|

مدال‌آور کشتی آزاد ایران تغییر وزن داد

مدال‌آور کشتی آزاد کشور گفت: وزن کم کردن برایم بسیار سخت بود و نمی خواستم که با این کار به سلامتی خود آسیب بزنم.

مدال‌آور کشتی آزاد ایران تغییر وزن داد

رضا اطری گفت: وزن کم کردن برایم بسیار سخت بود و نمی خواستم که با این کار به سلامتی خود آسیب بزنم.

رضا اطری نماینده وزن 57 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد سر وزن نرسیدنش در مسابقات قهرمانی کشور گفت: مسابقات خوبی را در مرحله مقدماتی گرفتم و با شکست تمامی رقبا به دیدار فینال راه یافتم، اما وزن کم کردن بسیار برایم سخت بود و نتوانستم برای وزن کشی امروز خود را سر وزن برسانم و احساس کردم که اگر بخواهم به هر نحوی وزن خود را پایین بیاورم سلامتی خود را در خطر می اندازم.

دارنده مدال طلای آسیا تصریح کرد: از لحاظ فنی و تکنیکی در شرایط خوبی هستم اما متأسفانه تنها نقطه ضعف من وزن کم کردن های زیاد و تحلیل رفتن بدنی در مبارزات به دلیل همین موضوع بود که دیگر تصمیم گرفتم که شانس خود را در وزن 61 کیلوگرم امتحان کنم.

این کشتی گیر 27 ساله ادامه داد: امیدوارم که با صلاحدید کادر فنی به اردوهای تیم ملی دعوت شوم و بتوانم در وزن جدید به موفقیت برسم.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی در پایان خاطرنشان کرد: قوانین جدید کشتی، دیگر این اجازه را به کشتی گیران نمی دهد که وزن خود را بتوانند زیاد کم کنند که البته اینکار به نفع سلامتی ورزشکاران و خود کشتی گیران است، چراکه وزن کم کردن زیاد عمر قهرمانی را کم می کنند و در آینده آسیب های شدیدی را به آن ها خواهد زد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها