|

هجدهمین نمازجمعه شهر امید

نتیجه خود را به‌ ندیدن زدن، خراب‌شدن آوار بر سر مردم است

حجت‌الاسلام منصف در خطبه‌های دوم نماز‌جمعه شهر امید گفت: از امام صادق(ع) به همان اندازه که تأکید بر اجرای احکام دین نقل شده، درباره خدمت به خلق و خدمتکاری آنان نیز روایت آمده است؛ تا آنجا که می‌فرماید اگر کسی نسبت به تقاضا و نیاز برادر مؤمنی بی‌تفاوت باشد و با خوشرویی به درخواست او عمل نکند، بین ما و او ولایتی نخواهد بود یا در جایی دیگر برآوردن نیاز مؤمن را از 10 حج بالاتر می‌داند.

حجت‌الاسلام منصف در خطبه‌های دوم نماز‌جمعه شهر امید گفت: از امام صادق(ع) به همان اندازه که تأکید بر اجرای احکام دین نقل شده، درباره خدمت به خلق و خدمتکاری آنان نیز روایت آمده است؛ تا آنجا که می‌فرماید اگر کسی نسبت به تقاضا و نیاز برادر مؤمنی بی‌تفاوت باشد و با خوشرویی به درخواست او عمل نکند، بین ما و او ولایتی نخواهد بود یا در جایی دیگر برآوردن نیاز مؤمن را از 10 حج بالاتر می‌داند. امروز اگر می‌خواهیم نشان دهیم به راه رئیس مذهب شیعه باور داریم و تسلیت‌گفتن‌هایمان واقعی است، باید در راه همدلی با مردم و کمک به آنها از هم سبقت بگیریم. این تسلیت‌های خشک‌و‌‌خالی، دردی از کسی دوا نمی‌کند.امام صادق(ع) فرمود عدالت از آبی که شخص تشنه به آن می‌رسد شیرین‌تر است. می‌خواهیم به راه آن امام برویم؟ می‌خواهیم اسم امام صادق بر جامعه بدرخشد؟ به جدال تبعیض و نابرابری برویم. در مقابل کسانی بایستیم که می‌توانند همه اجزای یک سیستم محلی را با پول بخرند و آب از آب تکان نخورد.در برابر فاسدانی که در مقابل عدالت ایستاده‌اند قاطعانه و بی‌رحم عمل کنیم تا مردم مزه عدالت را بچشند. امام‌جمعه شهر امید در ادامه با تسلیت به بازماندگان فاجعه آبادان گفت: در کنار مردم شریف و رنج‌کشیده آبادان، سوگوار و عزاداریم. یادمان نرفته آبادان و خرمشهر نماد مقاومت یک ملت در برابر تجاوز و جنگ تحمیلی هستند. این وضعیت شایسته این نماد و مردم نیست. متأسفانه یک عذرخواهی ساده از یک مقام مسئول شنیده نشد. در همدلی و همراهی با مردم آبادان کوتاهی‌هایی شد؛ هیچ توضیح دقیق و شفافی هم تا این لحظه داده نشده است. فاجعه آبادان دوباره نشان داد نتیجه طبیعی نبود نظارت سالم، ندیده‌گرفتن تخلفات و ندیدن و نشنیدن هشدارها، ریزش است؛ اول ساختمان و بعد هم اعتماد عمومی. چرا به هشدار خبرنگاری که ماه‌ها قبل درباره ریزش این ساختمان و عدم نظارت بر ساخت آن تذکر داده بود، توجهی نشد؟ 

‌اگر برخورد قاطعی نشود، خطاکاران، خلافکاران و همدستانشان در دستگاه‌های مختلف جسورتر از گذشته ادامه می‌دهند. تکرار می‌کنم نتیجه خود را به ندیدن و نشنیدن زدن آواری است که روی سر مردم بی‌گناه و بی‌دفاع خراب می‌شود. خطیب نماز‌جمعه شهر امید با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی به دست صهیونیست‌ها گفت: این اقدامات نشانه درماندگی رژیم اشغالگری است که در عرصه بین‌المللی حرفش خریدار ندارد. خشونت، نشانه استیصال و بن‌بست است. سکوت مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر هم در کنار این ترور محکوم است. هرگاه در مذاکرات بین‌المللی ایران به موفقیت نزدیک می‌شود، اسرائیلی‌ها دست به ترور و خرابکاری می‌زنند.

حجت‌الاسلام منصف در پایان با اشاره به گرانی‌های اخیر و لزوم همراهی و همدلی بیشتر با مردم و اطلاع‌رسانی دقیق و صادقانه تأکید کرد: در کنار جراحی اقتصادی، قلب‌ها و مغزهای زیادی هستند که نیاز به درمان و جراحی دارند. مغزهایی که در این شرایط به جای زدن حرف‌های معقول و سنجیده و اتخاذ تصمیمات عاقلانه، با حرف‌های مأیوس‌کننده و نامربوط و تصمیمات یک‌شبه و بی‌پشتوانه جامعه را عاصی، عصبانی و سرخورده می‌کنند و دل‌های بیماری که در شرایط سخت اقتصادی به جای ایجاد همدلی و هم‌گرایی، به دوقطبی‌های مخرب و بی‌حاصل دامن می‌زنند. لازم است اقدامی عاجل و قاطع برای درمان این مغزها و قلب‌های مریض کرد.

از خداوند بزرگ توفیق‌مان در خدمتگزاری به این مردم صبور و نجیب و همچنین خدمتگزاری واقعی به آزادی، حقیقت و عدالت را خواستارم.

خودم و شما را به مدارا، رحم، مروت و انصاف با یکدیگر توصیه می‌کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها