|

کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان؛

آذرپیرا فینالیست شد

فدراسیون کشتی اعلام کرد: امشب یک نماینده کشورمان برای مدال طلا و 3 نماینده برای کسب مدال برنز در پنج وزن نخست کشتی آزاد زیر 23 سال جهان در صربستان به روی تشک می‌روند.

آذرپیرا فینالیست شد

امشب یک نماینده کشورمان برای مدال طلا و 3 نماینده برای کسب مدال برنز در پنج وزن نخست کشتی آزاد زیر 23 سال جهان در صربستان به روی تشک می‌روند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، احمد محمدنژاد جوان در وزن 57 کیلوگرم، علی اکبر فضلی در وزن 70 کیلوگرم و علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم ظهر امروز در دیدارهای شانس مجدد مقابل حریفان خود به پیروزی دست یافتند و راهی دیدار رده بندی شدند. امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن 97 کیلوگرم کشورمان نیز در دیدار فینال این وزن حضور دارند.

مسابقات رده بندی و فینال پنج وزن نخست از ساعت 20:30 امشب برگزار می شود.

نتایج کشتی گیران کشورمان در پنج وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 11 بر 11 از سد پاتریک گلوری از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل بکبولات میرزانظر اولو دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 18 بر 18 دیامانتیتو یونا فافه از گینه بیسائو را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. حریف وی در این دیدار میتری شاملا از بلاروس می رود.

در وزن 65 کیلوگرم سید حسن عبادی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر کارولی کیس از مجارستان را مغلوب وی در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 مغلوب جاویت آجار از ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در مرحله نیمه نهایی، عبادی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم علی اکبر فضلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با توجه به شرکت نکردن باسار ندوم از گینه بیسائو به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه 10 بر 6 مغلوب شد و با توجه به راهیابی این کشتی گیر قرقیزی به دیدار فینال، فضلی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 10 بر صفر چیریستوس چیریستوفوریدیس از یونان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف موراد اولویف از آذربایجان می رود.

دروزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه 4 بر 4 از سد ویکی از هند گذشت وی در دور دوم مقابل اوکتای حسن از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله در مصاف با ماگومد ماگومایف از روسیه با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، سوادکوهی در گروه بازنده ها با نتیجه 11 بر صفر حمام ابوسناینا از فلسطین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف اشرف آشیروف از آذربایجان می رود.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه 5 بر صفر واسیل پولیوچنکا از بلاروس را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر جاناتان آیلو از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی رادو لیفتر دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از کشور مولداوی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها