|

صعود پرتغال با درخشش و دبل فرناندز

بازی دو تیم پرتغال و اروگوئه در جریان رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر امشب آغاز شد. نهایتا این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود پرتغال به پایان رسید.

صعود پرتغال با درخشش و دبل فرناندز

به گزارش شبکه شرق، بازی پرتغال و اروگوئه امشب (دوشنبه هفتم آذر) ساعت 22:30 در ورزشگاه لوسیل قطر آغاز شد.

تیم ملی پرتغال با ترکیب دیگو کاستا (دروازه‌بان)، روبن دیاز، په‌په، ژائو کانسلو، نونو مندش، برناردو سلیوا، روبن نوس، ویلیام کاروالیو، برنو فرناندس، ژائو فلیکس و کریستیانو رونالدو به میدان رفته است .

همچنین اروگوئه با ترکیب سرخیو روکت (دروازه‌بان)، سباستین کواتس، دیگو گودین، خوزه ماریا خیمنس،‌ گیرمو وارلا، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو، ماتیاس اولیویرا، رودریگو بنتانکور، ادینسون کاوانی و داروین نونیز مقابل برزیل قرار گرفته است.

پرتغال در نخستین بازی خود سه بر دو مقابل غنا به پیروزی رسید و اروگوئه به تساوی بدون گل با کره‌جنوبی رضایت داد. تا پرتغال با سه امتیاز در صدر قرار گیرد، اروگوئه و کره جنوبی با یک امتیاز در رتبه دوم قرار دارند و غنا نیز با توجه به باخت خود در بازی اول در قعر جدول گروه H قرار دارد.

نیمه اول

علریضا فغانی داور بین‌المللی ایرانی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

در 10 دقیقه ابتدایی بازی متعادل بود و دو تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشتند.

پرتغال و اروگوئه

کرنر ارسالی بازیکنان اروگوئه در دقیقه 11 داخل محوطه جریمه پرتغال با ضربه سر خیمنس همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

ضربه ژائو فیلیکس در دقیقه 15 از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به گوین به کرنر رفت.

ارسال بلند نوس در دقیقه 29 از میانه‌های میدان به رونالدو رسید اما ضربه سر رونالدو از زاویه بسته به راحتی در اختیار روچت قرار گرفت.

کریستیانو رونالدو

در دقیقه 32 رودریگو بنتانکور پس از توپ ربایی از میانه میدان به قلب دفاع پرتغال زد و پس از عبور از مدافعان در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او را کاستا با یک سوپر واکنش مهار کرد.

ارسال بلند سیلوا دردقیقه 37 را رونالدو به زحمت در گوشه سمت چپ محوطه جریمه مهار کرد اما ضربه او قدرت کافی را نداشت و روچت موفق به مهار آن شد

در دقیقه ۴۱ نیز نونو مندس، مدافع چپ پرتغال مصدوم شد و با چشمانی گریان به رختکن رفت.

بازی در 15 دقیقه پایانی بازی، موقعیت حساسی نداشت تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.

ارسال زیبای برونو فرناندز در دقیقه 54 با تاثیرگذاری و ضربه سر از سوی رونالدو وارد دروازه اروگوئه شد تا پرتغال با یک گل پیش بیافتد. البته پس از دقایقی سایت‌های مختلف پس از بررسی دقیق‌تر و البته فیفا این گل را به نام فرناندز ثبت کردند.

شوت مکسی لوز در دقیقه 75 از بیرون از محوطه جریمه به تیر دروازه پرتغال برخورد کرد و برگشت داده شد.

ارسال بازیکنان اروگوئه در دقیقه 78 از روی ضربه ایستگاهی به سوارز رسید که شوت کاپیتان اروگوئه از کنار دروازه به بیرون رفت.

برونو فرناندز

برونو فرناندس در دقیقه 90 تلاش داشت با رد دادن توپ از بین پاهای خیمنس وارد محوطه جریمه شود که خیمنس با دست مسیر توپ را تغییر داد. VAR به کمک فغانی رسید و پنالتی را به سود پرتغال اعلام کرد. برونو فرناندس پشت توپ ایستاد و آن را تبدیل به گل کرد.

در اوقات تلف شده پرتغال می‌توانست توسط فرناندز به گل سوم برسد که دروازه‌بان اروگوئه توپ را به کرنر فرستاد. او دقایقی بعد توپ را به تیر دروازه اروگوئه هم زد و نتوانست هت‌تریک کند.

با این نتیجه پرتغال شش امتیازی شد و از گروهش صعود کرد. غنا با سه امتیاز در رده دوم قرار دارد و اروگوئه و کره‌جنوبی با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها