|
نویسنده: رضافتوح

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

احداث کمربندی کاشان بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون ۱۸۰ میلیارد ریال برای احداث کمربندی کاشان هزینه شده است گفت: مطابق با فهرست بهای سال ۱۴۰۱ اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

احداث کمربندی کاشان بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به نقش راه‌ها بر اقتصاد شهر گفت: راه می تواند جهتِ توسعه شهر را تحت تاثیر خود قرار دهد و در این بین جاده‌های کمربندی از جمله ملزومات راهسازی و شهرسازی در کلانشهرها هستند.  

وی افزود: جاده‌های کمربندی بار ترافیکی یک شهر را بر دوش می کشند و از سویی دیگر آلودگی هوا و آلودگی صوتی را نیز از مرکز شهر به حاشیه‌ها انتقال می‌دهند، در عین حال می توانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و مقدمات رشد آن را به دنبال داشته باشند.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: شهرستان کاشان یکی از شهرستان‌های شمالی این استان است که فاقد کمربندی مناسبی بود و عبور ماشین‌های سنگین از داخل شهر منجر به خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی به مردم می شد لذا جهت جلوگیری از این مشکلات پروژه کمربندی کاشان به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر از پل دارالسلام کاشان طراحی شد.  

وی ادامه داد: از این میزان سه کیلومتر آن با عرض مسیر سواره رو ۱۵ متر و عرض اساس تمام شده ۲۴ متر اتمام یافته و در حال حاضر سه دهانه تقاطع در دست احداث است.  

شاهسوندی بیان کرد: احجام به کار رفته در این میزان از پروژه شامل ۱۰۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۶۷ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۱ هزار و ۶۰۰ مترمکعب زیراساس و اساس، یکهزار و ۲۳۰ مترمکعب بتن ریزی، سه هزار و ۱۵۰ تن آسفالت و ۱۵۰ تن آرماتوربندی بوده است.  

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۸۰ میلیارد ریال برای این بخش از پروژه هزینه شده است گفت: مطابق با فهرست بهای سال ۱۴۰۱ اعتبار مورد نیاز برای انجام ۲۵ کیلومتر باقیمانده از کمربندی کاشان چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز کرد: احجام باقیمانده مسیر شامل ۵۲۵ هزار مترمکعب خاکبردای، ۸۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۸۰ هزار مترمکعب زیراساس و اساس، چهار هزار و ۳۵۰ مترمکعب بتن ریزی، ۱۲۱ هزار و ۱۰۴ تن آسفالت و ۳۸۰ تن آرماتوربندی است. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها