع و صنوف باشیم .

وی، تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت استمرار جریان گاز بخش خانگی است، سازمان صمت و همچنین شرکت شهرک های صنعتی، در راستای مدیریت مصرف انرژی بر اساس اولویت های مربوطه طرح های پیشنهادی کاهش مصرف گاز را ارائه نمایند تا در صورتی که  اعمال محدودیت مصرف الزامی گردید، صنایع متحمل کمترین خسارت ممکن گردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها