|

بهترین جاهای دیدنی زاهدان که نمی شناسید!

جاهای دیدنی زاهدان هم شامل آثار تاریخی و هم مناظر طبیعی است. به طوری کلی استان سیستان و بلوچستان را با وجود شهرهایی مانند چابهار می‌توان از زیباترین استان های جنوبی کشور دانست. در ادامه با معروف ترین جاهای دیدنی زاهدان بیشتر آشنا شوید.

 

اگر به فهرست سفر مسافران توجه کنید، کم‌تر کسی را پیدا خواهید کرد که به شهر تاریخی زاهدان سفر کرده باشد! این شهر با زیبایی منحصر به فرد خود جاهای دیدنی بسیار زیادی داشته و می‌تواند گزینه مناسبی برای بازدید و سفر گردشگران باشد. شاید تعجب کنید اگر بگویم این شهر بیش از ۳۰ مکان دیدنی دارد! مکان‌هایی که با دیدن آن‌ها شما را بی اختیار به خرید بلیط تهران زاهدان وادار می‌کند. اگر به اصالت و فرهنگ‌های سنتی علاقه دارید، در سفر به این شهر یک لحظه درنگ نکنید. بدون شک جاهای دیدنی زاهدان شما را شگفت زده کرده و مناظر جذاب و منحصر به فرد آن همگی تاریخ و قدمت این شهر را به شما نشان خواهند داد. در ادامه این مقاله به معرفی چند تا از مکان‌ های دیدنی زاهدان می‌پردازیم که شما از وجود ‌آن‌ها بی‌خبر هستید.

معروف ترین جاهای دیدنی زاهدان

جاهای دیدنی زاهدان هم شامل آثار تاریخی و هم مناظر طبیعی است. به طوری کلی استان سیستان و بلوچستان را با وجود شهرهایی مانند چابهار می‌توان از زیباترین استان های جنوبی کشور دانست. در ادامه با معروف ترین جاهای دیدنی زاهدان بیشتر آشنا شوید.

1. مسجد مکی، بزرگترین مسجد اهل سنت ایران

مسجد مکی که با نام مسجد جامع مکی نیز خوانده می‌شود، بزرگ‌ترین و از زیباترین مسجد ایران است که معماری آن به مساجد عثمانی در کشور ترکیه شباهت زیادی دارد. تا جایی که ظاهر مسجد مکی به مسجد سلطان احمد ترکیه بسیار شبیه است. از دیگر شاخص‌های معماری این مسجد می‌توان به گچ‌بری‌های ظریف، مناره ‌های بلند که طول برخی از آن‌ها به ۹۰متر می‌رس، و ۵۲ گنبد زیبای آن اشاره کرد.

2. تالاب هامون، از بزرگترین دریاچه‌ های آب شیرین ایران

فکر نمی‌کنیم کسی باشد که اسم مهمترین تالاب بین ‌المللی ایران یعنی هامون را نشنیده باشد. پیشنهاد می‌کنم پس از تهیه بلیط تهران زاهدان، بدون هیچ گونه توقفی به نزدیکی این تالاب سفر کنید. زیبایی این تالاب از نزدیک وصف ناپذیر است و از مهم‌ترین تالاب‌های جهان به حساب می‌آید. خبر خوب دیگر این که بازدید از این تالاب کاملا رایگان است و نگرانی بابت پرداخت هزینه نخواهید داشت. پس زود چمدان خود را آماده کرده و بلیط زاهدان را تهیه کنید!

3. روستا تمین، نگین سبز رنگ ایران

از دیگر مکان ‌های جذاب و خوش آب و هوای زاهدان، روستای تمین است که در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد. چله

خانه، چشمه آب معدنی موسی، قلعه تمین، قبرستان تمین و آسیاب آبی از جاذبه‌ های گردشگری این روستا بوده و طبیعت بکر و

باصفای آن هر مسافری را به وجود می‌آورد. برای لذت بردن از مسیر رفتن به این روستا، بهترین کار گرفتن بلیط تهران زهدان مخصوص اتوبوس است. درست است شاید دیر‌تر به مقصد برسید، اما لذت بردن از طبیعت زیبای مسیر را از دست نخواهید داد.

۴. عمارت ابویی

یکی از خاص‌ترین معماری ‌های ایران، مربوط به معماری عمارت ابویی است. این عمارت توسط مشهورترین معمار یزدی، استاد محمودی ساخته شده و پس از سال‌های طولانی، هنوز هم شکوه و زیبایی خود را از دست نداده است. این خانه اکنون به کارگاه هنر بومی زاهدان تبدیل شده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. پس از سفر به زاهدان، بازدید از این خانه زیبا را فراموش نکنید.

5. بازار رسولی زهدان

پس از سفر به هر دیار و شهری، گرفتن سوغاتی مخصوص آن شهر می‌تواند هیجان انگیز‌ترین قسمت سفر باشد. مگر می‌شود بلیط تهران زاهدان را بخرید و به آن جا سفر کنید اما سوغاتی این شهر را برای یادگاری با خود نبرید! در مرکز شهر زاهدان، بازار رسولی قرار دارد که شلوغ ‌ترین قسمت این شهر به شمار می‌آید و مملوء از سوغاتی‌ها و صنایع دستی این شهر است. اگر تاکنون به این بازار نرفتید، فرصت را از دست ندهید. شک نکنید دست خالی بر نمی‌گردید.

اگر تا به امروز زاهدان را در فهرست مقاصد سفر خود قرار نداده‌اید، حتما یک بار هم که شده به این شهر زیبای جنوب کشورمان سفر کنید و از جاذبه های آن در کنار هم نشینی از مردمان خونگرم منطقه لذت ببرید. در این مطلب تنها بخشی از جاهای دیدنی زاهدان را معرفی کردیم و بدون شک سفر به این شهر تجربیات خاصی را برای شما رقم خواهد زد.

زاهدان شهری زیبا در جنوب ایران!

زاهدان یکی از شهرهای زیبا با جاذبه های گردشگری فراوان است. با سفر به این شهر، کمک زیادی به رونق کسب و کارهای محلی و ایجاد شغل برای جوانان بومی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که با خرید بلیط تهران زاهدان یک سفر هوایی راحت و بدون دغدغه به این شهر داشته باشید. فقط کافی است بلیط هواپیما را با بهترین قیمت در سایت فلای تودی خریداری کنید و در اولین فرصت راهی این شهر زیبا شوید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها