|

اردیبهشت کجا بریم؟ معرفی مقاصد برتر برای سفر در اردیبهشت

اردیبهشت کجا بریم؟ معرفی مقاصد برتر برای سفر در اردیبهشت

 

اردیبهشت یکی از ماه‌های زیبای فصل بهار است که برای سفر حسابی جان می‌دهد. در اردیبهشت ماه سفر به هر مقصدی حال و هوای خودش را دارد. از جنوب گرفته تا شمال همه و همه بهترین مقصد برای سفر در اردیبهشت ماه هستند. اگر شما هم قصد سفر در اردیبهشت ماه را دارید؛ اما نمی‌دانید کدام مقصد بهتر است؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. به علاوه در این مطلب نحوه رزرو بلیط اتوبوس، قطار یا نحوه رزرو هتل را بررسی می‌کنیم.

معرفی 10 مقصد برتر سفر در اردیبهشت ماه

سفر در اردیبهشت ماه حال و هوای دیگری دارد. چرا که هم آب و هوا عالی است، هم عطر بهارنارنج را در جای جای کشور ایران می‌توان استشمام کرد. سفر به هر نقطه از ایران در اردیبهشت ماه حرف ندارد؛ اما در ادامه با 10 مقصد برتر سفر در اردیبهشت ماه آشنا می‌شویم.

1- شیراز

شیراز را همه به شهر بهارنارنج می‌شناسند. سفر به شیراز در اردیبهشت ماه معرکه است و حسابی سرحال‌تان می‌آورد. همچنین 15 اردیبهشت ماه روز شیراز نام‌گذاری شده است. شما می‌توانید از 15 تا 21 اردیبهشت به شیراز بروید و خاطره‌های خوشی را تجربه کنید. در سفر به شیراز حتما از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مثل تخت جمشید، باغ مینو و عفیف آباد دیدن کنید. برای سفر به شیراز می‌توانید از وسیله‌های نقلیه‌ای همچون اتوبوس یا قطار استفاده کنید. برای خرید بلیط اتوبوس یا خرید بلیط قطار حتما به سایت‌های معتبر گردشگری و به روز مراجعه کنید.

2- یزد

اگر عاشق گشت و گذار در بناهای تاریخی هستید؛ پیشنهاد ما به شما سفر به یزد در اردیبهشت ماه است. در اردیبهشت ماه یزد آب و هوای ملایمی دارد و از سفرتان نهایت لذت را می‌برید. در سفر به یزد حتما از جاهای دیدنی مثل میدان امیر چخماق، مسجد جامع یزد، آب انبار و بازار یزد دیدن کنید. برای سفر به یزد می‌توانید خرید بلیط هواپیما را در اولویت قرار دهید که در سریع‌ترین زمان ممکن به یزد دوست داشتنی برسید.

3- ترکمن صحرا

ترکمن صحرا یکی از مقاصد جذاب و دلربا برای سفر در اردیبهشت ماه است. گل‌های زرد و قرمز، دشت‌های سرسبز و چشمه‌های پر از آب همه و همه از زیبایی‌های وصف نشدنی ترکمن صحرا هستند. برای سفر به ترکمن صحرا می‌توانید خرید بلیط اتوبوس گرگان را جزو برنامه سفرتان قرار دهید. بعد از رسیدن به گرگان تنها با یک تاکسی می‌توانید خودتان را به ترکمن صحرا رویایی برسانید.

4- کوهرنگ

کوهرنگ همچون ترکمن صحرا در اردیبهشت ماه زیبایی‌های کم‌نظیری دارد که دل هر مسافری را می‌برد. در اردیبهشت ماه لاله‌های واژگون کوهرنگ سر از خاک بیرون می‌آورند و با رنگ‌های زیبای‌شان حسابی برای گردشگران دلبری می‌کنند. برای رفتن به کوهرنگ باید به استان چهارمحال و بختیاری بروید. با رفتن به کوهرنگ یادتان نرود که حتما از روستای سرآقاسید و چشمه دیمه دیدن کنید.

5- کاشان

یکی از مهم‌ترین مقاصد برای سفر در اردیبهشت ماه؛ شهر خوش عطر کاشان است. هر ساله گلاب گیری در شهر زیبای کاشان انجام می‌شود. عطر و بوی گل‌های محمدی عقل و هوش را از سر هر کسی می‌برد. در سفر به کاشان حتما به روستاهای قمصر و نیاسر بروید تا مراسم جذاب گلاب‌گیری را از نزدیک ببینید و حظ ببرید.

6- محلات

از دیگر مقاصد برتر برای سفر در اردیبهشت ماه می‌توان به محلات؛ هلند ایران اشاره کرد. محلات را به عنوان پایتخت گل ایران می‌شناسند. این شهر آنقدر بی‌نظیر است که سفر به آن حسابی سر حال‌تان می‌آورد. شما می‌توانید برای چند روزی هم در محلات اقامت داشته باشید. در محلات اقامتگاه و هتل‌های متنوعی برای رزرو وجود دارد. برای رزرو هتل نیز می‌توانید از سایت‌های آنلاین معتبر گردشگری کمک بگیرید.

7- زنجان

اگر عاشق تاریخ و تاریخ‌گردی هستید؛ شهر زنجان هم مقصد مناسبی برای سفر در اردیبهشت ماه است. در سفر به زنجان حتما از گنبد سلطانیه دیدن کنید. همچنین یادتان نرود که صنایع دستی شهر زنجان مثل چاروق، ظروف مسی و قلم زنی را به عنوان یادگار برای خود یا دوستان‌تان تهیه کنید.

8- دشت لار

دشت لار از دیگر مقاصد برتر و ناب برای سفر در اردیبهشت ماه است. برای سفر به دشت لار باید به دماوند بروید. دماوند مرز بین تهران و استان مازندران قرار گرفته و فاصله بسیار کمی تا تهران دارد. به همین علت با خودروی شخصی هم می‌توانید خودتان را به دشت لار برسانید.

9- کردستان

کردستان در اردیبهشت ماه به قدری زیباست که هر کسی را عاشق خودش می‌کند. در سفر به کردستان حتما به منظقه هورامان بروید و از طبیعت بکر هورامان نهایت لذت را ببرید. برای سفر به کردستان، می‌توانید خرید اینترنتی بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس را مدنظر قرار دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به استان زیبای کردستان برسید.

10- اردبیل

از دیگر شهرهای جذاب برای سفر در اردیبهشت ماه، می‌توان به شهر زیبای اردبیل اشاره کرد. جنگل فندقلو اردبیل در اردیبهشت ماه بسیار زیباست و حسابی سرحال‌تان می‌آورد. سفر به اردبیل با هواپیما بسیار راحت‌تر است. شما می‌توانید خرید بلیط هواپیما را از سایت‌های معتبر آنلاین گردشگری انجام دهید.

نکات مهم برای سفر در اردیبهشت ماه

برای سفر در اردیبهشت ماه حتما نکات مهمی را رعایت کنید تا سفری بدون دغدغه و پر از خاطره را کنار دوستان یا خانواده‌تان تجربه کنید. این نکات شامل:

  • حتما رزرو هتل را از چند روز قبل از شروع حرکت‌تان انجام دهید تا نگرانی نداشته باشید.
  • خرید بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما را نیز به موقع انجام دهید. برای خرید بلیط هواپیما یا خرید بلیط قطار نیز می‌توانید از سایت‌های معتبر گردشگری و به روز کمک بگیرید.
  • حتما یک دست لباس مناسب گرم به همراه داشته باشید تا در صورت تغییر شرایط جوی، مقصد مدنظرتان مشکلی برای‌تان پیش نیاید.
  • حتما از چند روز قبل تمام برنامه‌ریزی‌های سفرتان را انجام دهید تا سفری سرشار از آرامش داشته باشید.

در این مطلب با 10 مقصد برتر برای سفر در اردیبهشت ماه آشنا شدیم. حال اگر شما تجربه سفر به مقاصد ناب در اردیبهشت ماه را داشته‌اید؛ لطفا تجربه‌های خود را با ما و مخاطبان سایت به اشتراک بگذارید. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها