|

روایت بیست‌وهشتمین نمازجمعه شهر امید

حجت‌الاسلام منصف امام‌جمعه شهر امید در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به اهمیت وفای به عهد گفت: امیرالمومنین علی (ع) مالک را زنهار داده از اینکه وعده دهی و خلاف آن کنی که سبب برانگیختن خشم خدا و مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام منصف امام‌جمعه شهر امید در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به اهمیت وفای به عهد گفت: امیرالمومنین علی (ع) مالک را زنهار داده از اینکه وعده دهی و خلاف آن کنی که سبب برانگیختن خشم خدا و مردم می‌شود. پروردگار عالم هم در قرآن محکم و بدون تبصره درباره آنان که به عهد خود پایبند نیستند، این‌گونه فرموده: اینان را در آخرت بهره‌ای نیست و خدا با آنها سخن نگوید و در قیامت به آنها ننگرد و پاکیزه‌شان نگرداند و آنان را عذابی دردناک خواهد بود. به خودم و دیگران، به‌ویژه آنان که با قول و وعده از مردم رأی گرفته‌اند یادآوری می‌کنم، دین فقط نماز و روزه و حج نیست، پایبندی و عمل به وعده هم جزئی از دین است که بی‌توجهی به آن می‌تواند زندگی ما را در دنیا و آخرت آسیب بزند. وی افزود: یک سال قبل وعده و شعار شیرینِ ساخت میلیونیِ مسکن توسط دولت محترم داده شد، حالا می‌گویند دولت زمین بدهد، مردم بسازند. امیدواریم به همین‌جا رضایت بدهند و جوری نشود که سال آینده بگویند مردم زمین بدهند و خودشان هم بسازند. کاش قبل از دادن وعده‌های این‌چنینی امکانات و بودجه و توان مدیران بررسی می‌شد. دادن وعده‌های بی‌پشتوانه و عمل‌نکردن به آنها به بهانه‌هایی که از قبل هم مشخص بوده، خلف وعده و مایه خشم خدا و مردم است.امام جمعه شهر امید در ادامه با اشاره به معنای سیاست‌ورزی و وظایف مقامات سیاسی گفت: فراموش نکنیم سیاسی‌بودن تنها به معنای اهمیت‌دادن به اینکه حزب و گروه‌مان در انتخابات پیروز می‌شود یا فلان آدم وزیر می‌شود یا فقط تلاش برای برنده‌شدن در انتخابات و گرفتن پست‌ها نیست، بیشتر از همه اینها اهمیت‌دادن به خوشبختی آدم‌هایی است که نمی‌شناسیم، آدم‌هایی که ما را می‌شناسند و از روی وعده‌ها و شعارهایمان انتخابمان کرده‌اند تا تلاش کنیم و برایشان خوشبختی و حال خوب بیاوریم. 
پیروزی واقعی زمانی است که مردم راضی باشند نه اطرافیان ما و نه دولتمردان شیفته پست و مقام.

امام‌جمعه شهر امید درباره موضوع مهاجرت یا سفرهای فرزندان مقامات نیز گفت: دستور جناب آقای رئیسی مبنی بر کناررفتن مقاماتی که فرزندانشان از کشور رفته‌اند لازم بود اما به نظر می‌رسد کافی نیست. همان‌طورکه ساده‌زیستی و سلامت اقتصادی ایشان به‌تنهایی کافی نیست. مردم دولت و عملکرد آن را هم به پای رئیس‌جمهور می‌گذارند.

جناب رئیس‌جمهور اگر می‌خواهید مردم اطمینان پیدا کنند و بپذیرند رفتارها متناقض با شعارها نیست، در همین موضوع اخیرِ پسر یکی از معاونین خودتان، تعهد کتبی از ایشان بگیرید که اگر مطابق آنچه وعده داده‌اند، در چند ماه آینده پسرشان مراجعت نکردند استعفا بدهند. تعهدنامه را هم منتشر کنید. بگذارید مردم ببینند وقتی حرفی می‌زنید تا آخر پای آن حرف ایستاده‌اید.

حجت‌الاسلام منصف در ادامه خطبه‌های این هفته شهر امید گفت: علی‌رغم اطلاع از نیت صادقانه رئیس‌جمهور محترم در خدمت به مردم، باید عرض کنم متأسفانه در دو موضوع مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه شورای عالی فضای مجازی، یکی از مهم‌ترین شعارها و برنامه‌های این دولت که همان اجرای عدالت و حمایت از اقشار فرودست جامعه بوده نادیده گرفته شده است. در اولی عدالت در حوزه آموزش نقض و بهره‌مندی دانش‌آموزان محروم از آموزش عالی کمتر می‌شود و در دومی هم اختیارات دولت و مجلس را دور زده‌اند و مصلوب‌الاختیارشان کرده‌اند، هم حقوق شهروندی ضایع شده است و البته به نوعی اینجا هم بیشتر قشر ضعیف جامعه خسارت می‌بینند. آخر مصوباتی که حمایت و رضایت مردم را نداشته باشد، کجا می‌تواند مردم را به خوشبختی و رفاه برساند؟ آیا وظیفه‌ای مهم‌تر از صیانت از معیشت و کار و زندگی مردم در این شرایط وجود دارد؟

از خداوند بزرگ توفیق‌مان در خدمتگزاری به این مردم صبور و نجیب و همچنین خدمتگزاری واقعی به آزادی، حقیقت و عدالت را خواستارم. خودم و شما را به مدارا، رحم و مروت و انصاف با یکدیگر توصیه می‌کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها