|
نویسنده: فاطمه شفیعی

رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت تطابق برنامه‌های حمل‌ونقل با توسعه پایدار و نیازها

رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: زمانی برنامه ریزی حمل و نقل می‌تواند در راستای اهداف توسعه پایدار باشد که مطابق با خواسته‌ها و نیازهای افراد تدوین شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آرش کریمی رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حمل ونقل جزء لاینفک زندگی بشری است گفت: همواره به این موضوع و زیرساخت‌های آن توجه شده و یکی از ستون‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود.  

 وی افزود: در برنامه‌ریزی حمل ونقل مبحث سازگاری با شاخص‌های توسعه پایدار مدنظر قرار داده می‌شود و این سازگاری زمانی صورت می‌گیرد که خدشه کمتری به محیط زیست و طبیعت وارد کند.   

رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه حمل و نقل پایدار در ارتباط با سه بخشِ اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است اذعان داشت: بخش اقتصادی شامل رشد مطلوب اقتصادی، حمایت از اقتصاد پویا و دستیابی به بالاترین کارایی می‌شود.  

وی ادامه داد: بخش اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی برای گروه‌های مختلف و نسل‌ها و تامین دسترسی عادلانه برای مردم و کالاهایشان را شامل می‌شود همچنین بخش محیطی نیز محدود کردن عوارض زیست محیطی، بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر و مصالح قابل بازیافت و کاهش استفاده از زمین را در بر می‌گیرد.  

کریمی با بیان اینکه حمل و نقل پایدار به دنبال رسیدن و ایجاد تعادل بین این سه بخش است گفت: هدف در این حمل ونقل، افزایش کارایی و جابه جایی مسافر، کالاها و خدمات با حداقل مشکلات دسترسی است.   

وی خاطرنشان کرد: توسعه حمل ونقل پیوسته در سطح اقتصادی کلان باعث افزایش رشد اقتصادی و بازدهی اجتماعی نسبت به سرمایه گذاری‌های خصوصی بوده است و در سطح خرد نیز بهبود حمل و نقل به کاهش هزینه‌های تولید و توزیع منجر شده که با توسعه فراگیر بازار، زمینه را برای پیدایش رقابت سالم افزایش داده است.   

رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: علاوه بر این تکامل زیرساخت‌های حمل و نقلی در مناطق شهری به افزایش کارایی و بازدهی نیروی کار و سرمایه منجر می‌شود.  

وی بیان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار در برنامه ریزی حمل و نقل نیاز به سرمایه گذاری لازم، متناسب و برنامه ریزی‌های دقیق است همچنین در جهت نیل به این هدف می‌بایست به حمل و نقل غیر موتوری و پیاده از جنبه‌های مختلف توجه ویژه شود.  

کریمی ادامه داد: بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی نیز حائز اهمیت است چرا که باعث افزایش کارایی، بهبود کیفیت کارها، افزایش بهره وری اقتصادی، ایجاد آرامش و راحتی افراد می‌شود.  

وی ابراز کرد: زمانی برنامه ریزی حمل و نقل می‌تواند در راستای اهداف توسعه پایدار باشد که مطابق با خواسته‌ها و نیازهای افراد تدوین شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها