|

چطور می‌توان تحلیل تتر و قیمت usdt را انجام داد؟

برای انجام یک سرمایه‌گذاری مناسب در بازارهای ارز دیجیتال باید با انواع روش‌ تحلیل یک دارایی آشنا بود تا بتوان با استفاده از آن‌ها توکن مدنظر را از جنبه‌های مختلف بررسی کرد؛ در واقع با این کار، سرمایه‌گذاران می‌توانند نقاط ورود و خروج مناسب به بازار را شناسایی کرده و از ضررهای احتمالی به دلیل خرید یک Token اشتباه جلوگیری کنند. در این مقاله قصد داریم روش تحلیل تتر، یکی از محبوب‌ترین کوین‌های موجود در بازار را با یکدیگر بررسی کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چطور می‌توان تحلیل تتر و قیمت usdt را انجام داد؟

 

 

تتر چیست؟

قبل از آشنایی با روش‌های مختلف تحلیل تتر، قصد داریم اطلاعات بیشتری را در مورد این دارایی دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم. ارز تتر (usdt coin) در واقع یک استیبل‌کوین به‌حساب می‌آید که به‌منظور جلوگیری از نوسانات شدید قیمت و با پشتوانه دلار طراحی و ضرب شده است. این ارز توسط کمپانی تتر لیمیتد و بر اساس پروتکل OMNI به بازار عرضه شده و به سرمایه‌گذاران کم‌ریسک اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را از نوسانات احتمالی و شدید بازار رمزارزها در امان نگه دارند.

بدون شک Tether در حال حاضر محبوب‌ترین توکن دیجیتال باثبات جهان است که اکثر صرافی‌های معتبر از آن پشتیبانی می‌کنند. جالب است بدانید زمانی که یک سرمایه‌گذار اقدام به خرید تتر می‌کند، شرکت پشتیبان بلافاصله یک واحد از این دارایی را ضرب کرده و به این ترتیب یک کوین جدید به چرخه معاملات اضافه می‌شود.

روش‌های تحلیل تتر

ازآنجایی‌که این ارز طرفداران بسیار زیادی دارد، بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند با روش‌های مشخص‌کردن آینده قیمت تتر و روند بازار رمزارزها آشنا شوند. در ادامه به آن‌ها اشاره کرده و توضیحاتی را در مورد هرکدام در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • دامیننس

  • تحلیل تکنیکال

  • تحلیل فاندامنتال

  • تحلیل آنچین

دامیننس

یکی از فاکتورهایی که با استفاده از آن می‌توان تحلیل usdt را انجام داد، بررسی شاخصی به نام دامیننس است؛ در واقع سرمایه‌گذار، سهم این دارایی از بازار رمزارزها را بررسی می‌کند. به طور مثال اگر این میزان به 10 برسد؛ یعنی فعالان بازار 10% از سرمایه موجود در مارکت را به خرید این توکن اختصاص داده‌اند. جالب است بدانید شما با بررسی این پارامتر می‌توانید روند سایر دارایی‌های موجود در بازار را نیز پیش‌بینی کنید. اگر عدد گفته‌شده در حال افزایش باشد؛ یعنی سایر رمزارزها وارد یک‌ روند نزولی شده‌اند؛ اما اگر این میزان در حال کاهش باشد، به این معنی است که سرمایه‌گذاران به آینده بازار خوش‌بین بوده و در حال خرید ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌کوین، اتریوم و ... هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که دامیننس این دارایی در بازار از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است. در ادامه به برخی از دلایل آن اشاره می‌کنیم:

  • استقبال بسیار زیاد سرمایه‌گذاران در مقایسه با سایر استیبل‌کوین‌ها

  • پشتیبانی اکثر صرافی‌ها از آن

  • اولین توکن ضرب‌شده بر اساس یک دارایی فیات

  • ارائه گزارش‌های دوره‌ای و شفافیت

تحلیل تتر با استفاده از تکنیکال

یکی از روش‌های پر کاربرد تحلیل تتر یا برای پیش‌بینی روندها در بازارهای مالی، تحلیل تکنیکال است. شما با استفاده از این روش می‌توانید به‌صورت غیرمستقیم، آینده قیمت تتر را بررسی کنید. ازآنجایی‌که نمودار این دارایی نوسانات بسیار کمی دارد، استفاده از تکنیکال نمی‌تواند به شما کمکی کند.

به همین دلیل شما باید نمودار دامیننس را با به‌کارگیری این روش آنالیز کنید. برای انجام این کار کافی است چارت USDT.D را در یکی از سایت‌های معتبر مثل تریدینگ ویو جستجو کرده و سپس با استفاده از روش‌های مختلف، روند و مناطق مهم حمایت و مقاومت را مشخص کنید. هرگاه این میزان به شکل چشمگیری افزایش یافت، نشان‌دهنده خرید tether توسط نهنگ‌هاست که می‌تواند نوسانات اندکی در آن ایجاد کند.

تحلیل تتر با استفاده از فاندامنتال

تحلیل تتر با استفاده از اخبار و اطلاعات منتشرشده مربوط به این دارایی می‌تواند، یکی دیگر از روش‌های پیش‌بینی آینده این رمزارز باشد. در این حالت سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند با بررسی فاکتورهای مختلف، ارزش ذاتی یک دارایی را به دست آورده و قیمت تتر را مشخص کنند. در این روش باید پارامترهای مختلفی را بررسی کنید که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • حجم بازار

  • حجم معاملات

  • وایت پیپر

  • نقشه راه و توسعه

  • تیم توسعه‌دهنده و پشتیبان

  • رشد شبکه

تحلیل آنچین

تحلیل آنچین یکی از روش‌های اختصاصی برای بازار رمزارزهاست که با استفاده از آن می‌توان تحلیل تتر را انجام داد و قیمت تتر در آینده را پیش‌بینی کرد. در این حالت شما از اطلاعات موجود در شبکه بلاک‌چین این دارایی استفاده می‌کنید تا احساسات سرمایه‌گذاران فعال در بازار را مورد بررسی قرار دهید. برای تحلیل usdt، شما باید اطلاعات مربوط به معاملات و موجودی کیف پول کاربران مختلف را بررسی کنید تا متوجه شوید چه میزان از دارایی در اختیار نهنگ‌هاست. هرچه این میزان بیشتر باشد، احتمال افزایش جزئی قیمت، قوت می‌گیرد. برخی از پارامترهایی که باید برای تحلیل آنچین آن‌ها را بررسی کنید عبارت هستند از:

  • تعداد معاملات

  • کیف پول‌های فعال

  • درآمد ماینر

  • نرخ هش

  • TVL یا همان میزان ارزش دارایی‌های قفل شده

بهترین روش تحلیل تتر

پس از اینکه روش‌های مختلف تحلیل تتر را بررسی کردیم، شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که کدام یک از آن‌ها بهتر است؟ به این نکته توجه داشته باشید که هیچ بهترینی در بازارهای مالی وجود ندارد. شما باید برای افزایش احتمال موفقیت خود از روش‌های مختلف کمک بگیرید تا پیش‌بینی دقیق‌تری انجام دهید.

به طور مثال شما فقط با بررسی دامیننس تتر نمی‌توانید در مورد آینده بازار و روند آن نظر دهید؛ زیرا ممکن است برخی صرافی‌ها این اطلاعات را دست‌کاری کنند یا شبکه هک شده باشد و ...؛  پس به شما توصیه می‌کنیم برای انجام یک تحلیل دقیق، فاکتورهای مختلف را در نظر بگیرید تا میزان خطای شما به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند.

جمع‌بندی

USDT یکی از استیبل‌کوین‌های پرطرفدار در بازار است که بسیاری از افراد ریسک‌گریز ترجیح می‌دهند بخشی از سبد دارایی خود را به آن اختصاص دهند؛ به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید آینده این دارایی و سایر رمزارزهای موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها