|

سرمربی استقلال در نشست خبری چه گفت؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما خوشحال نیستیم زیرا با وجود اینکه سختی و زحمت زیادی می‌کشیم اشتباهات زیادی علیه ما است که استحقاقش را نداریم.

سرمربی استقلال در نشست خبری چه گفت؟

به گزارش شبکه شرق، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت درمورد این تیم و اتفاقات اخیر و اینکه آیا این مسائل روی تمرکز او و بازیکنانش اثر می‌‌گذارد، اظهار داشت: ابتدا به سوال دوم پاسخ می‌دهم. خیلی چیزها علیه تیم ما اتفاق می‌افتد. باید این مسائل اگر زمان داریم متوقف شود زیرا برای قهرمانی ۳ فینال پیش رو داریم.

 

نتایج بر اساس واقعیت بود، استقلال باید ۱۰ امتیاز جلوتر باشد

وی افزود: اشتباهات باور نکردنی علیه ما در حال رخ دادن است. اگر براساس واقعیت بود، تیم ما باید ۱۰ امتیاز جلوتر باشد. نمی‌دانم در آخر چه اتفاقی می‌افتد اما بسیار به تیم خودم افتخار می‌کنم مقابل مشکلات بسیاری که نمی‌دانیم و درکش نمی‌کنیم جنگیدیم. تا آخر می‌جنگیم و باور داریم تا پایان حتی با وجود این اشتباهات بزرگ علیه استقلال می‌توانیم قهرمان شویم.

 

باید روی کار خودمان تمرکز کنیم و به سخت کار کردن ادامه بدهیم

سرمربی  استقلال اضافه کرد: البته این اتفاقات مثل عوض کردن استادیوم بازی پیکان و پرسپولیس و مواردی که شما گفتید و اتفاقاتی که در باز‌ی قبلی افتاد مثل اینکه امروز گفتند این هست و فردا گفتند موضوع آنگونه نیست و در موردش صحبت کردن اگر از من بپرسید قطعاً از چنین شرایطی خوشم نمی‌آید. موقعیت و سازمان‌دهی را در همین شرایط دوست دارم. فقط باید روی کار خودمان تمرکز کنیم و به سخت کار کردن خود ادامه بدهیم. صنعت نفت تیم خیلی خوبی است و بازیکنانی دارد که از لحاظ انفرادی کیفیت بسیار خوبی دارند و از زمانی که سرمربی‌اش تغییر کرد نتایج و باور بهتری دارد. شانس زیادی برای ماندن در لیگ برتر دارند. نه فقط صنعت نفت بلکه سایر تیم‌هایی که در پایین جدول هستند یکی از آنها مقابل سپاهان بازی دارد اگر نفت مسجدسلیمان هم ببرد شانس زیادی برای بقا در لیگ برتر خواهد داشت.

 

امیدوارم عملکرد داور بسیار خوب باشد 

ساپینتو ادامه داد: مس کرمان از این تیم‌ها بالاتر بود اما اکنون موقعیتش مقداری بدتر شده و تا آخر هم همین است. بعدها هم همین شرایط وجود دارد. دو تیم هستند که با تمام وجودشان بازی می‌کنند یکی برای زنده ماندن و دیگری برای قهرمان شدن. امیدوارم داور بتوانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و ما هم چیزی نداشته باشیم در پایان بازی در مورد داوری صحبت کنیم. امیدوارم هواداران ما بتوانند به استادیوم بیایند. هواداران باید تا جایی که می‌توانند از استقلال حمایت کنند. زیرا یکی از سه فینالی است که ما پیش‌رو داریم. در ۹۰ دقیقه به حمایت آنها نیاز داریم و  امیدوارم بتوانیم فردا بازی خوب و فوق‌العاده باکیفیتی داشته باشیم و در نهایت برنده شویم. تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد ۳ امتیاز است نه چیز دیگری. الان کامل روی تیم تمرکز داریم. 

 

 هر وقت درباره برخی مسائل صحبت کردم، جریمه شدم

وی در خصوص اینکه آیا تصمیمات خارج از زمین به قهرمانی ارتباط دارد، توضیح داد: نمی‌خواهم اکنون بیشتر صحبت کنم به این خاطر که هر وقت صحبت کردم من را جریمه کردند. شاید در پایان بخواهم در مورد موضوعات بسیاری چیزهای بیشتری بگویم. از من سؤالی پرسیدید که ترجیح می‌دهم الان پاسخش را ندهم. 

 

هواداران ما می دانند استحقاق باخت در دربی را نداشتیم و داور تاثیرگذار بود

سرمربی  استقلال در خصوص اینکه بعد از اتفاقات مدیریتی و واکنش‌های خودش حمایت‌ هواداران هفته به هفته بیشتر شد و شاهد بودیم اگر یک مربی دربی را واگذار کند به شدت از سمت طرفداران مورد هجوم واقع می‌شود اما در مورد خودش چنین اتفاقی نیفتاد و می‌خواهند راهی که با استقلال شروع کرده به پایان برساند و به آن چیزی که می‌خواهد برسد، عنوان کرد: هواداران ما خواب نیستند آنها می‌دانند ما استحقاق باخت در آن بازی را نداشتیم به خاطر بهتر بودن پرسپولیس نباختیم. به این خاطر باختیم که تصمیماتی گرفته شد که به ما کمک نکرد یا کمک نکرد تا بازی را نبازیم. همانگونه که دیدید داور در بازی قبلی روی بازی تأثیرگذار بود.

 

 امیدوارم در آینده در شرایط مساوی بجنگیم

ساپینتو خاطرنشان کرد: زمانی که بازی صفر بر صفر بود اگر داور پنالتی می‌گرفت و تیم ما پیش می‌افتاد بازی متفاوت می‌شد. هواداران می‌دانند این تیم مشغول عوض کردن زندگی است. کادر فنی و همه هر روز تلاش می‌کنند. نه تنها با وجود سختی‌هایی که پیش از این به آن اشاره کردیم و همین‌طور مشکلات بزرگ دیگری که در طول فصل داشتیم مثل شرایطی که برای کار کردن وجود داشت و مشکلات مالی که تاکنون هم برطرف نشده است. امیدوارم در آینده همان شرایطی را داشته باشیم و چیزهایی که استحقاقش را داریم در اختیار داشته باشیم و در شرایط مساوی بجنگیم. 

 

تا پایان می‌جنگیم؛ می‌خواهیم لیگ و جام حذفی را ببریم

وی در مورد اینکه برخلاف قبل 2-3 هفته‌ای است شور و هیجان لازم را ندارد اما آیا همچنان انگیزه و شور دارد، عنوان کرد: من همان هستم و تمرکزم فقط روی کار است. خیلی چیزهای زیادی است که اتفاق می‌افتد اما وقتی نمی‌گذارند ببرید نمی‌توانم کاری کنم اما می‌خواهم لیگ و جام حذفی را ببریم. البته من و بازیکنان فقط کار خودمان را انجام می دهیم زیرا فقط ما تنها نیستیم و این را احساس می‌کنیم. نمی‌توانیم خوشحال باشیم وقتی واقعیت در مورد نتایج و رده‌بندی وجود ندارد. امسال اشتباهات بسیار زیادی وجود داشت. شاید همین امسال می‌توانستیم تا اینجا قهرمان شویم. اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. ما خوشحال نیستیم زیرا با وجود اینکه سختی و زحمت زیادی می‌کشیم اشتباهات زیادی علیه ما است که استحقاقش را نداریم. نمی‌توانم از الان بگویم قطعاً قهرمان می‌شویم اما فصل فوق‌العاده‌ای سپری شد. به تیمم افتخار می‌کنم و تا پایان می‌جنگیم.

 

استراتژی‌ام اجازه نمی‌دهد و درباره محروم و مصدوم صحبت نمی‌کنم

سرمربی  استقلال در مورد نفرات محروم و مصدوم تیمش برای بازی فردا و اینکه آیا آرش رضاوند به دیدار مقابل صنعت نفت می‌رسد، پاسخ داد: معمولاً قبل از بازی در مورد اینکه چه بازیکنی بازی می‌کند و چه کسی محروم یا مصدوم است صحبت نمی‌کنم زیرا این استراتژی ما است. 

 

بسیار به تیمم افتخار می‌کنم/ تلاش می‌کنیم یامگا را ریکاوری کنیم

ساپینتو در خصوص اینکه استقلال مثل نیمه دوم بازی با پرسپولیس وقتی کوین یامگا را در اختیار نداشت از انرژی افتاد یا مقابل پارس جنوبی محمد محبی نتوانست پنالتی‌زن خوبی باشد و در این شرایط آیا از فهرست استقلال راضی است و نفرات جایگزین می‌توانند جانشین خوبی برای یامگا باشند، گفت: بله، بسیار به تیم خود افتخار می‌کنم. صالح حردانی نیز کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد و بازیکن خیلی خوبی است. رضا میرزایی هم می‌تواند آنجا بازی کند. تلاش می‌کنیم قبل از اتمام فصل یامگا را هم ریکاوری کنیم تا بازگرد، شاید در بازی آخر لیگ یا بازی های جام حذفی او را داشته باشیم. تیم راه حل خودش را دارد و مقابل پارس جنوبی نیز موقعیت‌های زیادی داشتیم تا بازی را زودتر تمام کنیم. اما برخی مواقع موقعیت‌ها گل نمی‌شود.

 

فردا نشان می‌دهیم در شرایط خوبی هستیم

وی افزود: همانگونه که گفتم از هفته سختی به بازی با پارس آمدیم ولی فردا بار دیگر نشان می‌دهیم در شرایط خوبی هستیم. این همان چیزی است که ما بار دیگر نشان دهیم و روال همیشگی را ادامه می‌دهیم تا مسابقه آخر. 

 

تمرکز خودمان را از دست نداده‌ایم

سرمربی استقلال در مورد اتفاقاتی که در این چند وقت افتاد مثل مسائل داوری یا بازی‌ تیم‌های رقیب که یک اثرش سود بردن آن تیم‌ها و دیگری از بین رفتن تمرکز استقلال بود و اینکه در چنین شرایطی هواداران نگران تمرکز نداشتن تیمش هستند و چه راهکاری برای حل این مشکل و بازگشت تمرکز برای جنگیدن دارد، عنوان کرد:‌ تمرکز خود را از دست نداده‌ایم و صددرصد متمرکز هستیم. این هم اکنون برای ما مشکلی نیست. 

 

نمی‌توانم همه بازیکنان را بازی دهم

ساپینتو در مورد اضافه شدن به مرور نفراتی مثل امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری و اینکه چرا برخلاف آنها بازیکنی مثل ابوالفضل جلالی بازی نمی‌کند، گفت: همه در تیم خوب تلاش می‌کنند. متأسفانه نمی‌توانم همه بازیکنان را بازی دهم. برخی وقت‌ها آن بازیکن و برخی مواقع دیگری می‌آید. حتی برخی مواقع ممکن است محمدحسین مرادمند از لیست بیرون باشد اما در بازی بعدی ثابت بازی کند. خوب هم بازی کرد. اما برای هر بازی باید انتخاب کنم. متأسفانه نمی‌توانم در هر بازی همه را داخل زمین ببرم. در هر بازی برخی بازیکنان را می‌برم. برای مثال ابوالفضل جلالی حتی اگر در یک بازی درون زمین نیامده باشد شاید فردا بازی کند. اگر جعفر سلمانی در یک بازی مصدوم باشد بلافاصله اولین جایگزین برای او برای قرار گرفتن در جمع ۱۰-۱۱نفر جلالی است. برخی مواقع نمی‌توانم بیش از حد بازیکن دفاعی در تیم خود بگذارم. باید دنبال راه‌حل‌هایی برای جلوی تیم باشیم. برخی مواقع باید برای تعویض بازیکن ریسک کنم تا بازیکنی در چند پست بازی کند مثل دفاع راست و دفاع چپ، البته می‌دانم این برای هیچکس راحت نیست. با هیچکس هیچ مشکلی نداریم. 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها