|

صعود خروس‌ها با درخشش ژیرو و امباپه؛ فرانسه 3 – لهستان 1

سومین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی قطر بین تیم‌های فرانسه و لهستان برگزار شد. تا این لحظه، فرانسه با نتیجه سه بر یک از لهستان پیش افتاده است.

صعود خروس‌ها با درخشش ژیرو و امباپه؛ فرانسه 3 – لهستان 1

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های فرانسه و لهستان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب  ساعت 18:30 در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار شد.

هوگو لوریس (دروازه‌بان)، رافائل واران، اوپامکانو، تئو هرناندز، ژول کونده، آنتوان گریزمان، اورلین شوامنی، آدرین ربیو، اولیویه ژیرو، عثمان دمبله و کیلیان ام‌باپه  11 نفر تیم ملی فرانسه هستند که دشان در ابتدای این بازی آن‌ها را به زمین فرستاد.

وویزچک شزنی (دروازه‌بان)، بارتوش برژینسکی، یاکوب کیویور، کمیل گیلیک، متی کش، پرزمیسلاو فرانکوفسکی، سباستیان زیمانسکی، پیوتر زیلینسکی، گرگور کرچوویاک، روش کامینسکی و روبرت لواندوفسکی ترکیب اصلی تیم ملی لهستان است که مقابل فرانسه قرار گرفته‌اند.

تیم ملی فرانسه در مرحله گروهی در بازی نخست استرالیا را چهار بر یک شکست داد. در بازی دوم مقابل دانمارک با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. اما رد بازی پایانی مقابل تونس و البته تقریبا با تیم دومش مقابل تونس یک بر صفر شکست خورد تا با شش امتیاز صدرنشین گروه D شود و امشب مقابل لهستان به عنوان تیم دوم گروه C قرار گیرد.

 

در مقابل تیم ملی لهستان در بازی نخست مقابل مکزیک با تساوی بدون گل از زمین بیرون آمد. در بازی دوم دو بر صفر عربستان را شکست داد و در بازی پایانی برابر آرژانتین با همین شکست خورد تا با چهار امتیاز تیم دوم گروه C باشد و امشب مقابل فرانسه صدرنشین قرار گیرد.

فرانسه و لهستان

قضاوت این بازی بر عهده خسوس والنزوئلا داور ونزوئلایی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول

فرانسه مطابق انتظار بازی را هجومی‌تر شروع کرد و در 15 دقیقه ابتدایی نیز توپ و مالکیت زمین را در دست داشت.

شوت روی پای تماشایی شوامنی در دقیقه 13 از پشت محوطه جریمه با واکنش مناسب و دفع توپ شزنی همراه بود که در ادامه نیز ارسال کوتاه تئو هرناندز به کرنر فرستاده شد.

فرانسه و لهستان

در دقیقه 17 عثمان دمبله در میانه زمین صاحب توپ شد که پیشروی این بازیکن تا پشت محوطه جریمه لهستان و شوت فنی زمینی او را شزنی به راحتی دراختیار گرفت.

نزدیک بود فرانسه روی توپ ارسالی از جناح چپ و اشتباه خط دفاعی لهستان در شلوغی محوطه جریمه به گل برسد که پاس پشت پای نمایشی گریزمان را لوریس در دقیقه 20 دفع کرد.

در دقیقه 21 لواندوفسکی پشت محوطه جریمه فرانسه صاحب توپ شد که حرکت در عرض و شوت پای چپ این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه لوریس به بیرون رفت

پاس دمبله در دقیقه 28 از سمت چپ در مقابل اولیویه ژیرو قرار گرفت اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 30 اشتباه عجیب پرزمیسلاو فرانکوفسکی در دفع توپی که در حال اوت شدن بود، کاری کرد تا آنتوان گریزمان صاحب فرصت شود و ضد حمله سریع خروس‌ها را آغاز کند، اما پاس در عمق او به عثمان دمبله و پاس در عرض این بازیکن به محوطه 6 قدم را اولیویه ژیرو از مقابل دروازه خالی لهستان به بیرون زد تا بهترین فرصت تیمش را گل نکند.

ضربه ایستگاهی لواندوفسکی در دقیقه 33 از پشت محوطه جریمه به دیوار دفاعی بازیکنان لهستان اصابت کرد و دفع شد.

حرکت امباپه در دقیقه 36 با سر توپ و عبور او از متی کش همراه شد اما ضربه‌اش را شزنی به کرنر فرستاد.

فرانسه و لهستان

در دقیقه 38 ضربه محکم زیلینسکی را لوریس برگشت داد و در ریباند هم ارناندز مانع به ثمر رسیدن گل شد اما این پایان کار نبود و لواندوفسکی در ریباند دوم ضربه‌اش را راهی دروازه کرد که این بار واران توپ را از روی خط برگشت داد.

حرکت فرانسوی‌ها پشت محوطه جریمه با پاس امباپه به ژیرو همراه شد تا این بازیکن در دقیقه 44 ضمن به ثمر رساندن گل نخست تیمش، به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال فرانسه تبدیل شود.

فرانسه و لهستان

 نیمه دوم

45 دقیقه دوم بازی با سوت داور آغاز شد.

فرانسه و لهستان

ضربه ایستگاهی گریزمان در دقیقه 48 بازی را باز هم شزنی دفع کرد.

در دقیقه 53 امباپه در سمت چپ محوطه جریمه لهستان، آدرین ربیو را صاحب توپ کرد که پاس در عرض این بازیکن به مقابل دروازه را برزینسکی دفع کرد.

ضربه از راه دور امباپه در دقیقه 57 با برخورد به مدافع لهستان تغییر مسیر داد و به شکلی خطرناک از کنار دروازه به کرنر رفت.

در دقیقه 66 نیزارسال کونده از سمت راست با ضربه پشت پا ژیرو با اختلاف اندک از دروازه لهستان به بیرون رفت.

در دقیقه 74 امباپه با پاس عثمان دمبله توانست به زیبایی در محوطه جریمه، دروازه شزنی را باز کند تا خیال دشان را تا پایان بازی راحت کند.

امباپه

در چند دقیقه گذشته لهستان سعی کرد که حداقل یکی از گل‌های فرانسه را جبران کند و فاصله‌اش را کاهش دهد تا امیدی به تساوی داشته باشد اما هر بار حملات نصفه و نیمه آن‌ها راهی به دروازه پیدا نکرد.

لهستان

البته فرانسه عقب ننشست و کیلیان امباپه در دقیقه 1+90 توانست خودش را دو گله کند و با پاس تورام که بازیکن تعویضی دشان بود، دروازه شزنی را برای سومین بار باز کرد.

در دقایق پایانی وقت‌های تلف شده داور با کمک VAR اعلام خطای هند در محوطه جریمه فرانسه و پنالتی کرد و رابرت لواندوفسکی در دقیقه 8+90 با ضربه‌ای آرام توپ را به صمت دروازه فرانسه فرستاد و لوریس آن را گرفت اما داور به دلیل اینکه پاهای دوازه‌بان فرانسه از خط دروازه بیرون آمده بود، اعلام کرد که باید این ضربه دوباره زده شود و نهایتا لواندوفسکی در ضربه مجدد، این توپ را وارد دروازه کرد تا گل پایانی خودش را در این جام در دقیقه آخر بازی‌اش برای لهستان در این تورنومنت بزند.

فرانسه در پایان موفق شد با ۳ گل حریفش را شکست دهد و به یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها