|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 21 اردیبهشت 1401 / 11 می 2022

پوتین بمب هسته‌ای می‌زند اگر احساس شکست کند!

ارزیابی مقام اطلاعاتی آمریکا از واکنش‌های پوتین به نتایج جنگ اوکراین سوژه مهم روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی است.

پوتین بمب هسته‌ای می‌زند اگر احساس شکست کند!

ارزیابی مقام اطلاعاتی آمریکا از واکنش‌های پوتین به نتایج جنگ اوکراین سوژه مهم روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی است. واقعیت این است که پوتین موشک فراصوت خود را برای اودسا به کار گرفته است. به همین دلیل به نظر می‌رسد استفاده از بمب هسته‌ای هم برایش چندان کار سختی نباشد. این ادعایی است که مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره ادامه جنگ اوکراین مطرح می‌کنند. پوتین هنوز موفق نشده دستاورد قابل ملاحظه‌ای در این نبرد داشته باشد. 

دیگر سوژه مورد توجه این روزنامه‌ها سخنرانی شاهزاده چارلز به جای ملکه الیزابت در روز گشایش پارلمان است. ملکه بیمار است و برای نخستین بار در جلسه افتتاح شرکت نکرده است. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم علاوه بر مسائل اوکراین و کسالت ملکه به تشکیل جلسه حزب مسلم لیگ در لندن اشاره کرده اند و به دستاوردهای سرمایه‌گذاری امارات.

 

گاردین

پوتین بمب هسته‌ای می‌زند اگر احساس شکست کند!

برآورد مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا این است که اگر ولادیمیر پوتین فکر کند در جنگ اوکراین شکست خورده است، استفاده از بمب هسته‌ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد. 

خانم آویل هاینس، در سنای ایالات متحده حاضر شده و به مقامات این کشور هشدار داده است رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین به چشم تهدیدی ابدی نگاه می‌کند؛ کشوری که موجودیت حکومت پوتین را در روسیه به خطر انداخته و با مقاومتش حس شکست به او القا کرده است، پس می‌شود برای مقابله با آن از بمب هسته‌ای استفاده کرد. 

این پیش‌بینی درست در روزی رخ داد که روسیه با موشک‌های فراصوت خود اودسا را در اوکراین هدف گرفت و خسارات مادی و انسانی بسیاری به جا گذاشت.

 

نشنال

شاهزاده چارلز در غیاب ملکه پارلمان را افتتاح کرد

برای نخستین‌بار در ۶۰ سال گذشته ملکه الیزابت نتوانست راهی پارلمان انگلیس شود تا در مراسم سنتی افتتاح مجلس سخنرانی کند. او بیمار است و به همین دلیل شاهزاده چارلز به جایش در مراسم حاضر شد. 

گفته شده ملکه مراسم گشایش پارلمان را از تلویزیون تماشا کرده است. در آیین افتتاح، ملکه و یا فرستاده او از لوایح دولتی رونمایی می‌کنند. 

شاهزاده چارلز در سخنرانی روز افتتاح تاکید کرده کنترل تورم و رفع مشکلات اقتصادی، پیش‌برد امنیت جهانی باید در اولویت فعالیت دولت قرار بگیرد. همچنین کمک دولت انگلیس به مردم اوکراین ادامه پیدا کند.

 

یواس‌ای تودی

اعتصاب مربیان و مراقبت‌کنندگان از کودکان در آمریکا

مربیان و کارمندان موسسات نگهداری و مراقبت از کودکان در آمریکا در اعتراض به بی‌توجهی دولت فدرال اعتصاب کرده اند. 

مربیان کودک می‌گویند وجود آنها نه تنها برای خانواده‌ها مفید است که به اقتصاد کشور هم کمک می‌کند، اما این موضوع هرگز به چشم دولت فدرال نیامده است. 

آنها از عدم افزایش دستمزد و تغییر در قوانین استخدامی و کاری خود ناراضی هستند و به همین دلیل دست به اعتصاب زده اند. 

واقعیت این است که بسیاری از مادران شاغل آمریکایی با کمک مربیان کودک و موسسات نگهداری از فرزندان می‌توانند به کار بیرون از خانه ادامه دهند.

 

پاکستان تودی

جلسه برادران شریف در لندن! 

شهباز شریف قرار است در سفری فوری خود را به لندن برساند. اما هدف از این سفر دیدار با نخست‌وزیر بریتانیا نیست! شهباز شریف برای شرکت در جلسه حزب مسلم لیگ شاخه نواز راهی لندن می‌شود!

گفته شده برادر بزرگتر نخست‌وزیر پاکستان، یعنی نواز شریف او را فراخوانده است تا درباره تحرکات و اقدامات عمران خان جلسه بگذارند. نواز از بی‌عملی برادر خود به عنوان نخست‌وزیر پاکستان ناراحت است و از افزایش محبوبیت عمران خان، نخست‌وزیر سابق می‌ترسد. 

 پاکستان دچار مشکلات عدیده اقتصادی است و افزایش قیمت سوخت باعث اعتراض مردم شده است. اما چرا این جلسه در لندن برگزار می‌شود؟ چون نواز شریف به قید وثیقه پزشکی در لندن به سر می‌برد و در صورت بازگشت باید دوران محکومیت خود را بگذراند. البته وثیقه پزشکی او منقضی شده است!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها