|

اجرای تکنولوژی انفجار پلاسمایی در معادن همدان برای نخستین بار در کشور

پیشتازی همدان در دانش بنیان الگوی کشوری است

رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد، وزارت صمت، در بازدید از طرح های دانش بنیان معدن آهنگران شهرستان ملایر استان همدان به استفاده از دانش روز در معادن تاکید کرد و گفت: معادن بیش از هر چیز نیازمند فناوریهای نوین هستند.

پیشتازی همدان در دانش بنیان الگوی کشوری است

به گزارش شرق، رضا محتشمی پور  معاون معادن و فراوری مواد، وزارت صمت، در بازدید از طرح های دانش بنیان معدن آهنگران شهرستان ملایر استان همدان به استفاده از دانش روز در معادن تاکید کرد و گفت: معادن بیش از هر چیز نیازمند فناوریهای نوین هستند. 

معاون معادن وزارت صمت با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید به سمت معادن تشویق شوند افزود: یک اصلاح کوچک در فرایند اکتشاف، استخراج و فرآوری و یا حذف یک جنبه زیست محیطی می تواند در عملکرد معادن بسیار اثرگذار باشد. 

محتشمی پور گفت: دستگاه انفجار پلاسمایی به همت یک شرکت دانش بنیان در معدن آهنگران شهرستان ملایر ساخته و راه اندازی شده است. این تکنولوژی بدون استفاده از مواد منفجره و ناریه با ایجاد کانال پلاسمایی و فشار موضعی با پیشروی 20 تا 30متر در روز موجب تخریب می شود.

وی خاطرنشان کرد: فناوریها نوین می تواند منجر به ایجاد ارزش افزوده دو سویه شود. 

محتشمی پور با اشاره به پیشتازی اداره کل صمت استان همدان در عرصه دانش بنیان اظهار داشت: باید به سمت توسعه فناوری برویم و شرکت های دانش بنیان نیز موضوعاتی را دنبال کنند که علاوه بر فناوربودن نیاز معادن را برطرف کنند. 

وی از شرکت دانش بنیان معدن آهنگران ملایر به عنوان یک افتخار و الگوی خوب برای کشور یاد کرد و گفت: این دستاورد با حمایت و پشتیبانی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان حاصل شده و بی تردید تکنولوژی بکار گرفته شده در این معدن می تواند زنجیره ای از موفقیت را در حوزه فناوری برای کشور به ارمغان بیاورد.

  انتهای پیام/      ‌‌

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها