|

گروه بندی هندبال دختران ایران با سوئد، تونس و گینه

بیست و سومین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران جوان از یکم تا ۱۲ تیر ۱۴۰۱ به میزبانی اسلوونی برگزار خواهد شد.

گروه بندی هندبال دختران ایران با سوئد، تونس و گینه

گروه بندی مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان مشخص شد.

بیست و سومین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران جوان از یکم تا ۱۲ تیر ۱۴۰۱ به میزبانی اسلوونی برگزار خواهد شد. مراسم قرعه‌کشی این مسابقات برگزار شد که دختران ایران در مرحله مقدماتی در گروه دوم با تیم‌های ملی سوئد، تونس و گینه هم‌گروه شدند.

*گروه‌بندی مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران جوان:

گروه یک:هند، اسلواکی، هلند، ژاپن

گروه دو : سوئد، ایران، تونس، گینه

گروه سه: دانمارک، آرژانتین، مونته نگرو، تیم وایلد کارت

گروه چهار: فرانسه، نروژ، برزیل، کره‌جنوبی

گروه پنج: رومانی، جمهوری چک، آنگولا، پاراگوئه

گروه شش: آلمان، اسلوونی، شیلی، مکزیک

گروه هفت:  کرواسی، سوئیس، قزاقستان، اتریش

گروه هشت: مجارستان، لهستان، مصر، آمریکا

دو تیم برتر هر گروه به دور اصلی راه می‌یابند و به ترتیب حروف الفبا از گروه‌های دور مقدماتی با یکدیگر بازی خواهند کرد. تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B، تیم اول گروه C با تیم دوم گروه D بازی می‌کنند و به همین ترتیب تیم‌های اول هر گروه با تیم دوم گروه بعدی.

این اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان با حضور ۳۲ تیم است که ۱۷ تیم از اروپا، چهار تیم از آفریقا و آسیا، چهار تیم از کنفدراسیون آمریکای جنوبی و مرکزی و دو تیم از آمریکای شمالی و کنفدراسیون هندبال کارائیب در آن حضور دارند. تاکنون تکلیف ۳۱ تیم حاضر در این رویداد مشخص شده و تیم آخر با وایلد کارت مشخص خواهد شد.

 پیش از این روسیه جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست آورده بود که با تصمیم فدراسیون بین‌المللی از این رویداد کنار گذاشته شد. دوره پیشین این رقابت‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا در رومانی لغو شد. در سال ۲۰۱۸ و در آخرین دوره برگزاری این رقابت‌ها مجارستان به عنوان قهرمانی رسید، نروژ دوم شد و کره‌جنوبی مقام سوم را کسب کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها