|

شهردار همدان:

خانه تکانی شهر برای استقبال از فصل بهار و بهار قرآن

جلسه ستاد استقبال از بهار با حضور شهردار همدان و مدیران شهری برای برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر برای ورود به سال جدید برگزار شد.

خانه تکانی شهر برای استقبال از فصل بهار و بهار قرآن

 

به گزارش شرق، در ابتدای این جلسه شهردار همدان با تشکر از خدمات هر ساله مجموعه مدیریت شهری  در طرح استقبال از بهار عنوان کرد: انتظار داریم امسال با برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر و رویکردی متفاوت وارد سال جدید شویم.

سید مسعود حسینی با تاکید بر زیباسازی و فضاسازی و آذین بندی خاص و‌ خلاقانه شهر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ما هم در شهرداری به نوعی شهر را خانه تکانی می‌کنیم و مناطق و سازمانها باید اهتمام ویژه ای در مباحث عمرانی، مالی، نظارتی و ترافیکی داشته باشند و نظارت دقیقی بر اقدامات و فعالیت‌هایشان داشته باشند.

وی با تاکید بر جدیت در ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در سطح شهر اظهار داشت: سد معبر و ازدیاد وانت بارها چهره ناخوشایندی ایجاد کرده است و ما مصمم هستیم مناطق 

و سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی و کنترل و نظارت با همکاری نیروی انتظامی و راهور این موضوع را به طور قاطع پیگیری و آن را ساماندهی کنند.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به وظیفه مهم شهرداری در حوزه ساماندهی مشاغل مزاحم گفت: ما باید به وظایف قانونی خود در خصوص این معضل عمل کنیم تا مسایل عدیده و عمیقی به وجود نیاید تا سایر دستگاه‌های متولی هم با ما همکاری کنند.

شهردار همدان افزود: در حوزه دستفروشان خیابان بوعلی همکاری خوبی بین نیروی انتظامی و شهرداری همدان در خصوص تعیین فضای قانونی ، امضای فرم التزام و پوشیدن کاور برای دستفروشان انجام شد که می‌تواند کمک شایانی در ساماندهی و نظم بخشی به دستفروشان کند.

شهردار همدان خواستار توجه ویژه به ورودی ها  در ایام نوروز شد و افزود: انشالله مدیران مناطق   برای اجرای طرح‌ها و المان های زیبا و  خلاقانه و فضاسازی و آذین بندی ویژه برای ایجاد یک فضا و چهره ای متفاوت از شهر  با سازمان سیما و منظر همکاری کنند و‌ حمایت های لازم را انجام دهند.

حسینی با اشاره به بهره گیری از تجربیات ارزشمند برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: سازمان فرهنگی ، سیما و منظر و روابط عمومی با تولید محتوای مناسب و خلاقانه به ویژه تیر بوردهایی که در اختیار شهرداری همدان قرار دارد به معرفی جذابیت‌های شهر همدان بپردازند. 

وی با تاکید بر تدارک برنامه‌های ویژه هم برای عید نوروز و هم ماه مبارک رمضان عنوان کرد: باید  از ظرفیت های فرهنگی نظیر استفاده از چاووشی خوان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و سایت موزه میدان امام خمینی ره برای اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برای شهروندان، گردشگران و مسافران در راستای ایجاد شور و نشاط در سطح شهر به نحو مطلوب بهره گرفت.

شهردار همدان با بیان اینکه فضای سبز زینت شهر همدان است عنوان کرد: باید از داشته های شهرمان به بهترین شکل مواظبت کنیم که در این راستا برنامه‌ها و اقدامات مهمی در حوزه آبیاری مکانیزه و مدیریت بهینه فضای سبز تعریف شده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تاکید بر ممنوعیت برپایی چادر در پارکها گفت: باید سازمان فرهنگی به عنوان متولی گردشگری با همکاری سازمان ها و خدمات شهری اقدامات لازم را برای اسکان مسافران در سالنهای سرپوشیده و فضای بسته انجام دهد  که البته باید هماهنگی های لازم در سطح استانی صورت بگیرد.

سید مسعود حسینی  پیگیری کارهای عمرانی و ترافیکی در ایام پایان سال را مهم خواند و گفت: باید اقدامات لازم از جمله خط کشی معابر ، شستشوی سیلندرهای ترافیکی، اصلاح و بازسازی معابر شهری و اجرای آسفالت و لکه گیری ها به صورت مستمر و نظارت دقیق صورت بگیرد تا انشالله هم رضایتمندی مردم حاصل شود و‌ ورود خوبی به سال جدید داشته باشیم.

 در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه  طرح استقبال از بهار از ۱۴ اسفند ماه تا پایان ۱۴ فروردین هر سال ادامه دارد افزود: شستشو، پاکسازی و بهسازی خیابان‌های اصلی، پاکسازی و امحاء اقلام تبلیغاتی، لایروبی کلیه نهری ها،  جلوگیری از عملیات حفاری، رفع نواقص ناهمواری‌های اطراف دریچه ها، جمع آوری و حمل خاک و نخاله معابر، جلوگیری از سد معبرهای ساختمانی، جمع آوری متکدیان، جمع آوری ماشین‌های اسقاطی در معابر و محلات، افزایش زمان و توان جمع آوری زباله و رنگ آمیزی و تعمیر باکس های زباله در سطح شهر از جمله برنامه های اجرایی طرح استقبال از بهار در شهر همدان است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها