|

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خبرداد:

جمع‌آوری مدارس کانکسی همدان به همت خیّر مدرسه ساز «حاج اکبر ابراهیمی»

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از توافق اولیه برای جمع آوری ۱۳ مدرسه کانکسی و ساخت مدرسه‌ جایگزین در آستانه‌ برگزاری بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیّرین مدرسه‌ساز استان همدان، خبر داد.

جمع‌آوری مدارس کانکسی همدان به همت خیّر مدرسه ساز «حاج اکبر ابراهیمی»

به گزارش شرق- ساخت و تحویل ۳۸۰ کلاس درس و اتاق و نوسازی فضاهای آموزشی، افزایش امکانات و تجهیزات به‌روز در هنرستان ها به مدد تخصیص اعتبارات دولت و یاری خیران تنها بخشی از اقدامات انجام شده از سوی دولت سیزدهم در تامین و تجهیز فضاهای آموزشی مناسب و استاندارد در همدان طی سال گذشته است.

ساخت و تجهیز مدارس، رفع محرومیت آموزشی، گسترش عدالت آموزشی، توجه ویژه به معیشت و رفاه فرهنگیان، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حل مشکلات استخدامی و جذب معلمان، رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت و اجرای نظام رتبه بندی معلمان، از جمله اقدامات ماندگار و ارزشمندی است که در سه سال گذشته توسط دولت مردمی سیزدهم انجام شد.

مدرسه‌سازی را می توان یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای تحقق شعار مردمی‌سازی برشمرد که دولت سیزدهم نسبت به ادوار گذشته به این موضوع به خصوص در مناطق محروم توجه داشته است، با همین رویکرد طی ۲ سال اخیر ساخت مدارس بزرگ با رویکرد تحولی در راستای رسیدن به استانداردهای سرانه فضا و ایجاد فضای مناسب برای تعلیم دانش آموزان با توجه به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال معادل صددرصد از تعهدات خیران مدرسه ساز استان در سال گذشته محقق شد که این کمک ها بخشی از کمبود فضاهای آموزشی را برطرف کرد.

حمید شیرازیانی اظهار کرد: استان همدان دارای ۹۰۵ خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی است که تعداد ۲۵۳ خَیّر حقیقی و حقوقی فقط مدرسه ساز هستند و بقیه آنها با اهدا زمین، مستغلات، پول نقد، تجهیزات و مصالح به مدرسه سازی کمک می کنند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۳۵۰ نفر از فرهنگیان نیز با اهدا مبلغی از حقوق خود به صورت ماهیانه در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: از سال ۱۳۷۷ تا پایان سال گذشته در مجموع ۴۲۲ طرح در قالب ۲ هزار و ۶۱۶ کلاس درس و اتاق با زیربنای ۳۰۰ هزار و ۱۹۷ مترمربع توسط خیران مدرسه ساز استان همدان به صورت خیّری و مشارکتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

شیرازیانی افزود: ۴۸ طرح با ۳۶۸ اتاق و کلاس در سال گذشته آماده شد که ۳۸ طرح یعنی بیش از ۶۳ درصد، مشارکتی و خیری بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از توافق اولیه برای جمع آوری ۱۳ مدرسه کانکسی و ساخت مدرسه‌ جایگزین در آستانه‌ برگزاری بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیّرین مدرسه‌ساز استان همدان، خبر داد.

شیرازیانی اظهار کرد: با پیگیری استاندار همدان و با توجه به صحبت‌های اولیه با حاج اکبر ابراهیمی یکی از خیّران بزرگ کشور این توافق انجام شده است.

 

نظرسنجی

اگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنید، به کدام یک از گزینه‌های تایید شده رای خواهید داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها