|

روایت بیست‌وهفتمین نمازجمعه شهر امید

حجت‌الاسلام منصف امام جمعه شهر امید در ابتدای خطبه‌های دوم نماز با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و توجه به مقدمات و اولویت‌های آن در جامعه گفت: دوستان متولی امر به معروف و نهی از منکر لطفا کمی از دفتر و محل جلسات‌شان بیرون بیایند، خیلی هم نیازی نیست راه دوری بروند، اطراف خودشان، بستگان و آشنایانِ خودشان را ببینند و از آنها نظرسنجی کنند، چند نفر با این مدل گفتار و رفتاری که پیش گرفته‌اند، موافقند و آن را می‌پسندند.

حجت‌الاسلام منصف امام جمعه شهر امید در ابتدای خطبه‌های دوم نماز با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و توجه به مقدمات و اولویت‌های آن در جامعه گفت: دوستان متولی امر به معروف و نهی از منکر لطفا کمی از دفتر و محل جلسات‌شان بیرون بیایند، خیلی هم نیازی نیست راه دوری بروند، اطراف خودشان، بستگان و آشنایانِ خودشان را ببینند و از آنها نظرسنجی کنند، چند نفر با این مدل گفتار و رفتاری که پیش گرفته‌اند، موافقند و آن را می‌پسندند. خدای نکرده با حرف‌هایی که می‌زنیم و کارهایی که می‌کنیم مصداق «کلمه حق یراد به الباطل» نشویم. از مسئولان محترم این ستاد درخواست می‌کنم، مراقبت کنند مبادا دچار نادیدگی واقعیات جامعه شوند. مبادا دچار آفتِ اصلی‌کردن موضوعات فرعی و فرعی‌کردن مسائل اساسی کشور شوند. مبادا باعث تشدید دوقطبی‌ها در جامعه شوند. امام جمعه شهر امید در ادامه ضمن برشمردن نقاط قوت دولت در یک سال گذشته گفت: حضور در بین مردم در همه جای کشور رویکرد قابل تقدیری است که رویه و مشی رئیس‌جمهور محترم بوده و هست و امیدواریم این روند در کنار حل مسائل اساسی مردم کام همه را شیرین کند. 
روایت بیست‌وهفتمین نمازجمعه شهر امید

 هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی با دولت نیز چشم‌انداز مثبت دیگری است که ان‌شاءالله با مدیریت صحیح و هدفمند و تمرکز بر مسائل اصلی نتایج خوبی هم داشته باشد.‌ وی افزود: در کنار نقاط مثبت و اقدامات خوب دولت، لازم است درباره بعضی موضوعات به صراحت نقد و نظرهای مختلف گفته و شنیده و براساس آنها اقدام شود. خدمت رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنم در حوزه اقتصادی دولت که با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد، عدم انسجام و ناهماهنگی‌ها در بالاترین سطوح میان مدیران ارشد، متأسفانه هر برنامه و چشم‌اندازی را بی‌اثر می‌کند و بیشتر باعث سرخوردگی جامعه می‌شود. یک‌سالگی دولت بهترین فرصت برای اصلاح و تغییر در این تیم است.

در زمینه فساد، از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست می‌کنم در کنار ورود به مصادیق فساد و برخورد با فاسدان در همه بخش‌ها، از توجه به فساد در حوزه سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری غافل نشوید.

امام جمعه شهر امید در ادامه گفت: عقب‌ماندگی در حوزه مسکن و قیمت‌های سرسام‌آور و افسارگسیخته در این حوزه با بخش‌نامه و شعار برطرف نمی‌شود. اینکه بخش‌نامه برای اجاره خانه صادر شود و خوشحال باشیم که قیمت اجاره‌ها دوبرابر و سه‌برابر نمی‌شود، بیش از آنکه از خوش‌خیالی مقامات محترم باشد ناشی از بی‌خیالی آنان در حل مسئله و کمبود دانش در حوزه مسائل اقتصادی و بازار مسکن است.

حجت‌الاسلام منصف در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به مصوبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی درباره ضوابط جدید کنکور گفت: در دورانی که ما نیاز داریم به سمت عدالت آموزشی حرکت کنیم، شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه کنکوری ضد عدالت آموزشی مصوب می‌کند که باعث افزایش شکاف فقیر و غنی در کشور خواهد شد. در این چند وقت بیش از آنکه جامعه دانش‌آموزی و خانواده‌هایشان از این مصوبه استقبال کنند، اعتراض و نقد داشته‌اند. امیدواریم صدای اعتراض دانش‌آموزان منتقد شنیده شود، آقایان محترم در شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی لطفا تقلب و رانت و فساد را در حوزه آموزشی تقویت نکنیم، دانش‌آموزان مدارس دولتی روستایی و شهری را از حضور در دانشگاه‌های برتر محروم نکنیم. این مصوبه حداقل با شعار عدالت که از شعارهای اصلی دولت محترم است همخوانی و سنخیتی ندارد.

از خداوند بزرگ توفیق‌مان در خدمتگزاری به این مردم صبور و نجیب و همچنین خدمتگزاری واقعی به آزادی، حقیقت و عدالت را خواستارم. خودم و شما را به مدارا، رحم و مروت و انصاف با یکدیگر توصیه می‌کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها