|

بهترین زمان برای نصب جارو مرکزی در ساختمان سازی

بهترین زمان برای نصب جارو مرکزی در ساختمان سازی

تمامی ساختمان‌ها اعم از مسکونی و اداری نیاز به نظافت دارند. نظافت ساختمان­ها از طریق روش­های مختلفی انجام می پذیرد، اما معمولا استفاده از اکثر آن‌ها دردسر زیادی دارد و نیاز به تخلیه گردوغبار و زباله‌ها خواهد بود. سیستم جارو مرکزی ساختمان یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین سیستم‌های نظافتی است که هر ساختمان می‌تواند داشته باشد. این سیستم مانند جارو برقی نیازی به تخلیه کیسه ندارد و در هر مکان از ساختمان که نیاز به نظافت دارد می‌توانید از آن استفاده کنید. نصب این سیستم در ساختمان بسیار مقرون‌به‌صرفه است، اما بهترین زمان نصب جارو مرکزی در ساختمان‌سازی در چه مرحله‌ای از ساخت است؟

 

مراحل اقدام به نصب جارو مرکزی در ساختمان

نصب جاروهای مرکزی در همه ساختمان‌ها مراحل مشخصی دارد که باید به ترتیب آن‌ها را رعایت کنید. نصب یک سیستم جارو مرکزی معمولا شامل جایگذاری لوله‌های پی‌وی‌سی، سیم‌کشی برق و سایر ابزارهای تخصصی است که ممکن است برای افراد غیرمتخصص دشوار و چالش‌برانگیز باشد.

برای این که از نصب صحیح و عملکرد ایمن سیستم اطمینان حاصل شود، به سطح خاصی از تخصص و تجربه نیاز خواهد بود. علاوه بر تمامی این موارد، نصب یک سیستم جارو مرکزی معمولا شامل برش دیوارها و کندن کف ساختمان برای نصب لوله‌ها و دریچه‌های ورودی است که می‌تواند زمان بر باشد. مراحل کلی نصب این سیستم به شرح زیر است:

طراحی سیستم و برنامه ریزی برای آن

قبل از این که برای نصب اقدام کنید، باید سیستم خود و محل نصب آن را برنامه‌ریزی کنید. متراژ ساختمان، تعداد ورودی‌های موردنیاز و محل یونیت برق را در نظر بگیرید. از افراد حرفه ای برای تعیین بهترین محل نصب جارو مرکزی کمک بگیرید.

نصب ورودی‌ها و لوله‌کشی‌ها

این سیستم به طور کلی در پشت دیوارهای ساختمان نصب می‌شود. بدین ترتیب نیاز به بریدن سوراخ در دیوارها برای ورودی‌ها و اتصال لوله‌ها بین آن‌ها دارد. نصب صحیح این سیستم می تواند از ایجاد سایر مشکلات در آن جلوگیری کند.

نصب یونیت برق

یونیت برق کلید اصلی سیستم جارو مرکزی است. در نتیجه، باید در یک مکان خشک و دارای تهویه مانند زیرزمین یا کنار پنجره نصب شود. پس از نصب اطمینان حاصل کنید که یونیت برق برای تعمیر و نگهداری در دسترس باشد.

نصب لوازم دیگر

پس از این که سیستم لوله‌کشی نصب شد، باید پاوریونیت و شیلنگ‌ها را به همدیگر وصل کنید. اگر درباره لوازم جانبی این سیستم اطلاعات کافی ندارید، بهتر است که در قسمت لوازم جانبی سایت کسری جستجو خود را انجام دهید تا آن­ها را بشناسید.

تست سیستم جارو مرکزی

پس از اطمینان از نصب شدن صحیح همه قسمت‌ها، بهتر است که سیستم را آزمایش کنید. ممکن است در بخش‌های مختلف امکان ایجاد نشتی، انسداد یا سایر مشکلاتی که بر عملکرد آن تاثیر می‌گذارد، وجود داشته باشد.

 

بهترین زمان لوله گذاری جارو مرکزی در ساختمان‌سازی

زمانی که نسبت به ساخت یک ساختمان اقدام می‌کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که در  چه مرحله ای از ساخت باید برای لوله گذاری جارو مرکزی اقدام کرد؟ این مسئله بسیار مهم است و اگر در زمان مناسب آن را انجام ندهید، ممکن است خسارات زیادی به شما وارد شود. در کل بهترین زمان برای نصب سیستم کلی جارو مرکزی، پس از زدن سقف و دیوارکشی است. در این زمان چهارچوب کلی ساختمان مشخص شده و فقط نوبت به انجام اقدامات داخلی ساختمان می‌رسد.

در ابتدا، باید  لوله‌کشی آب و فاضلاب و گاز را انجام دهید. این لوله‌ها پیچیدگی بیشتری دارند و باید در سطح پایین­تری قرار بگیرند. سپس باید با توجه به نقشه ساختمان برنامه‌ریزی لوله‌کشی جارو مرکزی را انجام دهید. مسیر لوله‌ها باید به شکلی تعیین شود که سیستم موردنظر بازده و کارایی بالایی داشته باشد. لوله‌گذاری این سیستم بیشتر اوقات از کف و گاهی اوقات از سقف و دیوار نیز انجام می‌شود.22

مدت زمان نصب جارومرکزی در واحدهای آماده شده چقدر است؟

اگر واحدهای ساختمان آماده و در مرحله قبل از نصب کف پوش‌ها و پوشیدن دیوارها باشند، نصب سیستم جارو مرکزی راحت‌تر خواهد بود. در وهله اول، متراژ ساختمان در تعیین زمان نصب نقش اصلی را ایفا می‌کند. نصاب باید با توجه به متراژ و نقشه ساختمان لوله‌ها را جایگذاری کند، در نتیجه اگر متراژ ساختمان بالا باشد، مدت زمان بیشتری برای لوله‌گذاری نیاز خواهد بود.

از طرفی، تعداد طبقات ساختمان نیز بسیار مهم است. اگر ساختمان بیشتر از دو طبقه باشد، فرایند نصب جارو مرکزی و پیچیده‌تر و طولانی خواهد شد و باید به آن یک تا چند هفته زمان اختصاص دهید.

نصب جاروی مرکزی و افزایش هزینه تمام شده اجرای ساختمان

جاروی مرکزی فرایند جارو کردن را راحت‌تر می‌کند، اما ممکن است نصب آن کمی هزینه بر باشد که در اکثر مواقع نسبت به کارایی آن مهم نیست. شما باید جاروهای خانگی را به مکان‌های مختلف ببرید تا بتوانید نظافت ساختمان را انجام دهید.333333

در نتیجه با صرف هزینه‌ای مشخص می‌توانید یک بار سیستم جارو مرکزی را نصب کنید و در هر بار جارو کردن، دیگر نیازی به جابجایی و خالی کردن کیسه جاروبرقی نخواهید داشت. هزینه نصب این سیستم به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • متراژ ساختمان

  • تعداد طبقات

  • تعداد پریزها

  • طول لوله‌ها

  • حجم مخزن

قبل از اجرای مراحل نصب، تمامی این موارد را بررسی کنید. با یک محاسبه دقیق می­توانید هزینه نصب جاروی مرکزی را به دست آورید.

خرید جاروبرقی مرکزی و نصب سیستم آن از شرکت کسری

استفاده از یک سیستم جارو مرکزی می‌تواند کار شما را برای نظافت بسیار راحت کند. برای تمیز کردن واحدهای ساختمان شما فقط به لوله خرطومی و پارویی نیاز خواهید داشت. شرکت کسری، یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه صنعت تولید جاروبرقی است که توانسته در سال‌های اخیر تحول زیادی در سیستم نظافت ساختمان‌های مسکونی و اداری فراهم آورد.

این شرکت با ارائه سیستم‌های جارو مرکزی برای ساختمان‌ها، فرایند نظافت آنان را بسیار راحت‌تر کرده و همه ساختمان‌ها از جمله مسکونی و هتل‌ها می‌توانند این سیستم را نصب کنند و از آن بهره ببرند. برای خرید این جارو و ابزارهای جانبی آن می‌توانید به دسته بندی خرید جاروی مرکزی و ابزارهای جانبی در سایت مراجعه کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها