|

کاخ سفید اعلام کرد:

کمک به اوکراین برای آمادگی در برابر حمله احتمالی شیمیایی

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا درحال ارائه تجهیزات به اوکراین برای آماده سازی این کشور در مقابل حمله احتمالی شیمیایی روسیه است.

کمک به اوکراین برای آمادگی در برابر حمله احتمالی شیمیایی

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که آمریکا درحال ارائه تجهیزات به اوکراین برای آماده سازی این کشور در مقابل حمله احتمالی شیمیایی روسیه است.

سخنگوی کاخ سفید عصر جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران همچنین تاکید کرد که ارائه این تجهیزات به اوکراین بر آمادگی آمریکا در مقابل یک حمله شیمیایی تاثیر نمی گذارد.

جن ساکی مدعی شد به دلیل هشدارهای آمریکا و سایر کشورها در خصوص احتمال استفاده روسیه از چنین سلاح هایی در اوکراین و انجام یک عملیات در این خصوص، واشنگتن این تجهیزات را در اختیار اوکراین قرار می دهد.

روسیه بارها احتمال حمله هسته ای را به اوکراین رد کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین سوم فروردین در گفت وگو با شبکه سی ان ان خاطرنشان کرد ما مفهومی از امنیت داخلی داریم و عمومی است؛ شما می توانید تمام دلایل استفاده از سلاح های هسته ای را بخوانید.

پسکوف افزود: اگر یک تهدید وجودی علیه کشور ما وجود داشته باشد، می توان از آن (حمله هسته‌ای) مطابق با مفهوم ما استفاده کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، در روز پنجشنبه ۵ اسفند نیز حمله ای نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها