|

امیدها برای پایان بحران گندم از دست رفت

قهرمانی تیم فوتبال زنان انگلیس آنقدر هیجان‌انگیز و مهم بوده که در کنار روزنامه‌های انگلیسی، روزنامه خاورمیانه‌ای هم بخشی از صفحه اول خود را به آن اختصاص داده اند و در عکس یک به آن پرداخته اند.

امیدها برای پایان بحران گندم از دست رفت

قهرمانی تیم فوتبال زنان انگلیس آنقدر هیجان‌انگیز و مهم بوده که در کنار روزنامه‌های انگلیسی، روزنامه خاورمیانه‌ای هم بخشی از صفحه اول خود را به آن اختصاص داده اند و در عکس یک به آن پرداخته اند. 

خاورمیانه‌ای‌ها علاوه بر این موضوع به ماجراهای عراق و بحران مواد غذایی هم توجه نشان داده اند. 

روزنامه‌های آمریکایی مشغول سفر آسیایی نانسی پلوسی هستند و حواشی احتمالی سفر این سیاستمدار به تایوان.

 

نیویورک تایمز

سکوت نانسی پلوسی درباره تایوان 

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به سوی آسیا از روز یکشنبه آغاز شده و او در نخستین ایستگاه از این تور در سنگاپور پیاده می‌شود. حضور در تایوان هم یکی از برنامه‌های تور آسیایی خانم پلوسی است. 

به نظر می‌رسد نانسی پلوسی قصد ندارد درباره این بخش از سفر صحبت کند تا بیش از این حاشیه و جنجال به پا نشود. دستیاران بایدن گفته اند سفر پلوسی به تایوان فارغ از هر گونه جنجال چینی‌ها انجام می‌شود.

چینی‌ها درباره این سفر به آمریکا هشدار داده اند مبادا حضور پلوسی در تایوان باعث شعله‌ور شدن آتش دموکراسی‌خواهی در این منطقه شود. چین تایوان را ملک طلق خود می‌‌داند و تا امروز جنبش آزادیخواهی در این منطقه را به هر شکلی خاموش نگه‌ داشته است.

 

گاردین

تاریخ‌سازی زنان انگلیس در ومبلی

تیم ملی فوتبال زنان انگلیس موفق شد در فینال مسابقات یورو تیم قدرتمند آلمان را شکست دهد و برای نخستین بار قهرمان اروپا شود. این زنان کاری را انجام داده‌ اند که سال‌هاست تیم فوتبال مردان انگلیس از انجام آن عاجز بوده اند. 

این دوره از مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۲ به میزبانی انگلیس برگزار شد و تیم ملی زنان این کشور در فینال آلمان را دو بر یک شکست داد. کاپیتان این تیم در حمایت از اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بازوبند رنگین کمانی بسته بود. 

نکته قابل تامل این که مسابقه فینال مقابل چشمان بیش از ۸۷هزار تماشاگر مشتاق برگزار شد. ومبلی جمعیت عظیمی را در خود جا داده بود و رکورد تماشاگر استادیومی فوتبال زنان را زد. پخش تلویزیونی این مسابقه نیز بالاترین تعداد تماشاگر مسابقه فوتبال زنان را به خود اختصاص داد.

 

نشنال

امیدها برای پایان بحران گندم از دست رفت

زلسنکی رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید آن مقدار غلاتی که بر اساس توافق ۲۲ ژوئیه وارد بازار شد، بسیار کمتر از نیاز جهانی است. او همچنین درباره تبعات طولانی شدن جنگ اوکراین هم هشدار می‌دهد. توافق ۲۲ ژوئیه توافقی میان اوکراین و روسیه با میانجی‌گیری ترکیه بود برای آزاد کردن غلات انبار شده در سیلوهای جنوب اوکراین. 

درست ۲۴ ساعت پس از این توافق موشک‌های روسی به اودسا اصابت کردند و جان شهروندان غیرنظامی اوکراینی را گرفتند. در تازه‌ترین حمله توپخانه‌ای روسیه به اوکراین هم، یکی از بزرگترین تاجران گندم این کشور و همسرش کشته شدند. 

این وقایع نشان می‌دهد اراده‌ای برای پایان حملات روسیه به اوکراین وجود ندارد و ادامه این حملات یعنی ادامه بحران گندم و افزایش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان. اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های غلات در سراسر جهان است.

 

عرب نیوز

نماینده بازی معترضان در پارلمان عراق

عراقی‌های معترض و هوادار مقتدا صدر که این روزها در ساختمان پارلمان این کشور تحصن کرده اند، می‌گویند تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده نشود، کوتاه نمی‌آیند و صحن پارلمان را ترک نمی‌کنند. 

آنها این روزها پشت صندلی نمایندگان مجلس عراق نشسته اند و « نماینده بازی » می‌کنند و ادای سیاستمداران کشورشان را درمی‌آورند! حضور آنها در پارلمان عرصه سیاست را در عراق به بن بست کشانده است. 

یکی از خواسته‌های معترضان حذف نامزدی محمد شیعه سودانی برای نشستن روی کرسی نخست‌وزیری عراق است. چندی پیش مردم خشمگین سریلانکا هم در اعتراض به مجموعه دولت راهی کاخ ریاست‌جمهوری شدند و تا مدتی آنجا مقیم شدند و بیرون نیامدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها