|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان اصفهان با بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ پروژه فعال بازآفرینی اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان اصفهان با بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در این استان براساس مطالعات و تحقیقات میدانی بعمل آمده بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد.  

وی با بیان اینکه این میزان بیش از ۱۰ درصد محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری کل کشور را شامل می‌شود، افزود: ۷ هزار و ۳۷۹ هکتار از این پهنه ها به بافت فرسوده شناسایی شده، ۳ هزار و ۷۸۳ هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده و ۳ هزار هکتار به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این استان سیاست گذاری در ۱۱ هزار هکتار از بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر است.  

وی بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده، بافت‌های حاشیه‌ای و یا سکونتگاه‌های غیر رسمی استان در برگیرنده ۵۲ محله باجمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در شهرهای اصفهان، خمینی شهر، سمیرم، نجف آباد، شهرضا، گلپایگان، کاشان و آران وبیدگل است.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود و فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ پروژه فعال بازآفرینی اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است.  

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان سهمیه قیر استان اصفهان بوده، که این میزان قیر به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شد و بر اساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین ۷۴ شهر استان اصفهان تقسیم شد تا این شهرها بتوانند با اولویت گذاری، کوچه‌های بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند.  

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها