|

وارن بافت چه پیش بینی درباره قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟

وارن بافت می‌گوید: اصلا عاقلانه نیست که شما منتظر باشید تا شاید کسی رمز ارز شما را با قیمت بیشتری بخرد.

وارن بافت چه پیش بینی درباره قیمت ارزهای دیجیتال دارد؟

اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید یا به عنوان یک تریدر در این بازار فعالیت می‌کنید، حتما به خوبی از اهمیت بررسی قیمت لحظه‌ ای ارز دیجیتال و آینده آن آگاه هستید. در این بین با توجه به تحلیل‌ها و نظرات بسیار متعدد و مختلفی که در رابطه با سرنوشت ارزهای دیجیتال وجود دارد، سخنان سرمایه‌داران بزرگ جهانی در رابطه با قیمت ارز دیجیتال به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر با وارن بافت آشنا باشید، حتما نظر وی در رابطه با ارزش و قیمت ارز دیجیتال برایتان جالب و مهم خواهد بود؛ آنچنان که ممکن است شما را وارد چالش جدیدی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند. در ادامه عقیده وارن بافت در خصوص رمز ارز و ارزش مادی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

عقیده وارن بافت در مورد ارزهای دیجیتال

همانطور که می‌دانید ارزش دارایی‌های غیرمتمرکز به شدت به تحلیل‌های غول‌های سرمایه‌گذاری جهان و پیش‌بینی ثروتمندان در مورد آینده رمز ارزها بستگی دارد. با توجه به این مسئله هر گونه نقد و بررسی از سوی سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا می‌تواند بازار رمز ارزها را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

اگر جدول ارز دیجیتال را بررسی کنید، خواهید دید که قیمت ارز دیجیتال مدام در حال نوسان‌های کوچک و بزرگ است. هر چند دارایی‌های دیجیتال از عوامل بیرونی تأثیر نمی‌پذیرند؛ اما برخی سیاست‌ها می‌تواند بر ارزش این ارزها تأثیرگذار باشد. جالب است بدانید با وجود اینکه این روزها شرکت‌ها و سرمایه‌داران صاحب قدرت و به نام جهانی به سمت سرمایه‌گذاری در بازارهای کریپتوکارنسی متمایل شده‌اند، وارن بافت هیچ اعتقادی به این بازارها ندارد.

 

مسلما قیمت ارز دیجیتال ارزش آن را نشان می‌دهد و هر نوع پیش‌بینی در خصوص آینده رمز ارزها، قیمت این دارایی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد‌؛ بنابراین مهم‌تر از اینکه بدانید وارن بافت چه پیش‌بینی‌ای در مورد آینده این ارزها دارد، باید ببینید پیش‌بینی ایشان چه تأثیری در روند قیمت‌گذاری ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

اصلا آیا پیش‌بینی این سرمایه‌گذار جهانی تأثیری در بازار کریپتو دارد؟ تمامی تریدرها کریپتو را به عنوان یک بازار سرمایه‌گذاری می‌شناسند، در حالی که وارن بافت ارز دیجیتال را سرمایه‌گذاری نمی‌داند و در واقع اعتقاد دارد خرید ارز دیجیتال توهمی از سرمایه‌گذاری است و بیشتر به یک بازی شباهت دارد. طبیعتا این فرد ثروتمند استدلال خاصی در این خصوص دارد. وارن بافت می‌گوید: اصلا عاقلانه نیست که شما منتظر باشید تا شاید کسی رمز ارز شما را با قیمت بیشتری بخرد.

دلایل استدلال وارن بافت برای مخالفت با خرید ارز دیجیتال

وارن بافت چندی پیش ارزهای دیجیتال را « سم موش» نامید و اظهار داشت که این ارزها ارزش قابل لمسی ندارند‌. در واقع او اعتقاد دارد، دارایی‌هایی که نتوانند چیزی تولید کنند، ارزش سرمایه‌گذاری ندارند‌. اگر سایت خبرگذاری شرکت یاهو، خبرگذاری، CNBC سایت اف ایکس استریت و سایر منابع معتبر خارجی را بررسی کنید، به مصاحبه‌های متعدد وارن بافت رسیده و متوجه نظر واقعی این فرد ثروتمند در مورد قیمت ارز دیجیتال خواهید شد.

او به خبرنگاران گفته است: اگر تمام بیت کوین‌های دنیا در اختیار شما بود و آن‌ها را به قیمت ۲۵ دلار به من می‌فروختید، بازهم قبول نمی‌کردم. این مرد ثروتمند ۹۱ ساله در نشست سالانه برکشایر هاتاوی اظهار داشت که از افزایش قیمت ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین در آینده خبر ندارد؛ اما اطمینان دارد که ارزهای دیجیتال هیچ چیزی تولید نکرده و سودی ندارند.

این در حالی است که وارن بافت اعتقاد دارد اگر در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کند، از طریق اجاره بها سود کرده و اگر در زمین‌های کشاورزی سرمایه‌گذاری کند، با کشت مواد غذایی به سود قابل توجهی خواهد رسید.

ادوارد بافت می‌گوید ارزهای دیجیتال عملا کار سودآوری انجام نمی‌دهند و شما باید منتظر باشید تا قیمت ارز دیجیتال افزایش یافته و آن را با قیمت گران‌تر بفروشید. در حالی که می‌دانید این بازار بازدهی محسوسی ندارد. همچنین او با توجه به هدف توسعه ارزهای دیجیتال برای جایگزین شدن پول‌های فیات می‌گوید که دلار برای همیشه به عنوان پول واقعی باقی می‌ماند. در کل وارن ادوارد بافت اعتقاد دارد در زمینه‌ای که راجع به آن چیزی نمی‌داند، سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

دیدگاه کاربران در مورد نظر وارن بافت و قیمت ارز دیجیتال چیست؟

با توجه به اینکه نظر افرادی همچون بافت در آینده و قیمت ارز دیجیتال تأثیر دارد، آن دسته از افرادی که در حوزه رمز ارزها اطلاعاتی ندارند، به دنبال تحلیل‌ها و نظرات ثروتمندان و سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا هستند. با توجه به آنچه گفتیم، باید بر اساس نظریه وارن بافت شاهد سقوط قابل توجه ارزش رمز ارزها باشیم. این در حالی است که اکثر کاربران عقیده دارند وارن بافت یک ثروتمند سنتی است و درکی از صنعت بلاکچین و فناوری روز دنیا در حوزه سرمایه‌گذاری رمز ارزها ندارد.

هر چند ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین در سال ۲۰۲۲ اوضاع خوبی نداشتند؛ اما همچنان پیش‌بینی‌ها در لیست ارز دیجیتال، آینده درخشانی برای این رمز ارزها تعریف کرده و با وجود نظرات منفی بافت، میلیون‌ها کاربر با هیجان زیاد به دنبال سرمایه‌گذاری در این بازارها هستند.

 

لازم است بدانید وارن بافت در گذشته نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی همین عقیده را داشت و اعلام کرده بود که به سمت سهام شرکت‌های تکنولوژی نمی‌رود؛ اما در حال حاضر یکی از سهام‌داران شرکت اپل به عنوان یک شرکت تکنولوژی است. علاوه بر آن به نقل از برخی منابع خارجی زمزمه‌هایی در مورد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وارن بافت در حوزه ارز دیجیتال به گوش می‌رسد.

جمع بندی

وارن بافت به عنوان یک سرمایه‌گذار و ششمین مرد ثروتمند در دنیا پیش‌بینی‌های جالبی در مورد قیمت ارز دیجیتال دارد. وی بارها در مصاحبه‌های مختلف اظهار داشته که ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین آینده‌ای نخواهد داشت و با شکست روبه‌رو خواهد شد. بسیاری از کاربران دلیل این اظهارات را عدم آشنایی بافت با صنعت بلاک‌چین دانسته‌اند و با وجود نظرات منفی و چالش‌برانگیز ادروارد بافت همچنان در این بازار فعالیت داشته و با هیجان بیشتری در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنند. در واقع نظر بافت نتوانسته مانع توسعه فناوری بلاک‌چین شود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها