|

استقلال در وقت‌های اضافی صعود کرد

فرار از جهنم

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته با انجام دو دیدار استارت خورد که در حساس‌ترین مسابقه، استقلال، پرافتخارترین تیم جام حذفی، در دیداری سخت و دشوار موفق شد در وقت‌های اضافی با تک‌گل سعید مهری در جم، تیم پارس جنوبی را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی شود.

فرار از جهنم

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته با انجام دو دیدار استارت خورد که در حساس‌ترین مسابقه، استقلال، پرافتخارترین تیم جام حذفی، در دیداری سخت و دشوار موفق شد در وقت‌های اضافی با تک‌گل سعید مهری در جم، تیم پارس جنوبی را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی شود. شاگردان ریکاردو سا پینتو که یک بازی قبل از این دیدار، دربی را به رقیب دیرینه در لیگ برتر واگذار کرده بودند، تصورش را هم نمی‌کردند برای رفتن به نیمه‌نهایی جام حذفی کار دشواری داشته باشند. بازی با تیم پارس جنوبی جم که سه فصلی می‌شود در لیگ یک است ولی جهنم دشواری برای آبی‌های تهران رقم زد. شاگردان امید روانخواه، بازیکن سابق استقلال، در تیم جم، با جنگندگی فراوان کار را برای حریف نامدارشان سخت کردند ولی نهایتا مقهور تجربه بالای رقیب شدند. استقلال‌ که آخرین بار سال 1387 با شکست برابر مس رفسنجان که در آن برهه در لیگ یک بازی می‌کرد، برابر یک تیم از دسته پایین‌تر شکست خورده و از گردونه بازی‌ها کنار رفته بود. از آن تاریخ به این طرف، تیمی از دسته پایین‌تر موفق به شکست آبی‌های پایتخت نشده بود. ضمن اینکه آمار استقلال در تقابل با تیم‌های بوشهری هم در این لیگ درخور توجه بود؛ با احتساب بردی که شب گذشته به دست آمد، استقلال از هفت بازی‌اش با بوشهری‌ها شش بازی را با برد سپری کرده و فقط یکی را به شاهین بوشهر واگذار کرده بود. به‌این‌ترتیب این تیم که در سه دوره قبلی جام حذفی توانسته بود دوبار به نیمه‌نهایی صعود کند، این‌بار برای سومین بار راهی این مرحله می‌شود تا همچنان یکی از دو تیم باقی‌مانده در جدول جام حذفی باشد که شانس دبل‌کردن در این فصل را داشته باشد. در بین تیم‌های باقی‌مانده در جام حذفی، فقط پرسپولیس و استقلال هستند که روی کاغذ شانس قهرمان‌شدن در هر دو جام لیگ برتر و حذفی را دارند. سا پینتو فعلا برای رسیدن به آن مرحله باید بازی‌های مهم‌تری را دنبال کند. در جام حذفی که تقریبا برای رسیدن به فینال مسیر همواری پیش‌رو دارد، سرنوشت دست خودش است ولی در رقابت‌های لیگ برتر باید منتظر بماند تا تیم‌های پرسپولیس و سپاهان امتیاز از دست بدهند. در دیگر بازی روز گذشته از این مرحله هم تیم لیگ برتری هوادار در شرایطی که ابتدا با یک گل عقب افتاده بود، توانست با نتیجه دو بر یک از سد استقلال ملاثانی عبور کند تا حالا فقط استقلال تهران از بین تیم‌های هم‌نام در جدول جام حذفی باقی مانده باشد.

بازی مهم‌تر از دربی برای پرسپولیس

رقابت‌های جام حذفی امروز هم با برگزاری دو دیدار دیگر از مرحله یک‌چهارم نهایی پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی روز، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان تیم گل‌گهر است. شاید با توجه به جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی، این دیدار، سخت‌ترین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی باشد. احتمالا به همین دلیل است که یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس پیش از بازی، از این تقابل مهم‌تر از دربی یاد کرده است. پرسپولیس هم علاوه بر اینکه برای رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی مبارزه می‌کند، در لیگ برتر هم شانس قهرمانی دارد و یحیی دلش نمی‌خواهد این فرصت از دست برود. گل‌محمدی برای کسب سومین عنوان قهرمانی‌ دوران سرمربیگری‌اش در جام حذفی نیازمند موفقیت در سه دیدار بعدی است. با احتساب سه مسابقه لیگ، پرسپولیس با پیروزی در شش بازی می‌تواند دبلِ رؤیایی این فصل را به ارمغان بیاورد؛ اتفاقی که اگر رقم بخورد می‌تواند یحیی را در کنار برانکو ایوانکوویچ، سرمربی محبوب پرسپولیسی‌ها قرار دهد. بعد از چهار سال و کاری که برانکو کرد، یحیی و شاگردانش می‌توانند بعد از فتح لیگ و جام حذفی، جام سوپرکاپ را بدون انجام بازی در آغوش خود داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها