|

راهنمای سفر ۳ روزه به قشم

جزیره قشم یکی از زیباترین جزایر خلیج‌فارس است. این جزیره مناسب افرادی است که می‌خواهند با پدیده‌های طبیعت جذاب و بکر ایران از نزدیک آشنا شوند. قبل از آن‌که بخواهید چمدان‌های خودتان را ببندید و به قشم بروید، لازم است که یک برنامه سفر مناسب برای بازدید از مهم­ترین جاذبه‌های این جزیره و امتحان کردن تفریحات آن در اختیار داشته باشید. برنامه سفری که به شما کمک می‌کند بتوانید در ۳ روز نهایت لذت را از جاذبه‌های گردشگری قشم ببرید. تا پایان مقاله همراه ما باشید تا یک برنامه سفر جذاب سه‌روزه به جزیره قشم را به شما معرفی کنیم.

راهنمای سفر ۳ روزه به قشم

 

روز اول سفر به قشم

اولین قدم برای شروع سفر، بلیط هواپیما قشم و رزرو هتل در این جزیره‌ی زیباست. پس از آنکه رسیدید و وسایلتان را در اقامتگاه گذاشتید، ماجراجویی آغاز می‌شود! در اولین روز بهتر است که به سراغ جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی قشم یعنی جنگل‌های حرا، دره ستارگان و غار خربس بروید. در ادامه این سه جاذبه را بیشتر معرفی می‌کنیم.

جنگل حرا قشم

یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی که می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و سفر به قشم از آن بازدید کنید، جنگل حرا قشم است. جنگل‌های حرا یکی از خاص‌ترین جنگل‌های ایران هستند که درختان آن در آب‌های شور دریا رشد می‌کنند. بازدید از جنگل‌های حرای قشم با قایق امکان‌پذیر است؛ چراکه تنه‌ی این درختان در آب قرار گرفته است.

غار خربس

اگر به بازدید از غارهای پررمزوراز علاقه دارید، غار خربس جزیره قشم را از دست ندهید. این غار زیبا در زمان‌های گذشته (دوران ساسانیان) زیستگاه مردمان این منطقه بوده است. این غار در حقیقت به دست انسان‌های گذشته ساخته‌شده است. حتماً به این غارها سری بزنید و در داخل آن‌ها بروید، چنددقیقه‌ای خودتان را جای انسان‌های پیشین بگذارید و تصور کنید چگونه انسان‌های دوران گذشته می‌توانستند در این غارها پناه بگیرند و آن را خانه خود بدانند. بازدید از این غارها اغلب در برنامه‌ی تور قشم است؛ توصیه می‌کنیم شما نیز بازدید از این غارها را در برنامه سفر خود قرار دهید.

دره ستارگان

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری که می‌توانید در سفر به قشم از آن بازدید کنید، دره ستارگان است. صخره­های این دره بسیار زیبا در اثر باران‌های سیل‌آسا و تغییرات آب‌وهوایی شکل و شمایل عجیب و جذابی به خود گرفته‌اند. اگر دوست دارید در یک فضای طبیعی و خاص چندساعتی را قدم بزنید و از زیبایی‌های قشم عکس بگیرید، دره ستارگان مکان مناسبی برای شما است.

درباره شکل‌گیری این دره مردم محلی قشم باور دیگری دارند. آن‌ها بر این اعتقادند که در اثر برخورد یک ستاره به جزیره قشم این دره شکل‌گرفته است و به همین دلیل به آن «دره ستارگان» می‌گویند.

می­توانید بازدید از دره ستارگان را در آخر روز قرار دهید تا بعد از تاریکی هوا بتوانید از آسمان پرستاره بالای این دره نهایت لذت را ببرید. اگر وسایل طبیعت­گردی­تان کامل است و دانش کافی برای استقرار در طبیعت دارید، می‌توانید شب را نیز در یک مکان امن در دره ستارگان به صبح برسانید.

 

روز دوم سفر به قشم

در روز دوم سفر می‌توانید به سراغ جزایر زیبای دیگری که در اطراف قشم قرار دارند بروید و از پدیده‌های طبیعی و مناظر زیبای آن لذت ببرید. این جزایر شامل جزیره ناز، هنگام و هرمز می‌شود. در ادامه هرکدام از این جزایر را مختصراً در چند خط معرفی می‌کنیم.

جزیره هنگام

یکی از جذاب‌ترین جزایری که می‌توانید در سفر به قشم از آن بازدید کنید، جزیره هنگام است. علاوه بر بازدید از مناظر زیبا و لذت بردن از سکوت ساحل این جزیره، می‌توانید به تماشای دلفین­ها بروید و از فاصله نزدیک شنای دسته‌جمعی این حیوانات باهوش را تماشا کنید.

2222222

جزیره هرمز

یکی از زیباترین جزایر خلیج‌فارس، جزیره هرمز است. در این جزیره می‌توانید انواعی از کانی‌ها و سنگ‌های رنگارنگ را مشاهده کنید. اگر عاشق پدیده‌های زمین‌شناسی هستید یا مشاهده ناهمواری‌های رنگارنگ برایتان جذاب است، جزیره هرمز مقصد مناسبی برای شما است.

جزیره ناز

نمی‌شود به جزیره قشم سفر کنید و جزیره ناز را که در بخش شرقی قشم قرار دارد، از نزدیک نبینید. این جزیره از صخره‌هایی با ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر ساخته شده است. می‌توانید با پای پیاده به جزیره ناز بروید؛ به‌شرط آن‌که در موقع مناسبی که آب دریا میان این دو جزیره پایین می‌آید، فرصت را غنیمت بشمارید و به سمت این جزیره حرکت کنید.

 

روز سوم سفر به قشم

در روز سوم سفر به جزیره قشم می‌توانید از تفریحات آبی این جزیره نهایت لذت را ببرید یا اگر وقت کافی داشتید، به سراغ بازارهای جذاب قشم بروید و تجربه بازار گردی جذابی را در روز سفر سوم خود رقم بزنید. در ادامه این دو نوع تفریح را معرفی می‌کنیم:

تفریحات آبی جزیره قشم

یکی از تفریحات جذابی که در سفر به قشم می‌توانید انجام دهید، مشاهده طلوع و غروب آفتاب و پیاده‌روی در سواحل زیبای این جزیره است؛ اما اگر اهل هیجان هستید، این تفریحات را امتحان کنید:

  • غواصی

  • فلای بورد

  • اسکوتر زیردریایی

  • اسکی روی آب

همچنین در جزیره قشم پارک آبی نیز وجود دارد که می‌توانید ساعات لذت‌بخشی را در آن سپری کنید.

مراکز خرید جزیره قشم

در جزیره قشم چندین مرکز خرید وجود دارد. از بازارهای سنتی گرفته تا پاساژهای مدرن را می­توانید در این جزیره پیدا کنید. اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید یا می‌خواهید بخشی از سفر خود را در بازارهای قشم سپری کنید می‌توانید به سراغ بازارهای زیر بروید:

  • مرکز خرید مرجان که در بلوار ولیعصر، چهارراه پردیس قرار دارد.

  • پاساژ ۲ دلفین که در جهان، خیابان ناخدا واقع شده است.

  • بازار بندرگهان

  • سیتی‌سنتر قشم که در میدان امام قلی خان قرار دارد.

33333333333333

بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم

 اگر دوست دارید زمانی به جزیره قشم سفر کنید که آب‌وهوای معتدلی برقرار باشد تا به‌راحتی بتوانید در این جزیره به گشت‌وگذار بپردازید، بهتر است که در ماه‌های سرد سال یعنی دی و بهمن‌ماه بلیط هواپیمای این جزیره را خریداری کنید و سفر سه‌روزه خود را آغاز کنید.

کلام آخر

جزیره قشم پر از جاذبه­های طبیعی زیبا است. اگر می‌خواهید در یک سفر ۳ روزه احساسات مختلفی نظیر آرامش، لذت، شگفت­زدگی و حتی هیجان را تجربه کنید، جزیره قشم مقصد مناسبی برای شما است. در این مقاله سعی کردیم یک برنامه سفر سه‌روزه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید از وقت خود نهایت استفاده را ببرید و در ۳ روز، مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره قشم را ببینید و از تفریحات آبی آن نیز نهایت لذت را ببرید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها