|

ورزش جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از استادیومی با طرح کلیسا، بدشانسی مارادونا و قهرمانی بارسلونا با ژاوی هرناندز

در هفته‌ای که گذشت طرح زیبای ورزشگاه جدید میلان تصویب شد تا میلانی‌ها از مستاجرنشینی خلاص شوند.

از استادیومی با طرح کلیسا، بدشانسی مارادونا و قهرمانی بارسلونا با ژاوی هرناندز
خبرنگار: سپهر خرمی

در هفته‌ای که گذشت طرح زیبای ورزشگاه جدید میلان تصویب شد تا میلانی‌ها از مستاجرنشینی خلاص شوند. همچنین بعد از درگذشت مارادونا سه طلسم فوتبالی هم جابه‌جا شد اما اسطوره فوتبال دنیا نتوانست آن‌ها را ببیند. در نهایت قهرمانی بارسلونا همراه با اتفاقات ویژه‌ای بود که باهم مرور خواهیم کرد.

 

استادیومی با طرح کلیسا در میلان

استادیوم مشترک جدید شهر میلان در ایتالیا نهایتأ تا سال ۲۰۲۷ میلادی افتتاح و آماده‌ی بهره برداری خواهد شد. از ویژگی های این استادیوم مشترک جدید، می توان به گنجایش تعداد زیادی از تماشاگران فوتبال اشاره کرد که تقریبا دارای ظرفیتی معادل شصت و پنج هزار نفر تماشاچی خواهد بود که البته نسبت به ورزشگاه سن‌ سیروی فعلی که هشتاد هزار نفر تماشاگر را در خود جای می دهد، از ظرفیت به نسبت کمتری برای پذیرش تماشاگران فوتبال برخوردار است.

شرکت پاپولوس در طرح خود از کلیسای جامع شهر میلان الهام گرفته که عکس های مربوط به این دو پروژه را ملاحظه می کنید.

یکی از دلایل اصلی ساخت ورزشگاه جدید برای این دو باشگاه این است که میلان و اینتر سالانه به صورت جداگانه ۸ میلیون یورو اجاره ورزشگاه سن‌سیرو را پرداخت می‌کنند چون این ورزشگاه در اصل در اختیار شهرداری میلان است و دو باشگاه پرافتخار میلانی باید اجاره‌بهای آن را پرداخت کنند.

گفتنی است هزینه ساخت ورزشگاه جدید این شهر بین ۹۵۰ میلیون یورو تا ۱.۲ بیلیون یورو هزینه دربردار خواهد داشت.

 

 دوباره نوک قله؛ بارسلونا، قهرمان لالیگا! 

 تیم بارسلونا با پیروزی ۲-۴ در دربی کاتالونیا مقابل اسپانیول، در فاصله ۴ هفته تا پایان رقابت‌ها قهرمان فصل ۲۳-۲۰۲۲ لالیگا لقب گرفت‌.

 تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز در حالی بیست‌وهفتمین قهرمانی بارسا در تاریخ لالیگا را به ارمغان آورد که آبی‌انار‌ی‌ها طی ۳ فصل گذشته، شاهد قهرمانی تیم‌های مادریدی در لیگ بودند.

روبرت لواندوفسکی که در هفته‌های اخیر کریم بنزما را در نزدیکی‌اش می‌دید، با ۲ گل در این مسابقه و ایجاد فاصله ۴ گله با بنزما، خیال خود از کسب عنوان ال‌پیچیچی‌ را تا حد زیادی راحت کرد.

همچنین این اولین قهرمانی بارسلونا طی ۲۵ سال اخیر بدون حضور لئو مسی ستاره آرژانتینی است. از زمانی که مسی از بارسا رفت این تیم رنگ قهرمانی در لالیگا را ندیده بود. همچنین سرخیو بوسکتس که در پایان فصل از بارسلونا جدا خواهد شد نهمین قهرمانی خودش با پیراهن بارسلونا را در لالیگا جشن گرفت.

در پایان شایان ذکر است که ژاوی در کنار لوییز انریکه، پپ گواردیولا و یوهان کرایوفی قرار گرفت که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی برای بارسلونا جام قهرمانی لالیگا را به ارمغان آورده‌اند.

 

مارادونای بدشانس

بعد از درگذشت دیگو آرماندو مارادونا بسیاری از طلسم‌های فوتبالی در دنیا شکسته شد که اگر مارادونا در قید حیات بود قطعا خوشحال می‌شد.

تیم فوتبال ناپولی، باشگاه رویایی مارادونا بعد از ۳۳ سال موفق شد در سری آ ایتالیا قهرمانی را بدست بیاورد. مارادونا برای ناپلی‌ها محبوب‌ترین کاراکتر ۳ دهه اخیر است. از سوی دیگر پیش از قهرمانی ناپولی، تیم ملی آرژانتین نیز بعد از ۳۶ سال به مقام قهرمانی در جام جهانی رسید تا کاپ طلایی رنگ توسط دستان مسی به احتزاز در بیاید. همچنین بارسلونا نیز بعد از ۳ سال بار دیگر در لالیگا به قهرمانی رسید.

سه تیمی که مارادونا برایشان بازی کرده بود بعد از مدت‌ها قهرمان شدند اما هیچ یک را مارادونا ندید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها