|

افعی سیاه متولد شد...

کوبی برایانت، ستاره بسکتبال جهان در ۲۳ اگوست ۱۹۷۸ در فیلادلیفا به دنیا آمد. وی در طول دوران بازیگری خود در تیم لس آنجلس لیکرز موفق به کسب افتخارات زیادی شد.

افعی سیاه متولد شد...

سپهر خرمی- کوبی با کسب ۳۳ هزار ۶۴۳ امتیاز چهارمین بازیکن امتیاز آور تاریخ NBA محسوب میشود. کوبی در سال ۲۰۰۸ عنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت‌ها را کسب کرد. برایانت در المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ با امریکا قهرمان این رقابت‌ها شد.

کوبی اولین گارد تاریخNBA است که حداقل ۲۰ فصل برای لس‌انجلس‌لیکرز بازی کرده و موفق به کسب ۵ قهرمانی با این تیم در این مسابقات شده.

او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ NBA به‌شمار می‌آید و همواره یکی از ارکان مهم تیم ستارگان آل استار بود. او به همراه شکیل اونیل، با تیم لیکرز به ۳ قهرمانی، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ دست یافت. بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز (فصل ۰۴–۲۰۰۳)، کوبی پایهٔ اصلی تیم لیکرز به حساب می‌آمد و موفق شد که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تیم لیکرز را به مقام قهرمانی برساند. کوبی در سال ۲۰۰۶، در مقابل تیم تورنتو رپترز، با ۸۱ امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین، بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ ان‌بی‌ای به حساب می‌آید.

خوزه لوئیس اویسا، عضو شورای شهر لس‌آنجلس به کوبی گفت:

«در طول ۲۰ سالی که در تیم این شهر حضور داشتی موفقیت‌های زیادی کسب کردی و همیشه به باشگاهت وفادار ماندی. انتخاب روزی به نام کوبی برایانت قدردانی شهر لس‌آنجلس از توست. ۲۴ اوت روز کوبی برایانت در لس‌آنجلس است.».

یکی از مشهورترین القاب این بازیکن که بین رسانه ها و طرفدارانش استفاده می گردد، «بلک مامبا (Black Mamba)» می باشد. بلک مامبا نام سریع ترین و سمی ترین مار موجود در قاره آفریقا است. کوبی در سال ۲۰۱۴ در گفت‌وگویی علت اینه چرا چنین لقبی به او داده شده گفت:" بعد از تماشای آن فیلم درباره این حیوان (بلک مامبا) مطالعه کردم. با خودم گفتم وای! این فوق العاده است. این مار بهترین توصیف برای کاریست که من در بازی ها انجام می دهم."

کوبی برایانت در نودمین مراسم اسکار در سال ۲۰۱۸ موفق شد، یکی از برندگان جایزه اسکار باشد. کوبی این جایزه را برای ایفای نقش در یک فیلم کوتاه پویانمایی به نام بسکتبال عزیز کسب کرد. اسم مستعار او مامبای سیاه است.

 

درگذشت کوبی برایانت:

کوبی به همراه دختر سیزده ساله خود و هفت نفر دیگر در روز یکشنبه ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ براثر سقوط هلی‌کوپتر خصوصی در نزدیکی کالاباساس کالیفرنیا زمانی که ۴۱ ساله بود درگذشت.

 

واکنش‌ها به درگذشت کوبی برایانت:

بازیکنان لیگ NBA در ۲۷ دسامبر خطای ۲۴ ثانیه را در احترام کوبی برایانت که پیراهن ۲۴ را بر تن می‌کرد انجام دادند.

دونالد ترامپ: این خبر وحشتناک است.

مایکل جردن: مثل برادر کوچکم بود. کلمات نمی‌توانند درد مرا بیان کنند.

باراک اوباما: کوبی در زمین بازی یک افسانه بود و تازه مرحله دوم زندگی خود را آغاز کرده بود.

رافائل نادال، ستاره اسپانیایی تنیس، پس از پایان مسابقه خود در رقابت‌های اوپن استرالیا در حالی که کلاه باشگاه لیکرز را پوشیده بود، کوبی برایانت را یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ خواند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها