|

العالم فی 60 ثانیة

از تأسیس مرکز پالایش طلا تا رشد 45.1 درصدی فروش املاک دبی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، الحره، روسیا الیوم، الامارات الیوم وخبرگزاری رسمی عراق.

از تأسیس مرکز پالایش طلا  تا رشد 45.1 درصدی فروش املاک دبی
خبرنگار: ذلفا معیل

الجزیره: 

تأسیس مرکز پالایش طلا در دوحه

سودان و قطر برای ایجاد یک مرکز تصفیه و پالایش طلا در دوحه برای جذب طلای صادراتی از سودان به توافق رسیدند.

این توافق در دیدار محمد حمد بن قاسم آل ثانی وزیر تجارت و صنعت قطر با الفاتح عبد الله یوسف، وزیر بازرگانی سودان، در حاشیه سومین دوره مجمع اقتصادی و همکاری کشورهای عربی با کشورهای آسیایی و آذربایجان حاصل شد.

طرفین در این دیدار بر اهمیت همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه تجارت تاکید و همکاری‌ها در راستای عملیات صادرات و واردات بررسی شد.

سودان پس از غنا دومین کشور آفریقایی بزرگ در تولید طلا است، و تولید طلای این کشور در سال ۲۰۱۸ به حدود ۱۲۷ تن رسید.

 

الامارات الیوم:

رشد 45.1 درصدی فروش املاک دبی 

طبق داده های Property Finder: پرتال فناوری املاک در خاورمیانه و شمال آفریقا، در مورد برجسته ترین روندهای حاکم بر بازار املاک دبی در آوریل گذشته، که شاهد رونق بزرگی بود که منجر به افزایش قابل توجه معاملات فروش ثبت شده به میزان 45.11 درصد به صورت سالانه شد وارزش معاملات نیز با افزایش چشمگیرى به 32 میلیارد درهم رسید.

58 درصد از علاقه‌مندان به خرید املاک و مستغلات در ماه آوریل به دنبال آپارتمان‌های مسکونی بوده‌اند، در حالی که 42 درصد بر داشتن ویلا/خانه شهری تمرکز کرده‌اند. از سوی دیگر، 79 درصد از مستأجران به دنبال آپارتمان بوده اند، در حالی که 21 درصد بر اجاره ویلا یا خانه شهری تمرکز کرده اند که نشان دهنده افزایش تقاضا برای آپارتمان نسبت به ماه های گذشته است.

 

الحره:

 اعدام یک نفر را به جرم «خیانت به میهن» درعربستان

وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام یک شهروند سعودی به اتهام خیانت به کشور و عضویت در گروه تروریستی القاعده خبر داد.

یحیی بن علی بن حسن هزازی، در سال 2005 به اتهام خیانت به میهن و پیوستن به هسته تروریستی وابسته به القاعده و تامین مالی تروریسم بازداشت شد.

در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که تحقیقات درخصوص جرم این متهم از سوی دادستانی کل به پایان رسید و پس از صدور حکم محکومیت این فرد در دادگاه جزایی، حکم او از سوی دادگاه استیناف و دادگاه عالی تایید شد.

این حکم دیروزدر منطقه ریاض اجرا شد. عربستان در سال 2022، 147 نفر از جمله 81 نفر را در یک روز اعدام کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق : 

صادرات نخستین محموله گاز نیمه سرد از عراق

وزارت نفت عراق امروز پنجشنبه از صادرات نخستین محموله گاز پروپان «نیمه سرد»، توسط شرکت گاز بصره خبر داد.

عزت صابر، معاون امور گاز وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که میزان گاز صادراتی گاز پروپان «نیمه سرد» به بیش از 10 هزار و 700 تن رسیده است. وی بیان کرد که این محموله جزء بزرگترین محموله‌هایی است که توسط نفت‌کش‌های تخصصی بارگیری می‌شود.

عزت صابر گفت که صادرات این محموله در راستای طرح‌های وزارت و شرکت در افزایش تولید ملی گاز خشک و صادرات مازاد گاز مایع و میعانات و فرآورده‌های دیگر به بازارهای جهانی برای درآمد مالی بیشتر انجام شده است.

 

روسیا الیوم: 

اقدامات فوری عربستان و امارات برای مدیریت بحران 

مقامات عربستان و امارات، اقداماتی فوری به دلیل بارش شدید باران که چندین روز در سطح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ادامه دارد، اتخاذ کردند.

اداره حوادث غیر مترقبه امارات بر افزایش سطح آماده باش در کشور برای تعامل با وضعیت جوی کشور و تضمین موثر بودن پاسخ و حمایت لازم در سطح ملی و داخلی تاکید کرد.

مرکز ملی هواشناسی عربستان نیز پیش بینی کرد، بارش باران منجر به سیل در بخشی از مناطق شرق کشور، ریاض، نجران، جازان و عسیر شود.مقامات عربستان پس از مسدود شدن برخی مسیرها در پی سیل، مدارس برخی مناطق را تعطیل کردند.

مرکز ملی هواشناسی عربستان نسبت به باران شدید، باد شدید، عدم دید افقی، بارش تگرگ، سیل و رعد و برق در این مناطق هشدار داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها