|

محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه کدامند؟

ترکیه، کشور دوست و همسایه، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. تقاضای بالا برای بلیط تهران-استانبول و بلیط استانبول به تهران نشانی بر این ادعا است. اما شاید خیلی از افراد به جز استانبول با دیگر شهرهای ترکیه آشنا نباشند.

محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه کدامند؟

ترکیه، کشور دوست و همسایه، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. تقاضای بالا برای بلیط تهران-استانبول و بلیط استانبول به تهران نشانی بر این ادعا است. اما شاید خیلی از افراد به جز استانبول با دیگر شهرهای ترکیه آشنا نباشند. این در صورتی است که زیبایی‌های ترکیه تنها در استانبول خلاصه نشده و در شهرهای مختلف آن می‌توانید از دیدن جاذبه های طبیعی و تاریخی شهر لذت ببرید. 

WhatsApp Image 2022-09-24 at 01.04.21

البته بستگی دارد که هدف شما از سفر چه باشد؟ آیا تمایل دارید تا برای بهره مندی از تخفیف‌ها و بازدید از مراکز خرید به ترکیه سفر کنید و یا تفریحات و ورزش‌های آبی و دریایی اولویت بالاتری برای شما دارد؟ یا دوست دارید جاهای تاریخی و باستانی ترکیه را ببینید؟ پاسخ هرکدام از این سوالات می‌تواند تعیین کننده بهترین مقصد برای شما باشد.

محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه 

اگر قصد دارید تا یک سفر متفاوت به ترکیه داشته باشید، بهتر است یک لیست از بهترین و محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه داشته باشید. شاید استانبول مقصد اصلی شما نباشد، اما نگران نباشید، ترکیه شگفتی‌های زیادی برای شما به همراه دارد. در ادامه لیستی از محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه را ببینید. 

آنتالیا محبوب ترین شهر توریستی ترکیه

بعد از استانبول، آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهی توریستی ترکیه است. شهری ساحلی در کرانه دریای مدیترانه که خوراکِ یک تفریح آبی درست و حسابی است. اگرچه این شهر، به غیر از تفریحات آبی، جاذبه های دیدنی بسیاری دارد، اما بیشتر افراد، آنتالیا را با تجربه تفریحات و ورزش‌های آبی می‌شناسند. 

می‌بینید که آنتالیا یک سفر تمام و عیار است و می توانید ترکیبی از طبیعت زیبا، جاهای دیدنی تاریخی، مراکز خرید و ورزش های آبی را در کنار هم تجربه کنید. بلیط آنتالیا به تهران را با ارزانترین قیمت از فلای تودی خریداری کنید.

مارماریس از شهرهای توریستی محبوب ایران 

ترکیه، از 3 جهت به دریا راه دارد، طبیعی است که شهرهایی که در کرانه دریا واقع شده‌اند، محبوبیت بالاتری داشته باشند. مارماریس نیز یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه با طبیعت و نمای بسیار زیبا است که خصوصا در سال‌های اخیر، گردشگران توجه زیادی به آن نشان داده‌اند. 

اگر به مارماریس سفر کردید، می‌توانید به شهرهای افسوس، پاموکال و جزیره کلئوپاترا نیز سر بزنید که در فاصله‌ای نزدیک با مارماریس قرار گرفته‌اند.

وان از شهرهای توریستی ترکیه

شاید خیلی از افراد وان را تنها مقصدی برای خرید و بازدید از اوت لت‌ها بدانند. اما وان جاذبه های دیدنی زیادی دارد. علاوه بر آن طبیعت زیبای این شهر، دریاچه زیبای وان نیز از دلایلی است که سفر به این شهر را جذاب می‌کند. 

آنکارا پایتخت دوست داشتنی ترکیه

آنکارا اگرچه پایتخت سیاسی این کشور است، اما به دلیل جاذبه‌های توریستی بسیاری که دارد، سالانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. آنکارا شهر مدرنی است و بهترین دانشگاه های ترکیه، سفارت خانه‌ها، شرکت‌ها و ساختمان‌های مدرنی در این شهر وجود دارد.

اگر قصد سفر به این مقصد زیبا را دارید، پیشنهاد می‌شود حتما از قبل نسبت به خرید و رزور بلیط تهران آنکارا و بلیط آنکارا به تهران اقدام کنید تا نگرانی از بابت پر شدن پروازها نداشته باشید.

بدروم از محبوب ترین شهرهای ترکیه

یکی دیگر از شهرهای محبوب ترکیه خصوصا برای سفرهای تابستانی است. این شهر با عنوان ساحل فیروزه‌ای ترکیه شناخته می شود و علاوه بر سواحل زیبا و تفریحات دریایی متنوع، جاذبه‌ های تاریخی و دیدنی بسیاری دارد. 

بدروم در اواخر دوره عثمانی یک دهکده ماهی‌گری بود و مهمترین منبع درامد آن نیز همین صید ماهی بود. اما در دهه 1940 با ورود گردشگران به آن، ماهیت درآمد زایی آن تغییر کرده و هم اکنون به عنوان یکی از گردشگر پذیرترین شهرهای ترکیه شناخته می‌شود. 

سخن پایانی

ترکیه یکی از توریست پذیر‌ترین کشورهای دنیا است. اگرچه بخشی از آن به دلیل حصار دریایی اطراف آن و محبوبیت بالای شهرهای ساحلی و دریایی است. اما دلیل دیگر آن را باید در توجه بالای تصمیم گیرندگان این کشور به صنعت گردشگری دانست.

 ترکیه سرمایه‌گذاری‌های کلانی در بخش گردشگری کرده و از همین رو، در سال‌های اخیر شاهد رشد جالب توجه گردشگری در این شهر هستیم.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما برنامه‌ریزی کنید به نوعی که بتوانید چند شهر زیبا از این کشور مسلمان را دیده باشید. لازم به ذکر است که همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید تا از بهترین قیمت‌های خرید بلیط و رزرو هتل بهره‌مند شوید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها