|

لاروخایی‌ها رکورد انگلیس را هم شکستند ، اسپانیا 7 - کاستاریکا 0

اسپانیا و کاستاریکا امروز نخستین بازی خود در جام جهانی 2022 را آغاز کردند و نهایتا اسپانیا با نتیجه 7 بر صفر، کاستاریکا را در هم شکست.

لاروخایی‌ها رکورد انگلیس را هم شکستند ، اسپانیا 7 - کاستاریکا 0

به گزارش شبکه شرق، بازی اسپانیا و کاستاریکا امروز چهارشنبه (دوم آذر ماه) در چهارچوب رقابت‌های گروه E جام جهانی 2022 قطر  آغاز شد.

ترکیب تیم ملی اسپانیا برای دیدار اول این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر کاستاریکا مشخص شد. اونای سیمون (دروازه‌بان)، آیمریک لاپورته، رودری، سسار آسپلیکوئتا، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، پدری، گاوی، فران تورس، مارکو آسنسیو و دنی اولمو بازیکنان ابتدایی تیم ملی اسپانیا برای دیدار نخست خود در جام جهانی هستند.

 لوییس فرناندو سوارس، سرمربی تیم ملی کاستاریکا نیز نفرات اصلی این تیم در بازی اول این تیم برابر اسپانیا در جام جهانی را مشخص کرد. بر این اساس کیلور ناواس (دروازه‌بان)، کیشر فولر، سلسو بورخس، اسکار دواته، آنتونی کانترراس، برایان اوویدو، جِویسون بنت، جوئل کمپل، فرانسیسکو کالوو، کاروس مارتینس و یلتسین تخدا ۱۱ بازیکن اصلی کاستاریکا برای دیدار برابر اسپانیا هستند.

دو بازی اخیر تیم‌های اسپانیا و کاستاریکا با برد لاروخا همراه بوده است. کاستاریکا در پنج بازی اخیر خود سه برد و دو مساوی و همین آمار برای اسپانیا چهار برد و یک باخت بوده است.

بازی اسپانیا و کاستاریکا

این بازی در استادیوم الثمامه قطر و با سوت محمد عبدالله محمد، داور ۴۳ ساله اماراتی راس ساعت 19:30 آغاز شد.

نیمه اول

پاس کمانی و پشت مدافعان از پدری در دقیقه ۵ به دنی اولمو درون محوطه کاستاریکا رسید ولی ضربه اولمو از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 12 دنی اولمو با پاس پابلو گاویرا توانست نخستین گل را برای لاروخا به ثمر برساند تا شاید شاهد یک بازی پر گل دیگر باشیم. اولمو که لحظاتی قبل در موقعیت تک به تک توپ را به بیرون زده بود اینبار پاس چیپ گاوی با برخورد به مدافع کاستاریکا به اولمو رسید و او با یک چرخش خوب و ضربه دقیق کیلور ناواس را مغلوب کرد و اسپانیا را پیش انداخت. گل دنی اولمو صدمین گل اسپانیا در تاریخ جام‌جهانی بود.

در دقیقه 21 نیز مارکو آسنسیو گل دوم را برای اسپانیا با پاس زیبای جوردی آلبا وارد دروازه کاستاریکا کرد. اولمو که لحظاتی قبل در موقعیت تک به تک توپ را به بیرون زده بود اینبار پاس چیپ گاوی با برخورد به مدافع کاستاریکا به اولمو رسید و او با یک چرخش خوب و ضربه دقیق کیلور ناواس را مغلوب کرد و اسپانیا را پیش انداخت.

جوردی آلبا در دقیقه 29 از جناح چپ نفوذ کرد و وارد محوطه جریمه شد ولی دوارته او را سرنگون کرد و داور بدون مکث نقطه پنالتی را نشان داد.

باز هم جوردی آلبا از جناح چپ نفوذ و وارد محوطه جریمه شد ولی دوارته او را سرنگون کرد و داور بدون مکث نقطه پنالتی را نشان داد. سومین گل اسپانیا در دقیقه 31 توسط فران تورس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

نیمه دوم 

بازی با سوت داور در 45 دقیقه دوم آغاز شد و مالکیت توپ همانند نیمه نخست در اختیار شاگردان لوییس انریکه بود. آسنسیو در دقیقه 47 فرصت داشت که از پشت محوطه جریمه دروازه ناواس را باز کند اما ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 48 نفوذ سریع از آسپلیکوئتا و پاس در عرض او روی قوس محوطه جریمه به آسنسیو رسید ولی ضربه او در وضعیتی نامتعادل فضای بالای دروازه را شکافت.

در دقیقه 54 فران تورس وارد محوطه جریمه کاستاریکا شد و توانست دومین گل خود و چهارمین گل تیمش در این بازی را وارد دروازه حریف کند.

بعد از این گل اسپانیا باز هم عقب ننشست در دقیقه ۶۴ فرصت داشت که دروازه حریف را باز کند اما مدافعان کاستاریکا مانع این کار شدند.

جوانترین اسپانیایی تاریخ جام‌جهانی بازی خوب خود را با یک گل فوق‌العاده تکمیل کرد. پاس دقیق موراتا از سمت چپ محوطه روی پای گاوی نشست و او تیر راست دروازه را هدف گرفت و در دقیقه 75 با یک والی، توپ را وارد دروازه کرد. گاوی جوانترین گلزن اسپانیا در جام جهانی لقب گرفت و نامش در بین گلزنان ثبت شد.

 نفوذ نیکو ویلیامز بازیکن تعویضی و جوان اسپانیا از جناح راست و پاس زمینی و عرضی او به درون محوطه بوسیله ناواس قطع و برگشت داده شد ولی کارلوس سولر در دقیقه 90 از نزدیکی‌های نقطه پنالتی توپ را وارد دروازه کرد.

حتی در وقت های تلف شده هم از عطش گلزنی بازیکنان اسپانیا کم نشد و موج حملات ادامه دارد. موراتا بازیکن تعویضی توانست در وقتهای تلف شده نامش را در بین گلزنان ثبت کند. استارت موارتا و پاس دقیق و به موقع دنی اولمو توپ را به او رساند و او هم در دقیقه 92 با یک ضربه دقیق گوشه دروازه را هدف گرفت و توپ را به تور چسباند.

اسپانیایی‌ها در نخستین بازی خودشان در جام جهانی 2022 قطر رکوردهای بسیاری را جا به جا کردند. از جمله اینکه بالاخره در بازی اول موفق به پیروزی شدند. بیشترین گل زده این دوره از رقابت‌ها در یک بازی را به نام خود ثبت کردند که ممکن است تا پایان جام این رکورد شکسته نشود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها