|

کشتی آزاد قونیه ۲۰۲۱؛

صعود «کریمی» و «فیروزپور» به نیمه نهایی بازیهای اسلامی

مسابقات پنج وزن نخست کشتی آزاد بازی‌های کشور‌های اسلامی امروز در شهر قونیه ترکیه ادامه یافت.

صعود «کریمی» و «فیروزپور» به نیمه نهایی بازیهای اسلامی

به گزارش شبکه شرق، در جریان رقابتهای ۵ وزن نخست کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی، رضا مومنی و مرتضی قیاسی برابر رقبای خود تن به شکست دادند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که با حضور ۱۰ کشتی گیر برگزار می شود، رضا مومنی پس از استراحت در دور اول، مقابل وحیداف از تاجیکستان ۶ بر ۴ شکست خورد. مومنی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۰ کشتی گیر حضور داشتند، مرتضی قیاسی در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید اما در دور دوم برابر حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد. 

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر به روی باسکول رفتند، محمدصادق فیروزپور در دور نخست برابر اریلماز از ترکیه ۹ بر ۶ به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز مقابل ایساکوف از اردن ۱۳ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۸ نفر شرکت کرده اند، علیرضا کریمی در دور اول مقابل کاریپبایف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر پیروز شد. کریمی در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران الجزایر و چاد می رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج در دور نخست برابر بایس کوباتوف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد با ماحمدبکوف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد.

مسابقات اوزان فوق امشب چهارشنبه با مشخص شدن نفرات برتر به پایان می رسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها