|

تکنیک های خرید بلیط هواپیما ارزان نوروز ۱۴۰۱ را می‌دانید؟

شاید با خود فکر کنید که سفر در ایام نوروز به علت افزایش سفرها و تقاضای بلیط هواپیما هزینه و خرج زیادی دارد در حدی که قابل حل نبوده و خیلی گزاف به نظر برسد. در این گونه سفرها که به علت به صرفه نبودن، همچنین عوامل متعددی مثل محدودیت بودجه، کمبود وقت و عدم وجود بلیط دلخواه که در نهایت به کنسل شدن می‌انجامد.

تکنیک های خرید بلیط هواپیما ارزان نوروز ۱۴۰۱ را می‌دانید؟

شاید با خود فکر کنید که سفر در ایام نوروز به علت افزایش سفرها و تقاضای بلیط هواپیما هزینه و خرج زیادی دارد در حدی که قابل حل نبوده و خیلی گزاف به نظر برسد. در این گونه سفرها که به علت به صرفه نبودن، همچنین عوامل متعددی مثل محدودیت بودجه، کمبود وقت و عدم وجود بلیط دلخواه که در نهایت به کنسل شدن می‌انجامد؛ راه حلی وجود دارد که نکته قابل توجهی در مسافرت‌ها به شمار می‌رود که آن هم درست خرج کردن، کنترل هزینه‌های جانبی و استفاده به جا از پول است. ما در این مقاله قصد داریم که عوامل مختلف را بررسی کرده و شرایط ایده آل برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما در نوروز ۱۴۰۱ را برای شما شرح دهیم. البته برخی افراد بر این باورند خرید اینترنتی بلیط هواپیما خیلی کار پیچیده‌ای نیست اما در همین خرید آسان هم، معیارهایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها سفری نوروزی با شرایط بهتر را تجربه خواهید کرد.

 

هفته اول عید یا هفته دوم عید؟ کدام را برای سفر ارزان‌تر انتخاب کنیم؟

برای همه ما به دفعات پیش آمده که قصد داشتیم در فصل‌های شلوغی مانند عید نوروز و مناسبت‌های خاص به مقاصد محبوبی که باب دل اکثر افراد است سفر کنیم اما بعد از دیدن قیمت بلیط‌ها پشیمان شده و سفر به شهرهای هم‌جوار خود را ترجیح داده‌ایم. همه ما می‌دانیم که در نوروز نرخ قیمت‌ها به یک باره زیاد شده و توانایی بعضی افراد برای تهیه بلیط هواپیما به صفر می‌رسد. حال برای دور زدن این شرایط و همراه شدن با موج مسافران نوروزی باید چه کرد؟ بیایید با یک مثال توضیح دهیم، اگر بخواهید در زمان های پر ترددی مثل عید نوروز به کیش سفر کنید از آن جایی که کیش در فصل آب و هوایی مطلوب و ملایم دارد تعداد تقضا برای این جزیره بیشتر شده و به طبع با افزایش نرخ قیمت هواپیما مواجه هستیم. بهترین روش برای تهیه بلیط هواپیما ارزان این است که یا چند هفته زودتر اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید یا سعی کنید مسافرت خود را به هفته دوم عید موکول کنید. هفته اول عید به علت تعطیلات رسمی همه افراد ۵ الی ۷ روز را زمان دارند تا از نوروز خود لذت ببرند به همین دلیل آمار گشت و گذار در هفته اول بیشتر است. اگر می‌خواهید افزایش نرخ بلیط گریبان گیر شما نیز نشود یا حداقل این اتفاق کم‌تر به سر شما بیاید سفرتان را برای هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ رزرو کنید.

 

0

 

چگونه می‌توانیم یک بلیط مقرون به صرفه هواپیما تهیه کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید برای تهیه بلیط هواپیما دو گزینه پیش رو داریم که شامل بلیط چارتری و بلیط سیستمی می‌شود. قیمت بلیط‌های سیستمی و بلیط‌های چارتری با هم فرق دارند و به طور معمول بلیط چارتر می‌تواند هزینه کم‌تری را برایتان به همراه داشته باشد. البته این شرایط همیشگی نیست و نباید برای سفرتان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ منتظر یک بلیط ارزان چارتری باشید. نرخ بلیط‌های سیستمی در همان اول ماه تعیین شده و تمام پروازها حول محور آن می‌چرخد. اما قیمت گذاری در بلیط‌های چارتری روی این برنامه پیش نمی‌رود. نرخ بلیط‌های چارتری یک الی دو روز قبل از پرواز تعیین شده و حتی پایه ثابتی هم ندارد. به عنوان مثال پرواز تهران به کیش در حال حاضر برای ماه فرودین ۱۴۰۱ حدود یک میلیون و دویست هزار تومان بلیط سیستمی دارد. اگر بخواهید آن را با بلیط چارتری (در صورتی که موجود باشد) تهیه کنید می‌توانید تنها با پرداخت نصف قیمت خود را به مقصد برسانید اما شرایط همیشه این گونه نبوده و گاهی ممکن است هزینه بیشتری را برای بلیط چارتر روی دست شما بگذارد. به طور کلی تنها روش مناسب برای شروع سفر بررسی تاریخ، نوع کلاس پرواز، تعداد نفرات و مقایسه سایت‌هایی است که قیمتی مصوب برای بلیط‌هایشان دارند. این مقایسه مهم را می‌توانید از طریق پلتفرم سفرمارکت انجام دهید.

روز و ساعت پرواز

لازم است که بدانید حتی روز و ساعتی که به تهیه بلیط هواپیما می‌پردازید از اهمیت بالایی برخوردار است! سعی کنید تهیه بلیط را از هفته‌ها قبل از شروع سال جدید ۱۴۰۱ در اواسط هفته یعنی روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام دهید زیرا آمار و ارقام نشان دهنده این است که آخر هفته‌ها و اوایل هفته تقاضا برای تهیه بلیط هواپیما برای سفر عیدانه رو به افزایش بوده و تساعد قیمت چند درصدی را به همراه دارد. نکته دیگر این است که ساعت خرید بلیط هم اهمیت خاصی داشته و در ساعات اولیه صبح، می‌توانید برای سفر نوروزی خود بلیط ارزان‌تری تهیه کنید. اگر خرید بلیط را به همان اول صبح موکول کنید می‌توانید در صورت هر گونه تاخیر و تغییر در پرواز، به سرعت پروازتان را با یک هواپیمایی دیگر هماهنگ کنید. قبل از خرید می‌توانید صدها سایت گردشگری را در سایت سفرمارکت مقایسه کرده و بعد بلیط خود را تهیه کنید.

01

 

اول مقایسه قیمت و بعد خرید بلیط

شرکت‌های هواپیمایی به طور سالانه تخفیف‌های متعددی را تحت عنوان بلیط لحظه آخری و یا جشنواره‌های مسافرتی مثل تور گردشگری در تعطیلات عید نوروز یا مناسبت‌های مهم در اختیار گردشگران می‌گذارند که می‌تواند شرایط ویژه و مناسبی برای افرادی به ارمغان بیاورد که به دنبال بلیط ارزان‌تر هستند. برای استفاده از این تخفیف‌ها، عضویت در اپلیکیشن سفرمارکت و یا به طور آنلاین مقایسه صدها سایت گردشگری در پلتفرم سفرمارکت است. در این شرایط می‌توانید همیشه و همه جا از خبرها و تخفیف‌ها حتی از بلیط‌های ارزان لحظه آخری مطلع شده و سفری مقرون به صرفه را در نوروز ۱۴۰۱ تجربه کنید.

 

هتل یا اقامتگاهتان را از قبل رزرو کنید

یکی دیگر از مواردی که در سفر نوروزی در کنترل هزینه‌ها کمک می‌کند رزرو هتل همزمان با اخذ بلیط هواپیما است. فکر کنید که به تازگی پروازتان در فرودگاه مقصد به زمین نشسته و پس از گرفتن چمدان‌ها و بارهایتان به سمت یک تاکسی می‌روید تا شما را به یک اقامتگاه نزدیک ببرد. در همچین شرایطی فکر می‌کنید که برنامه ریزی خوبی داشته‌اید؟ قطعاً پاسخ شما خیر است. تاکسی‌ها و افراد محلی در هر شهری شما را به مکانی می‌برند که برای خودشان سود داشته یا بدون در نظر گرفتن صلاح دید شما، در اولین هتل یا اقامتگاه ترمز می‌زنند. شما هم به ناچار محکوم به پیاده شدن هستید! توصیه ما برای یک سفر خوب نوروزی رزرو اقامتگاه یا هتل از مبدأ است. به عنوان مثال برای آخر هفته بلیط هواپیما را رزرو کرده‌اید می‌بایست سریعاً پس از آن در سایت سفرمارکت اقامت خود را در یکی از هتل‌هایی که نزدیک به سلیقه و بودجه‌تان است ثبت کنید. با این کار دیگر لازم نیست نگران هزینه‌های احتمالی اضافه بر سازمان باشید. با رزرو زود هنگام هتل و اقامتگاه می‌توانید از تخفیف‌ها و یا امکانات آن هتل آشنا شده و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

 

همراه شدن با تور سفر نوروزی ارزان‌تری را به شما هدیه می‌دهد

همراه شدن با تور گردشگری یک پکیج کامل با قیمت مصوب را در اختیار شما قرار می‌دهد. در حال حاضر طبق گزارشات انجام شده هزینه سفر چهار روزه در کیش حدود ۶ میلیون تومان با رفت و برگشت، اقامت، بیمه و حمل و نقل هزینه دارد. اگر این سفر نوروزی را بخواهید به صورت شخصی انجام دهید تنها ۳ میلیون تومان هزینه رفت و برگشتتان با هواپیما می‌شود. با این که بلیط‌های خریداری شده هواپیما در تورهای گردشگری غیر قابل استرداد و چارتری است اما اگر برای سفر خود احتمال کنسلی نمی‌دهید استفاده از تور می‌تواند در کنترل هزینه‌ها بسیار موفق عمل کند. برای خرید تور می‌توانید نوع هتل و هزینه‌ای که برای آن قرار است بپردازید را مشاهده کرده و طبق شرایط خود آن‌ها را انتخاب کنید.

 

کوید ۱۹ (کرونا) و تأثیر آن در قیمت پروازهای نوروزی

امروزه با رعایت فاصله گذاری و کاهش تعداد افراد کرونایی سفرهای نوروزی بر جا بوده و فروش بلیط‌های هواپیما به حالت اولیه خود برگشته است. اگر قصد مسافرت و سفر با هواپیما را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت و اپ سفرمارکت برای تهیه بلیط هواپیما انتخابی ایده آل داشته باشید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها