|

پیروزی راحت سه‌شیرها و رویایی با قهرمان جهان؛ انگلیس 3 – سنگال 0

چهارمین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی قطر بین تیم‌های انگلیس و سنگال برگزار شد.نهایتا انگلیس در این بازی با نتیجه سه بر صفر سنگال شکست داد تا در مرحله یک چهارم نهایی با فرانسه رو به رو شود.

پیروزی راحت سه‌شیرها و رویایی با قهرمان جهان؛ انگلیس 3 –  سنگال 0

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های انگلیس و فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب  ساعت 22:30 در ورزشگاه البیت قطر برگزار شد.

جوردن پیکفورد (دروازه‌بان)، کایل واکر، لوک شاو، دکلان رایس، جان استونز، هری مگوایر، جوردن هندرسون، هری کین، بوکایو ساکا، فیل فودن و جود بلینگهام 11 نفر تیم ملی انگلیس هستند که گرت ساوت گیت در ابتدای این بازی آن‌ها را به زمین فرستاد.

ادوارد مندی (دروازه‌بان)، کالیدو کولیبالی، بولایه دیا، عبدو دیالو،‌ اسماعیل یاکوبز، اسماعیالا سار، یوسف سابالی، نمپالیس مندی، پاسه سیسه، کرپین دیاتا و ایلیمان اندیایه ترکیب اصلی تیم ملی سنگال است که مقابل انگلیس قرار گرفته‌اند.

تیم ملی انگلیس در مرحله گروهی در بازی نخست مقابل ایران شش بر دو پیروز شد. در بازی دوم مقابل آمریکا به تساوی بدون گل رضایت داد و نهایتا ولز را در بازی پایانی با نتیجه سه بر صفر به شکست داد تا با هفت امتیاز صدرنشین گروه B شود و امشب مقابل سنگال به عنوان تیم دوم گروه A قرار گیرد.

 

در مقابل تیم ملی سنگال در بازی نخست مقابل هلند دو بر صفر شکست خورد. در بازی دوم قطر میزبان را سه بر یک شکست داد و در بازی پایانی برابر اکوادور با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا با شش امتیاز تیم دوم گروه A باشد و امشب مقابل انگلیس صدرنشین قرار گیرد.

بازی انگلیس و سنگال

قضاوت این بازی بر عهده ایوان بارتون داور اهل سالوادور است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول 

سه‌شیرها بازی را هجومی آغاز کردند و در 10 دقیقه ابتدایی سعی در باز کردن دروازه مندی داشتند.

اشتباه دیالو و تعلل او در دور کردن توپ می‌توانست منجر به گل اول سه شیرها در دقیقه هشت شود که با دخالت مندی این اتفاق رخ نداد.

نخستین موقعیت جدی بازی برای سنگال در دقیقه 21 به وجود آمد که ارسال از سمت راست با ضربه دیا و برخورد آن به جان استونز، مقابل اسماعیلا سار قرار گرفت اما ضربه این بازیکن در داخل ۶ قدم به بیرون رفت.

انگلیس و سنگال

در دقیقه 32 توپ‌گیری سار و حرکت انفرادی زیبای این بازیکن با پاس در عمق به دیا همراه شد اما ضربه مهاجم سنگال را پیکفورد با واکنشی تماشایی برگشت داد.

انگلیس و سنگال

در دقیقه 39 جردن هندرسون با پاس جود بلینگام توانست دروازه سنگال را باز کند تا سه‌شیرها بدون گل به رختکن نروند.

نفوذ ساکا در دقیقه 40 از سمت راست و پاس عرضی او به داخل محوطه جریمه به کاپیتان هری کین رسید اما ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

نفوذ لوک شاو در دقیقه 41 از سمت چپ به داخل محوطه جریمه خطرساز شد اما مندی با خروج از دروازه راه توپ را بست و توپ به کرنر رفت.

هری کین

شاگردان ساوت گیت به این گل راضی نشدند و هری کین در دقیقه 3+45 با پاس زیبای فیل فودن دومین گل انگلیس را وارد دروازه سنگال کرد. بعد از این گل نیمه اول این دیدار به پایان رسید.

نیمه دوم 

45 دقیقه دوم با سوت داور سالوادوری شروع شد.

سنگال بهتر از حریف اروپایی خود بازی را آغاز کرد اما بازیکنان این تیم توانایی ایجاد خطر جدی روی دروازه انگلیس را در 10 دقیقه ابتدایی این نیمه نداشتند.

هری کین در دقیقه 55 از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که مندی، سنگربان سنگالی‌ها به زحمت و در دو مرحله توانست شوت او را مهار کند.

در دقیقه 57 بازهم فیل فودن نقش مهمی در به ثمر رساندن گل سوم تیمش داشت و با پاس دقیق  و عرضی بوکایو ساکا را صاحب موقعیت مناسبی کرد و او هم برای سومین بار سنگال را در این بازی مغلوب کرد.

انگلیس و سنگال

سنگال در دقیقه 73 صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و پپه سار پشت این توپ ایستاد و ضربه این بازیکن با اختلافی ناچیز از کنار دروازه پیکفورد بیرون رفت.

در دقیقه 80 ارسال رشفورد از سمت راست با اختلافی ناچیز از جلوی پای کین عبور کرد تا او نتواند در این بازی دبل کند.

ارسال شاو در دقیقه 90 از سمت چپ به رشفورد رسید اما شوت این بازیکن به تور کنار دروازه اصابت کرد و به بیرون رفت.

داور برای این دیدار چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرد اما دو تیم نتوانستند از آن استفاده کنند.

جوردن پیکفورد

بازی با نتیجه سه بر صفر به سود انگلیس پایان یافت تا شاگردان ساوتگیت ضمن حضور در جمع هشت تیم برتر جام جهانی، حریف فرانسه در دور بعد شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها