|

برگزاری دومین رویداد ملی مدارس آینده

همایش ماه جاری با حضور رضامرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش، حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیران کل و معاونین نوسازی مدارس استان ها و جمعی ازصاحب‌نظران، پژوهشگران، نخبگان و مهندسان عرصه مدرسه‌سازی در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد .

برگزاری دومین رویداد ملی مدارس آینده

‌⁩خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص رویداد مدارس آینده گفت: در این دوره "رویداد مدارس آینده" ۱۷۰ طرح با رشد تقریباً ۵۳ درصدی به مرحله داوری رسیده است. ۵۵ طرح در خصوص سامانه‌های نوین آموزشی، حدود ۱۶ طرح در خصوص تجهیزات آموزشی، ۱۳ طرح در خصوص سازه‌ها، در بحث سبک سازی و صنعتی سازی مدارس، ۳۱ طرح در خصوص معماری مدارس و ۲۵ طرح در خصوص سکوها و نرم افزارهای آموزشی به دبیرخانه رویداد ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هدف این رویداد توجه به سه بطن فضا و تجهیزات، تربیت معلم و کتب درسی است افزود: باید به آینده توجه کرد و متونی که در کتب درسی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد به عنوان اصلی ترین متن برای تربیت نیروی انسانی آینده مورد توجه قرار گیرد.

 ایشان افزودند :اگر می‌خواهیم به آینده فکر کنیم یا مدارس را برای آینده بسازیم و تجهیز کنیم باید به این سه وجه توجه ویژه داشته باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی گفت: در حوزه فناوری‌های نوین سرعت به قدری بالا رفته است که شاهد حذف بسیاری از مشاغل هستیم؛ اگر دانش آموزان را برای مشاغل مهارتی در هنرستان‌ها تربیت می‌کنیم و می‌خواهیم ۵۰ درصد بچه‌ها در رشته‌های مهارتی در هنرستان تحصیل کنند اما انرژی و اقداماتی که در این راستا صرف می‌کنیم مبتنی بر آینده نیست، راهی بیهوده طی کردیم.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به هوش مصنوعی گفت: البته نباید این‌طور فکر کنیم که اگر هر کلاس به هوش مصنوعی و موقعیت مجازی وصل شد به آینده فکر کرده‌ایم اما تعامل در بستر نظام تعلیم و تربیت نقش اصلی را خواهد داشت. در همین راستا هم توجه به هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش بنیان ضروری است

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها