|

باخت کانگوروها در هزارمین بازی مسی؛ آرژانتین 2 – استرالیا 1

دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی قطر بین تیم‌های آرژانتین و استرالیا برگزار شد. نهایتا این بازی، با نتیجه دو بر یک به سود آرژانتین به پایان رسید.

باخت کانگوروها در هزارمین بازی مسی؛ آرژانتین 2 – استرالیا 1

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های آرژانتین و استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب  ساعت 22:30 در ورزشگاه احمد بن علی برگزار شد.

امیلیانو مارتینس (دروازه‌بان)، کریستین رومرو، ناهیل مولینا، نیکولاس اوتاشمندی، مارکوس آکونیا، انسو فرناندس، رودریگو دی‌پائول، الکسیس مک‌آلیستر، پاپو گومس، لیونل مسی و خولین آلوارس 11 نفر تیم ملی آرژانتین هستند که در ابتدای این بازی وارد زمین شده‌اند.

متئو رایان (دروازه‌بان)، میلوش دگنک، کای راولس، هری سوتار، عزیز بهیچ، کینو باکوس، آرون موی، جکسون ارواین، متئو لکی، میچل دوک و ریلی مک‌گری ترکیب اصلی تیم ملی آمریکا است که با نظر گرگ برهالتر مقابل آمریکا قرار گرفته اند.

تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی در بازی نخست ناباورانه مقابل عربستان دو بر یک شکست خورد اما در بازی‌های دوم و سوم مقابل مکزیک و لهستان با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید تا با شش امتیاز صدرنشین گروه C شود و امشب مقابل استرالیا به عنوان تیم دوم گروه D قرار گیرد.

در مقابل تیم ملی استرالیا در بازی نخست مقابل فرانسه با نتیجه چهار بر یک باخت. در بازی دوم یک بر صفر تونس را شکست داد و در بازی پایانی برابر دانمارک نیز با همین نتیجه به پیروزی رسید تا با شش امتیاز تیم دوم گروه D باشد و امشب مقابل آرژانتین صدرنشین قرار گیرد.

قضاوت این بازی بر عهده ژیمون مارسینیاک داور لهستانی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول 

آرژانتینی‌ها در 10 دقیقه ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشتند و سعی در باز کردن دروازه متئو رایان داشتند.

آرژانتین و استرالیا

حدود 15 دقیقه در نیمه نخست، استرالیایی‌ها مالکیت توپ را در دست گرفتند اما راهی به دروازه آلبی‌سلسته پیدا نکردند.

نفوذ خوب عزیز بهیچ در دقیقه 18 از سمت چپ و ورود او به محوطه جریمه می‌رفت که خطرساز شود اما دی پائول از راه رسید و به خوبی او را به بیرون از زمین هدایت کرد.

در دقیقه 28 ارسال کرنر از سمت بازیکنان استرالیا با ضربه سر ایروینه همراه شد اما ضربه این بازیکن را مدافعان آرژانتین دور کردند

آرژانتین و استرالیا

در دقیقه 35 لیونل مسی با پاس اوتامندی توانست دروازه استرالیا را باز کند تا آلبی سلسته نیمه نخست را بدون گل به پایان نرساند و مسی نخستین گل خود در مرحله حذفی را جشن بگیرد.

لیونل مسی

نیمه دوم

45 دقیقه دوم با سوت داور لهستانی  آغاز شد.

آرژانتین همانند نیمه نخست این نیمه را هم هجومی آغاز کرد اما در 10 دقیقه ابتدایی نتوانست به گل برسد.

در دقیقه52  پاس رو به عقب اوتامندی ضرب کافی را نداشت اما در لحظه آخر مارتینز به توپ رسید و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

در دقیقه 57 اشتباه مهلک متئو رایان توپ را در مقابل آلوارز قرار داد تا این بازیکن گل دوم تیمش را به ثمر برساند و اختلاف را دو برابر کند.

مسی در دقیقه 64 از میانه میدان حرکت انفرادی خود را شروع کرد و پس از عبور از سد چند بازیکن در گام آخر اسیر تکل مدافع استرالیا شد.

مسی یک دقیقه بعد پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما شلیک او با اختلاف از بالای دروازه رایان بیرون رفت.

ارسال بلند بهیچ از سمت چپ را رومرو دور کرد اما توپ پشت محوطه جریمه به گودوین رسید و در دقیقه 77 شلیک سنگین او پس از برخورد به فرناندز وارد دروازه مارتینز شد.

جولین آلوارز

عزیز بهیچ در دقیقه 82 با عبور از ۳ بازیکن آرژانتین وارد محوطه جریمه این تیم شد اما ضربه او را در لحظه آخر لیساندرو مارتینس به کرنر فرستاد.

در دقیقه 3+90 مسی با عبور از بازیکنان استرالیا، توپ را در فرصت تک به تک به لائوتارو مارتینس سپرد اما ضربه او را رایان به زیبایی برگشت داد.

در هفت دقیقه وقت تلف شده از سوی داور، گلی به ثمر نرسید تا آرژانتین با این پیروزی به جمع هشت تیم برتر جام جهانی صعود کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها