|

معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان :

برگزاری همایش پاسداشت شأن و منزلت مفاخر، مشاهیر و شخصیت های مطرح فرهنگ و ادب

معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان : برای پاسداشت شأن و منزلت مفاخر، مشاهیر و شخصیت های مطرح فرهنگ و ادب، برگزاری همایش ها و کنگره های علمی، فرهنگی لازم الاجرا است.

 برگزاری همایش پاسداشت شأن و منزلت مفاخر، مشاهیر و شخصیت های مطرح فرهنگ و ادب

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه هماهنگی برگزاری آیین نکوداشت استاد احمد حبیبیان از نویسندگان حوزه دینی و معارف اسلامی و پژوهشگر حوزه نهج البلاغه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان، اقدامات ارزشمندی برای شناساندن مشاهیر، عالمان و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر به عموم مردم جامعه انجام می‌دهد و یکی از رسالت های ما پاسداشت مفاخر استان است. 

 

 

هادی شیرمحمدی برای پاسداشت شأن و منزلت مفاخر، مشاهیر و شخصیت های مطرح فرهنگ و ادب، برگزاری همایش ها و کنگره های علمی، فرهنگی را لازم الاجرا دانست و گفت: برگزاری همایش سالانه برای مفاخر متأخر تا معاصر مانند ابوعلی سینا، باباطاهر، میررضی الدین آرتیمانی، سیدجمال الدین اسدآبادی، حکیم نظامی، آیت الله تألهی، آیت الله معصومی همدانی و سایر چهره های برجسته‌ از جمله این برنامه ها و اقدامات بوده است.

 

معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به همکاری سایر نهادهای فرهنگی برای برگزاری مراسم های پاسداشت گفت: تشکیل و اجرای این برنامه ها با مشارکت جمعی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، مؤسسات علمی، فرهنگی و بخش های مردمی با تدابیر مسئولان ارشد استان انجام می‌گیرد. 

 

 

شیرمحمدی با اشاره به آیین پاسداشت استاد احمد حبیبیان گفت: این مراسم در دهه اول اسفندماه با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و به شخصیت فرهنگی، دینی و حوزوی دکتر احمد حبیبیان پرداخته خواهد شد و از چندین اثر مکتوب ایشان رونمایی می‌شود. 

 

وی در پایان به شخصیت دکتر حبیبیان پرداخت و گفت: این استاد دانشگاه شخصیتی فرهنگی و ادبی و همچنین از جمله نویسندگان حوزه دینی، معارف اسلامی و مَبلغ و مروج نهج البلاغه حضرت امام علی(ع) است که بیش از یکصد کتاب به رشته تحریر درآورده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها