|

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان؛

احداث گلخانه‌ها از برنامه‌های جدی الگوی کشت است

رضل بهراملو گفت: احداث گلخانه‌ها نیز از برنامه‌های جدی الگوی کشت است، ۸۷ درصد تولیدات استان وابسته به آب است از همین رو ایجاد گلخانه‌ها هم در افزایش تولید بین پنج تا ۱۰ درصد و هم در صرفه جویی آب موثر است.

احداث گلخانه‌ها از برنامه‌های جدی الگوی کشت است

به گزارش شرق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: نقشه راه تولیدات کشاورزی استان با ۲۱ بخش تخصصی تدوین شده تا در طولانی مدت اجرا شود.

رضا بهراملو بیان کرد: امسال مبارزه با سن غلات تاریخی انجام شده به طوری که ۴۴۷ هزار هکتار مبارزه در مرحله مادر و پوره انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه الگوی کشت برای بیش از ۴۰ محصول و ۲۱۶ هزار هکتار از اراضی آبی و ۴۸۵ هزار هکتار از اراضی دیم ابلاغ شده است.

بهراملو با تاکید بر اینکه احداث گلخانه‌ها نیز از برنامه‌های جدی الگوی کشت است، گفت: ۸۷ درصد تولیدات استان وابسته به آب است از همین رو ایجاد گلخانه‌ها هم در افزایش تولید بین پنج تا ۱۰ درصد و هم در صرفه جویی آب موثر است.

وی به کیفیت گندم برداشت شده استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال مبارزه به سن غلات تاریخی انجام شده به طوری که ۴۴۷ هزار هکتار مبارزه در مرحله مادر و پوره در سطح استان انجام شده است.

بهراملو با تاکید بر اینکه تاکنون ۳۶۲ هزار تن محصول گندم از استان خریداری شده است خاطرنشان کرد: ۵۷ هزار میلیارد ریال مطالبات گندم کاران برآورده شده است.

وی تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پرداخت شده و باقی مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد. همچنین حدود ۲۰ درصد بیش از سال پیش و ۸۰ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ تولید گندم مشهود است.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها