|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی هنری جشنواره فجر تا فجر

دومین جلسه ی کمیته ی فرهنگی هنری جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی نماز با عنوان "فجر تا فجر" در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی هنری جشنواره فجر تا فجر

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، حجه اسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر مسوول ستاد اقامه نماز استان اصفهان در این جلسه گفت: نماز می‌تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی که‌در بستر جامعه وجود دارد بهبود ببخشد .

وی افزود :اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یکی از متولیان اصلی فرهنگ است که انتظار می‌رود که آثار و تولیدات اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که مرتبط با نماز است مورد حمایت و تشویق قرار گیرد.

حجت و اسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد: اجلاس نماز در اسفند ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار می‌شود و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست نموده‌ایم که هنرمندان اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌های که صاحب آثار جدید در حوزه ی توسعه و ترویج نماز هستند معرفی نمایند تا از آن ها تقدیر شود و موجبات ترغیب سایر هنرمندان به تولید آثار با موضوع نماز فراهم آید .

وی افزود: تا پایان آذر ماه سال جاری۱۶۰۴اثر از استان اصفهان به دبیرخانه خانه ی جشنواره فجر تا فجر  ارسال شده و اصفهان  در رتبه ی چهارم در کشور قرار دارد.

 رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان افزود: یک دوره ی آموزشی غیر حضوری برای پرسنل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان و خانواده های آن ها در سامانه ی قنوت قرار داده شده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: تولید آثار فاخر و دارای محتوا های مفید از دغدغه‌های اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان است.

وی افزود: توسعه وترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد مختلف از ضروریات است و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در  بخش های مختلف به ویژه معاونت فرهنگی و رسانه و دفتر قرآن و عترت می تواند در این راستا برنامه های قابل توجهی ارائه نماید .

مسئول کمیته فرهنگی هنری جشنواره ی ادبی هنری فجر تا فجر ضمن اشاره به لزوم برگزاری جشنواره ی فرهنگی هنری با موضوع نماز ادامه داد: این جشنواره با محوریت ستاد اقامه ی نماز و با همکاری دستگاه های فرهنگی در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال با محورهای علمی و پژوهشی،فرهنگی هنری، ادبی،سرگرمی و آموزشی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر، ارسال آثار و شرکت در جشنواره به آدرس noor.namaz.ir مراجعه نمایند.

شایان ذکر است در پایان این جلسه حکم عضویت علی تمنایی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان در ستاد اقامه نماز استان اصفهان با امضای استاندار اصفهان (رئیس ستاد اقامه نماز استان )  توسط حجه الاسلام والمسلمین رنجبر به وی اعطا شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها