|

سوئیس برد و حریف پرتغال شد

آخرین بازی دو تیم صربستان و سوئیس در گروه G رقابت‌های جام جهانی قطر مقابل یکدیگر آغاز شده است تا تکلیف این گروه امشب روشن شود. نهایتا این بازی با نتیجه سه بر دو به سود سوئیس به پایان رسید.

سوئیس برد و حریف پرتغال شد

به گزارش شبکه شرق، صربستان و سوئیس آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی جام جهانی قطر را امشب همزمان با دیگر بازی گروه G آغاز کردند تا تکلیف این چهار تیم برای صعود به مرحله بعدی مشخص شود.

وانیا میلینکوویچ ساویچ (دروازه‌بان)، نیکولا میلنکوویچ، میلوش ولایکوویچ، استراهینیا پاولوویچ، آندریا زیوکوویچ، سرژ میلینکوویچ ساویچ، ساشا لوکیچ، فیلیپ کاستیچ، دوشان تادیچ، دوشان ولاهوویچ و الکساندر میتروویچ 11 نفر تیم ملی صربستان هستند که در ابتدای این بازی وارد زمین شده‌اند.

 

گرگور کوبل (دروازه‌بان)، سیلوان ویدمر، مانوئل آکانجی، فابین شار، ریکاردو رودریگز،‌ رمو فرولر، گرانیت ژاکا، جبرئیل ساو، ژردان شکیری،‌ روبن وارگاس و بریل امبولو ترکیب اصلی تیم ملی سوئیس است که برای بازی پایانی این مرحله از جام مقابل صربستان قرار گرفته است.

 

تیم ملی صربستان در بازی نخست مقابل برزیل دو بر صفر شکست خورد. در بازی دوم  مقابل کامرون به تساوی سه بر سه رسید تا با یک امتیاز و به همراه کامرون در قعر جدول گروه G قرار گیرد.

 

در مقابل تیم ملی سوئیس در بازی نخست با نتیجه یک بر صفر مقابل کامرون به پیروزی رسید و در بازی دوم با نتیجه یک بر صفر از برزیل شکست خورد تا با کسب سه امتیاز در جایگاه دوم جدول این گروه باشد.

 

این بازی امشب در ساعت 22:30 دقیقه در ورزشگاه 974 قطر برگزار شده است و فرناندو راپالینی داور آرژانتینی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

نیمه اول

در همان ثانیه‌های ابتدایی سوییس هجومی‌تر آغاز کرد و در ثانیه 30، رفت و برگشت‌ها سبب شد تا امبولو با ساویچ تک به تک شود که ضربه مهاجم سوییس را دفع کردد و در ریباند شوت ژاکا را هم مهار کرد.

 

در دقیقه 12 زیوکوویچ می‌توانست با ضربه از راه دور دروازه کوبل را باز کند اما ضربه او به تیر خورد و در ریباند هم ولاهوویچ قدر این فرصت را ندانست.

ارسال رودریگر از سمت چپ با دفع توپ ناقص پاولوویچ به ساو رسید و این بازیکن توپ را به شکیری رساند تا ضربه او در دقیقه 21 پس از برخورد به پاولوویچ به تور دروازه صربستان بوسه بزند و سوییس را یک بر صفر پیش بیاندازد.

ارسال تادیچ از سمت راست با ضربه سر زیبای میتروویچ در دقیقه 27 همراه شد تا صربستان بتواند بازی را به تساوی بکشاند.

پاس در عرض تادیچ با دفع ناقص مدافع سوییس به ولاهوویچ رسید تا این بازیکن در دقیقه 35 با ضربه‌ای هوشمندانه دروازه سوییس را برای بار دوم باز کند.

در دقیقه 44 پاسکاری زیبای بازیکنان سوییس توپ را در سمت راست به ویدمر رساند و او با ارسالی زمینی دروازه خالی را برابر امبولو قرار داد تا او گل تساوی تیمش را وارد دروازه حریف کند.

داور برای این نیمه سه دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که اتفاق خاصی در آن رخ نداد تا دو تیم با نتیجه تساوی به رختکن بروند.

نیمه دوم 

45 دقیقه دوم با سوت داور بازی آغاز شد.

شکیری در دقیقه 47 توپ را برای وارگاس فرستاد و او با پشت پا توپ را برای فرولر کاشت و هافبک سوییس بر خلاف جهت حرکت دروازه‌بان گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

در دقیقه 82 ضربه ایستگاهی آکانجی از کنار دروازه صربستان به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

در دقیقه 89  فاساناخت با ساویچ تک به تک شد که دروازه‌بان صربستان ضربه بازیکن سوییس را دفع کرد.

در اوقات تلف شده این دیدار، بازیکنان دو تیم با شیطنت گرانیت ژاکا درگیر شدند که داور در نهایت به هافبک سوییس کارت زرد نشان داد.

در هفت دقیقه وقت تلف شده نیز خطری روی دروازه‌ها رخ نداد تا سوییس با برتری سه بر دو برابر صربستان به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم شود و حریف پرتغال در این مرحله شود. صربستان نیز با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها