|

آلبی‌سلسته صدرنشین شد؛ لهستان 0 - آرژانتین 2

آخرین بازی دو تیم لهستان و آرژانتین در گروه C رقابت‌های جام جهانی قطر مقابل یکدیگر آغاز شده است تا تکلیف این گروه امشب روشن شود. نهایتا این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود آرژانتین به پایان رسید.

آلبی‌سلسته صدرنشین شد؛ لهستان 0 - آرژانتین 2

به گزارش شبکه شرق، لهستان و آرژانتین آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی جام جهانی قطر را امشب همزمان با دیگر بازی گروه C آغاز کردند تا تکلیف این چهار تیم برای صعود به مرحله بعدی مشخص شود.

ویزچک شزنی (دروازه‌بان)، بارتوش برژینسکی، یاکوب کیویور، کمیل گیلیک، متی کش، پیوتر زیلینسکی، گرگور کرچوویاک، کریستین بیلیک، پرزمیسلاو فرانکوفسکی، کارول سوییدرسکی و روبرت لواندوفسکی 11 نفر تیم ملی لهستان هستند که در ابتدای این بازی وارد زمین شده‌اند.

امیلیانو مارتینس (دروازه‌بان)، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو، ناهیل مولینا، آنخل دی‌ماریا، مارکوس آکونیا، رودریگو دی‌پائول، لیونل مسی، خولین آوارس، الکسیس مک‌آلیستر و انسو فرناندس ترکیب اصلی تیم ملی آرژانتین است که برای بازی پایانی این مرحله از جام مقابل لهستان قرار گرفته است.

تیم ملی لهستان در بازی نخست مقابل مکزیک به تساوی بدون رضایت داد و در بازی دوم مقابل عربستان دو بر صفر پیروز شد تا با کسب چهار امتیاز در جایگاه نخست جدول گروه D قرار گیرد.

در مقابل تیم ملی آرژانتین در بازی نخست با نتیجه دو بر یک مقابل عربستان شکست خورد و در بازی دوم نیز برابر مکزیک دو بر یک به پیروزی رسید تا با کسب سه امتیاز در جایگاه دوم این گروه باشد.

این بازی امشب در ساعت 22:30 دقیقه در ورزشگاه 974 قطر برگزار شده است و دنی ماکلی داور هلندی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

نیمه اول

در دقایق ابتدایی بازی متعادلی بود و دو تیم فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند که هیچ‌کدام تهدید جدی برای باز شدن دروازه‌ها نبود.

در دقیقه 10 ضربه لیونل مسی را شزنی به زیبایی دفع کرد و به کرنر فرستاد.

آرژانتین در دقیقه 28 این فرصت را داشت که به گل اول برسد اما شوت سرکش آکونیا از کناره دروازه لهستان به بیرون رفت.

لهستان و آرژانتین

در دقیقه 33 دی‌ماریا قصد داشت از نقطه کرنر دروازه شزنی را باز کند که واکنش این دروازه‌بان توپ را دوباره به کرنر فرستاد تا جدی‌ترین موقعیت آرژانتین تا این لحظه از آن‌ها گرفته شود.

آلبی‌سلسته در دقیقه 38 می‌توانست به گل نخست خود برسد که شزنی در موقعیتی تک به تک توپ را از آلوارس گرفت. در ادامه آلوارس توپ را روی دروازه ارسال کرد که شزنی با مسی برخورد داشت که داور خطای دروازه‌بان را گرفت و یک پنالتی به سود آرژانتین اعلام شد.

مسی در دقیقه 39 پشت توپ قرار گرفت اما شزنی پنالتی را از مسی گرفت تا برای دومین بار در این جام پنالتی مهار کند.

شزنی

در دقیقه 43 آلوارس در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از حرکت در عرض، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که شزنی باز هم واکنش نشان داد و در ریباند هم دی‌پائول نتوانست دروازه لهستان را باز کند.

نیمه دوم 

بالاخره شزنی پس از یک نیمه مقاومت و درخشش، مغلوب شد و الکسیس مک آلیستر با پاس ناهوئل مولینا موفق شد در دقیقه 46 دروازه لهستان را باز کند.

دو دقیقه بعد ارسال زیلینسکی از سمت راست با ضربه سر گلیک همراه شد که توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

توپ در محوطه جریمه در دقیقه 68 به خولیان آلوارز رسید تا او با ضربه کات داخل پا دروازه شزنی را برای بار دوم باز کند.

آلوارز

در دقیقه 70 ارسال از سمت چپ با ضربه مسی همراه شد که شزنی این توپ را هم برگشت داد.

آلوارز در دقیقه 73 با شزنی تک به تک شد که ضربه این مهاجم از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 87 پاس رو به عقب و اشتباه مدافع لهستان، مارتینس را با شزنی تک به تک کرد اما ضربه مهاجم آرژانتین از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 3+90 ضربه چیپ آلمادا از شزنی رد شد اما در آخرین لحظه مدافع لهستان توپ را از خط بیرون کشید.

در ادامه اتفاقی روی دروازه‌ها رخ نداد تا آرژانتین با پیروزی ۲ بر صفر برابر لهستان به عنوان صدرنشین صعود کند. لهستان نیز با 4 امتیاز در رده دوم ایستاد و به مرحله بعد صعود کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها