|

عربستان ترمز آرژانتین را بعد از سه سال کشید!

۳۶ مسابقه از آخرین شکست آرژانتین تا پیش از دیدار با عربستان میگذشت. آخرین شکست آرژانتین در سال ۲۰۱۹ مقابل برزیل در مسابقات کوپا آمه‌ریکا بود.

عربستان ترمز آرژانتین را بعد از سه سال کشید!

سپهر خرمی‌- چهار روز از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گذشت و رکوردهایی جابه‌جا شد که همگی شگفت‌انگیز هستند. در این طلسم‌شکنی‌ها تیم ملی ایران، فرانسه و عربستان نقش پررنگی دارند.

 

پیروزی بزرگ عربستان

۳۶ مسابقه از آخرین شکست آرژانتین تا پیش از دیدار با عربستان میگذشت. آخرین شکست آرژانتین در سال ۲۰۱۹ مقابل برزیل در مسابقات کوپا آمه‌ریکا بود. بعد از پیروزی بزرگ‌ عربستان مقابل آرژانتین، بن‌سلمان نفری یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به هر بازیکن پاداش داد و یک روز تعطیل عمومی برای مردم کشورش اعلام کرد.

 

شکسته شدن طلسم ۹۲ ساله!!!

از جام‌جهانی ۱۹۳۰ تا به حال رخ نداده بود که آرژانتین گل اول را بزند و پیروز نشود!

اروه رنار سرمربی فرانسوی عربستان، با سابقه قهرمانی زامبیا و ساحل عاج در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در جام‌ملت‌های آفریقا و صعود مراکش به جام‌جهانی ۲۰۱۸ بعد از ۲۰ سال، به توافق نهایی با مهدی تاج رسیده بود اما تاج به یکباره تصمیم گرفت با ویلموتس بلژیکی قرارداد ببند تا یکی از بدترین قراردادهای تاریخ فوتبال ایران به ثبت برسد و ویلموتس بابت ۳۲ روز حضور در ایران مبلغ ۱۸۶ میلیارد تومان از خزانه فوتبال را به تاراج برد!

 

کی‌روش خالق رکوردهای منفی برای تیم‌ملی ایران!

سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران در شش دوره حضورش در جام‌جهانی مقابل انگلیس رقم خورد‌. بدترین شکست ایران به جام‌جهانی ۱۹۷۸ برمیگردد که با حساب ۴_۱ مقابل پرو شکست خورده بود.برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران در این مسابقات؛ ایران در نیمه نخست سه بار دروازه‌اش باز شد. کمترین تعداد پاس برای یک تیم در نیمه نخست در تاریخ جام‌جهانی برای تیم‌ملی ایران ثبت شد.

 

طلسم‌هایی که تا امروز شکسته شد

برای اولین بار بعد از ۴۴ سال از جام جهانی ۱۹۷۸ برنده توپ طلا و نفر دوم این جایزه در جام‌جهانی غایب هستند. صحبت از کریم بنزما و سادیو مانه مهاجمان تیم‌ملی فرانسه و سنگال است! در جام‌جهانی ۱۹۷۸ هم کوین کیگان انگلیسی و آلون سیمونسن دانمارکی نیز در جام جهانی ۱۹۷۸ غایب بودند.

 

گلزنی بعد از ۶۴ سال

الیویر ژیرو با گلزنی مقابل استرالیا به ۵۱ گل ِ تیری هانری رسید و هر دو بهترین گلزن تاریخ فرانسه هستند. ژیرو ۹ بازی ملی کمتر از هانری دارد.

فرانسه برای دومین بار در تاریخ؛ ۵ بازی پیاپی در جام‌جهانی را با برد پشت سر گذاشته است که ۴ برد مربوط به جام‌جهانی ۲۰۱۸ است. تیم ملی ولز بعد از ۶۴ سال در جام‌جهانی گلزنی کرد. گرت بیل بازیکن محبوب ولزی‌ها این طلسم ۶۴ ساله را شکست. تیم ملی قطر اولین بازنده‌ی میزبان تاریخ جام‌جهانی است که در اولین مسابقه‌اش، کار را با شکست آغاز کرده است!

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها