|

فوتبال جهان در هفته اخیر

از اصرار عربستانی‌ها تا استعفای احتمالی روبیالس

در حالی که یورگن کلوپ معتقد است محمد صلاح هیچ جایی نمیرود و حداقل تا پایان فصل بازیکن لیورپول خواهند ماند روزنامه المدینه می‌گوید محمد صلاح بازیکن الاتحاد شد.

از اصرار عربستانی‌ها تا استعفای احتمالی روبیالس
خبرنگار: سپهر خرمی

در هفته‌ای که گذشت رفتار نامتعارف رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا در صدر اخبار دنیا قرار گرفت. همچنین عربستان در راستای پروژه ۲۰۳۰ خود قصد دارد محبوب‌ترین بازیکن عرب یعنی محمد صلاح مصری را نیز جذب کند. در ادامه از رکورد اعجاب‌انگیز پپ گواردیولا هم خواهیم گفت:

 

۴۸ ساعت سرنوشت‌ساز برای صلاح

در حالی که یورگن کلوپ معتقد است محمد صلاح هیچ جایی نمیرود و حداقل تا پایان فصل بازیکن لیورپول خواهند ماند روزنامه المدینه می‌گوید محمد صلاح بازیکن الاتحاد شد. به نظر می‌رسد بحث حضور محمد صلاح در الاتحاد جدی است؛ روزنامه المدینه عربستان اعلام کرد که همه چیز نهایی شده و محمد صلاح بازیکن الاتحاد شده است. قرار است الاتحاد پیشنهاد سالانه ۹۰ میلیون یورویی به صلاح بدهد تا این بازیکن را تا سال ۲۰۲۶ به عربستان ببرد. صلاح تا دو فصل بعد با لیورپول قرارداد دارد و اگر الاتحاد مبلغ ۹۰ میلیوت یورو به لیورپول بدهد بعید نیست این بازیکن امشب یا فردا از این تیم جدا شود.

 

روبیالس راه فرار ندارد

در سال ۲۰۱۹ مکالمات تلفنی لوییس روبیالس رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا با جراد پیکه بازیکن سابق بارسلونا فاش شد که او به پیکه می‌گوید  تنها در صورتی با اهدای میزبانی سوپرکام اسپانیا در عربستان موافقت میکند که درصد او به لحاظ مالی پرداخت شود در غیر این صورت چنین توافقی رخ نخواهد داد. او در این مکالمه همچنین از تیم‌های والنسیا و سویا با لحن زشتی یاد می کند. این مکالمات جنجال زیادی به راه انداخت اما روبیالس با نفوذی که داشت در سمت خود ابقا شد اما رفتار نامتعارف او علیه جنی هرموسو باعث شده که او راهی جز استعفا نداشته باشد چرا که فیفا نیز فعالیت‌های مدیریتی او را به مدت ۹۰ روز تعلیق کرده و ظاهرا باید این روزها شاهد یک استعفای بزرگ باشیم، حتی اگر خودش چنین موضوعی را قبول نداشته باشد و منتقدانتش را احمق خطاب کند.

 

رکورد وحشتناک پپ

ثبت رکورد تاریخی از خانه چطور رقم خورد؟

پپ گواردیولا به سریع‌ترین سرمربی تاریخ پریمیرلیگ تبدیل شد که به رکورد 200 پیروزی رسیده است. نکته حائز اهمیت این است که سیتی با هدایت پپ، بعد از تنها ۲۶۹ مسابقه به ۲۰۰ برد در لیگ برتر رسید. در واقع گواردیولا ۷۶ درصد مسابقاتش در لیگ برتر را پیروز شده. این درحالی است که الکس فرگوسن با منچستریونایتد ۵۳ مسابقه بیشتر از پپ نیاز داشت تا به ۲۰۰ برد در تاریخ لیگ برتر برسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها