|

معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

برگزاری همایش بزرگداشت حکیم نظامی شاعر بزرگ ایرانی

همایش بزرگداشت حکیم نظامی شاعر بزرگ ایرانی، یکی از رویدادهای فرهنگی و ادبی مهم سال ۱۴۰۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

برگزاری همایش بزرگداشت حکیم نظامی شاعر بزرگ ایرانی

 به گزارش شرق، هادی شیرمحمدی معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری این رویداد مهم گفت: همایش بزرگداشت حکیم نظامی شاعر بزرگ ایرانی، یکی از رویدادهای فرهنگی و ادبی مهم سال ۱۴۰۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به همت این اداره کل و با حمایت و مشارکت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار می شود.

 

شیرمحمدی به زمان برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت 16 در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل درباره مهمانان و سخنران مراسم گفت: در این همایش، از سخنرانان کشوری و هنرمندان متعهد برای معرفی ابعاد شخصیتی حکیم نظامی استفاده خواهد شد. حضور دکتر محمود شالویی به عنوان رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و اساتید محقق و پژوهشگر در موضوع حکیم نظامی فرصت مغتنمی برای شناساندن این حکیم پر آوازه خواهد بود. 

 

وی گفت: در این همایش شاهد هنرنمایی هنرمند بین المللی استان سید مهرداد کاووسی و هنرمندان موسیقی و اشعار شاعران عزیز شهر فرهنگی همدانا، خوانش شعر حکیم نظامی به زبان خارجی توسط دانش آموزان نخبه و سایر برنامه های متنوع از برنامه های این مراسم می باشد. 

 

شیرمحمدی هدف از برگزاری این همایش را تلاش برای معرفی الگوهای فرهنگی کشور برای نسل جدید عنوان کرد و گفت: این برنامه ها در تلاش برای معرفی و الگوسازی از سرمایه های فرهنگی و مفاخر این مرز و بوم برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز خواهد بود که از ادب دوستان و علاقمندان دعوت می شود با حضور صمیمی و گرم خود زینت بخش این مراسم فاخر و فرهنگی باشند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها