|

اقتصاد اوکراین ۴۰ درصد کوچک می‌شود

وزارت اقتصاد اوکراین گفت: تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه اول ۱۶ درصد کاهش یافته و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

اقتصاد اوکراین ۴۰ درصد کوچک می‌شود

وزارت اقتصاد اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام نظامی روسیه، اقتصاد اوکراین را به شدت تغییر داده است، تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه اول ۱۶ درصد کاهش یافته و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش چاینا نیوز، دنیس کودین، معاون اول وزیر اقتصاد اوکراین اظهار کرد: مشاغلی که کار از راه دور در آنها غیرممکن است، بیشترین آسیب و حمل‌ونقل هوایی و اقیانوسی همچنین بخش خدمات به ویژه آسیب دیده است.

معاون اول وزیر اقتصاد افزود که اقتصاد به‌طور کلی در ۱۰ روز گذشته شروع به بهبودی کرده است زیرا مشاغل در مناطق امن فعالیت خود را از سر گرفتند و کشاورزان شروع به کاشت کردند.

اوکراین اغلب به عنوان «سبد نان اروپا» توصیف می‌شود و یکی از تامین‌کنندگان اصلی مواد ضروری مانند گندم و روغن آفتابگردان است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در گزارشی در ماه مارس اعلام کرد که درگیری روسیه و اوکراین بازار جهانی کالا را به‌طور قابل‌توجهی مختل کرده و باعث افزایش قیمت نفت، گاز و گندم شده است.

این سازمان هشدار داد که اگر شوک‌های اقتصادی و مالی پایدار باشد، می‌تواند رشد تولید ناخالص داخلی جهانی را در سال جاری بیش از یک درصد کاهش دهد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها