|

مدیر کل بهزیستی استان همدان؛

همدان جزو در ۱۰ استان سالمند کشور است

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: استان همدان جزو در ۱۰ استان سالمند کشور است و اگر مناسب سازی اتفاق نیفتد ما سالمندی خوبی را تجربه نمی کنیم.

همدان جزو در ۱۰ استان سالمند کشور است

به گزارش شرق ، محمدمهدی شاهقدمی افزود: امسال برای شرکت در جشنواره شهید رجایی ۳۶۰ ساختمان اداری را مورد ارزیابی قرار دادیم و نتیجه آن در اختیار رسانه ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: قانون جامع حمایت از معلولان، فصل الخطاب است و اگر این قانون اجرایی شود بسیاری از مشکلات معلولان حل خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: نظارت بر ساخت ساختمان های عمومی تشدید شود تا در صورت عدم رعایت برخورد شود و پروژه های تسهیل عبور و مرور در همه طرح ها تعریف شود.

شاهقدمی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی، شهرداری اقدام به خرید اتوبوس‌های مناسب معلولان کرده و ایستگاه‌ها هم باید برای آنها دسترس پذیر باشند.

وی با بیان اینکه شهر لالجین شهر پایلوت مناسب سازی انتخاب شده است ادامه داد: فضاهای آموزشی و پارک ها با پیگیری رسانه ها مناسب سازی شود و طرح های بالا دستی حتما باید پیوست مناسب سازی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر گفت: واحد مشارکت های مردمی بهزیستی استان آماده دریافت نذورات نقدی و غیر نقدی همشهریان است و شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۹۲۷۸۳۹۳ یا شماره شبا ۲۱۰۱۰۰۰۰۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱ به حساب بهزیستی واریز کنند تا بیشتر به افراد تحت پوشش کمک شود.

شاهقدمی افزود: اداره کل بهزیستی استان در حال حاضر پشت نوبتی برای دریافت مستمری ندارد و ۲۳ مرکز روزانه و ۱۱ مرکز ویزیت و مراقبت در منزل در حال اراه خدمات است و همه افراد ضایعه نخاعی از خدمات استفاده و مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در حال حاضر ۲ مرکز در ملایر و اسدآباد افتتاح شده و مشکلی در جهت پذیرش معلولین روان وجود ندارد.

شاهقدمی گفت: در حوزه معاونت امور اجتماعی استان بیش از سه هزار نفر مستمری دریافت می کنند و در این حوزه خدمات مفیدی به دو قلوها و سه قلو ها و خانواده های چهار قلو ارائه می شود و نیز نگهداری از فرزندان فاقد سرپرست و خدمات بیمه و اشتغال در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از اورژانس اجتماعی خدمت گرفته و بیش از ۵۰۰ نفر با خط ۱۲۳ مشاوره تماس گرفته اند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان افزود: در حوزه مسکن ۱۰۹ درصد، در حوزه اشتغال ۱۱۴ درصد، در حوزه مشارکت های مردمی ۲۳ درصد، مستمری بگیران ۷۰ درصد، غربالگری بینایی ۲۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

شاهقدمی گفت: در حوزه معاونت پیشگیری استان در ۵۰ محله خدماتی از قبیل غربالگری بینایی و شنوایی کودکان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی نگهداری معتادان متجاهر و خدمات مشاوره انجام شده است.

وی افزود: در مورد حوزه مشارکت های مردمی علاوه بر اخذ مشارکت های نقدی و غیر نقدی، اعطای تسهیلات و اشتغال رشد بسیار مناسبی انجام شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها