|

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبر داد:

جذب ۳.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: جذب ۳.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده، گفت: شش مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ ۱۲۷ میلیون دلار و با اشتغال زایی ۳۵۷۸ نفر پیش بینی شده است، سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در زمینه تولید خودروهای برقی در سال آتی که این خودروها برای اولین بار در کشور با نشارکت چینی ها در همدان تولید می شود.

جذب ۳.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان

به گزارش شرق،  مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با عنوان اینکه پروژه خودرو برقی در مجموع به ۱۰۰ هکتار زمین نیاز دارد، خاطرنشان شد: مجوز ۱۰ هکتار صادر شد و مقرر گردید ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در ۱۵ نقطه در داخل شهر همدان ایجاد شود.

 

حسن پیمانی افزود: تجهیزات خودرو برقی از امروز وارد استان شده و تا نیمه شعبان نصب این ایستگاه‌ها را خواهیم داشت.

 

پیمانی هدف را تولید خودروهای برقی عنوان کرد و نه واردات آن، خاطرنشان کرد: بر همین اساس قراردادی با دانشگاه صنعتی همدان برای تربیت نیروهای متخصص بسته شده است، همچنین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت بسته‌اند که برای سال آینده رشته‌ای درباره این موضوع راه‌اندازی کنند تا آموزش نیروی انسانی داشته باشند.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اولویت نخست را تولید خودروهای سواری عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار برای تحویل زمین اعلام آمادگی کرده و تا پایان امسال به طور قطع این طرح اجرایی خواهد شد.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ بیان کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا پایان امسال و شهریورماه سال آینده جذب می شود، ۱۳۵۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد و اسناد خزانه به استان داده شده تا این لحظه ۲۵۸ میلیارد جدب اعتبارات تبصره ۱۸ داشته ایم .

 

وی به تشکیل کارگروه استانی به دبیری اقتصاد و دارایی استان و عضویت سازمان برنامه و بودجه و حوزه معاونت اقتصادی استانداری همدان اشاره کرد و افزود: از اول دی ماه ۱۳۳۵ طرح در کمیته استانی به مبلغ ۱۹۶۵ میلیارد تومان مصوب شد.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خاطر نشان شد: از ۱۳۵۶ میلیارد سهم استان باید دو نیم برابر طرح در کمیته استانی مطرح شود و دو نیم برابر به بانک معرفی شود که در این راستا ۱۳۳۵ طرح در کمیته به مبلغ ۱۹۶۵ میلیارد تومان یعنی دو همت تایید شد ۲۵۸ میلیارد تومان پرداخت شد و بیشترین پرداختی را بانک کشاورزی داشته است .

 

پیمانی با عنوان اینکه در نهضت احیا( طرح های راکد یا نیمه راکد) ۷۱ میلیارد تومان سهم استان بوده که در جذب اعتبارات در کشور مقام نخست را داریم، افزود: ۱۳۱ میلیارد تومان طرح آماده داریم تا اگر استانی از سهم خود نتوانست استفاده کند ما بهره بگیریم.

وی به ارزیابی بانک های استان در حوزه های مختلف پرداخت و اضافه کرد: در زمینه تسهیلات ازدواج در ۹ ماهه امسال ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند که به ۱۴ هزار و ۳۶۹ نفر مبلغ ۲۹۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان تصریح کرد: در حوزه فرزندآوری ۱۷ هزار و ۲۰۸ نفر ثبت‌نام کردند که به ۱۴ هزار و ۷۶۱ مورد ۸۸۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

 

وی با اعلام اینکه در حوزه فرزندآوری بانک ملی با ۲۱۷ میلیارد تومان، بانک ملت با ۱۵۸ میلیارد و بانک صادرات ۱۰۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده اند.

 

پیمانی به تسهیلات ازدواج اشاره کرد و با اعلام اینکه بانک ملی با ۷۵۱ میلیارد تومان بیشترین پرداختی تسهیلات را داشته، افزود: بانک صادرات با ۴۱۳ میلیارد تومان و بانک ملت ۳۸۹ میلیارد تومان پرداخت کردند که بیشترین عملکرد را در بین بانک‌های استان دارند.

 

وی با اظهار اینکه ۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد، تصریح کرد: بانک ملی ۵۲ میلیارد تومان، بانک مسکن ۱۶ میلیارد تومان و بانک صادرات ۱۱ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ و بالاترین میزان مرداختی را بانک ملی داشته است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه بانک های استان در سال گذشته ۳۴ همت پرداخت کرده اند، افزود: در ۹ ماهه امسال ۳۱ همت پرداخت کردند و باید اصافه کنم بانک های خصوصی در بحث پرداختی وضعیت مطلوب نداشتند و منابع در کشور هزینه می شود .

 

وی در ادامه به دستاورد سفر رئیس‌کل بیمه کشور به استان همدان اشاره کرد و افزود: دو همت سرمایه‌گذاری در راه‌آهن همدان- ملایر در سفر رئیس‌کل بیمه به استان مصوب شده است.

 

پیمانی به بحث بیمه نامه ها اشاره کرد و ادامه داد: در هشت ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۸۹۰ بیمه‌نامه با ۱۷۳۷ میلیارد تومان حق بیمه صادر شده است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان شد: در هشت ماهه امسال شرکت‌های بیمه استان همدان ۸۷۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند.

 

وی با عنوان اینکه ۲۱ شرکت بیمه با ۷۱۸ بیمه گذار در کل استان وجود دارد، افزود: در ۸ ماهه مجموع بیمه نامه صادر شده ۶۷۸ و ۸۹۰ مورد بوده است.

 

وی به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان همدان اشاره کرد و افزود: زمین برای تولید فلت خودرو در ملایر تحویل شد و کارخانه فرنچ فرایز تویسرکان با پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری قبل از پایان سال انجام خواهد شد.

 

وی به سرمایه گذاری در خصوص تولید غذای کودک و مادر با ۷.۶ دلار سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری ۱۰ فرصت، حوزه کشاورزی ۱۰ فرصت و در حوزه صنعت و معدن ۱۶ فرصت در سامانه سرمایه‌گذاری خارجی کشور ثبت نام انجام شد.

 

پیمانی کل سرمایه‌گذاری استان را ۲۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: ظرف مدت دو سال گذشته ۱۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر سرمایه‌گذاری در دست پیگیری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها