|

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خبرداد؛

با ساخت مدارس جدید اولین استان بدون مدرسه کانکسی هستیم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: مجموع ۱۷ پروژه کانکسی در سطح استان وجود دارد که با ساخت این مدارس اولین استانی هستیم که مدرسه کانکسی نخواهد داشت.

با ساخت مدارس جدید اولین استان بدون مدرسه کانکسی هستیم

حمید شیرازیانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در دهه مبارک فجر ۹۵۰ طرح آموزشی در سراسر کشور روز جمعه صبح به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود که ۱۳ طرح آن در سطح استان همدان است.

 

وی ادامه داد: ۴۱ طرح آموزشی نوسازی مدارس با ۲۴۱ کلاس درس با زیربنای ۲۸ هزار متر مربع و اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال در مهرماه سالجاری و هفته دولت تحویل نظام آموزشی شد که ۶۰ درصد از این طرح ها به صورت مشارکتی و خیرساز بود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: سال گذشته از محل منابع تملک دارایی ۷۳۰ میلیارد ریال دریافت شد که ۵۰۰ میلیارد ریال از آن اختصاص یافت.

 

شیرازیانی ادامه داد: در سالجاری اعتبارات نوسازی مدارس ۲ برابر افزایش یافته و هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از منابع مختلف مبادله موافقت‌نامه انجام شد که تاکنون ۴۸۰ میلیارد ریال برای ۱۴۸ پروژه دریافت شده است.

 

وی یادآور شد: مبلغ سه هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف در سال گذشته مصوب شد که ۹۳۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبار شده و پیش‌بینی می‌شود به طور کامل این اعتبار دریافت شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان افزود: اعتبارات استانی در سال گذشته پنج هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال بوده که چهار هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و رشد قابل توجهی داشت.

 

شیرازیانی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی بر مبنای جمع‌آوری مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۱ نفر در سال جاری افزود: در سطح استان پنج مدرسه کانکسی شناسایی و قراردادها برای ساخت مدرسه منعقد شده که در دهه فجر سه پروژه بهره‌برداری می‌شود.

 

وی ادامه داد: در مجموع ۱۷ پروژه کانکسی در سطح استان وجود دارد که با ساخت این مدارس اولین استانی هستیم که مدرسه کانکسی نخواهد داشت.

 

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان در خصوص اجرای طرح شهید عجمیان اظهار کرد: ۹۰۰ مدرسه در این طرح شناسایی شده و ۵۵۰ مدرسه در دستور کار رنگ‌آمیزی قرار گرفته است و تاکنون ۳۵ میلیارد ریال توسط وزارت آموزش و پرورش، ۲ میلیارد ریال توسط آموزش و پرورش استان و سه میلیارد ریال توسط خیران در این طرح پرداخت و مدارس رنگ‌آمیزی شد.

 

شیرازیانی ادامه داد: از محل سفر رئیس جمهور به استان همدان هشت هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برای اداره نوسازی مدارس استان تعهد شد که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

 

استان همدان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی یا مدرسه با ۳۲۴ هزار دانش آموز است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها