|

شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در تابستان

ترکیه کشوری با خط ساحلی خیره‌کننده در امتداد دریای مدیترانه است. جای تعجب نیست که شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در تابستان جزو محبوب‌ترین‌ها در جهان هستند. در این نوشته، برخی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای بازدید را بررسی خواهیم کرد؛ از تفریحات شبانه پر جنب و جوش و مکان‌های تاریخی آنتالیا گرفته تا آب‌های شفاف و مناظر خیره‌کننده بدروم، مارماریس، آلانیا و ازمیر. چه به دنبال آرامش در ساحل باشید و چه به دنبال ماجراجویی در آب، شهرهای ساحلی ترکیه چیزهای زیادی برای ارائه به شما دارند.

شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در تابستان

مارماریس

 

مارماریس یک شهر تفریحی محبوب است که در جنوب غربی ترکیه و در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر به خاطر سواحل زیبا، آب‌های فیروزه‌ای و طبیعت و همچنین زندگی شبانه پر جنب و جوش شناخته شده است. مارماریس همچنین به خاطر غذاهای خوشمزه‌اش که ترکیبی از طعم‌های سنتی ترکی با غذاهای دریایی تازه و محصولات محلی است، شناخته می‌شود. این شهر دارای طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی است. از هاستل‌های ارزان قیمت گرفته تا استراحتگاه‌های مجلل. برای رزرو هتل، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود. مارماریس طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله ورزش‌های آبی، تورهای قایق‌سواری، پیاده‌روی و گشت و گذار را دارد که گردشگران را ترغیب به خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر جذاب می کند.

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های مارماریس، قلعه مارماریس است که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد و مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و خط ساحلی اطراف دارد. از دیگر نقاط محبوب توریستی می‌توان به مارینا مارماریس، موزه مارماریس و آبشار مارماریس اشاره کرد. این شهر همچنین تعدادی جاذبه طبیعی از جمله رودخانه Dalyan، شبه‌جزیره Datça و دریاچه Köyceğiz را در خود جای داده.

بدروم

بدروم یک شهر ساحلی است که در جنوب غربی ترکیه و در کنار دریای اژه واقع شده است. این شهر به خاطر تاریخ غنی، مناظر زیبا و جاذبه‌های فرهنگی‌اش شناخته شده است. بدروم دارای تاریخی غنی است که به دوران باستان باز می‌گردد و خانه تعدادی از مکان‌های تاریخی و بناهای دیدنی است. یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی بدروم، قلعه بدروم است که توسط شوالیه‌های سنت جان در قرن پانزدهم ساخته شد و اکنون موزه باستان‌شناسی زیر آب در آن قرار دارد.

این شهر بازدیدکنندگانی را از سرتاسر جهان جذب می‌کند که برای لذت بردن از سواحل زیبا و زندگی شبانه پر جنب و جوش بلیط هواپیما ترکیه را رزرو میکنند و به این شهر می‌آیند. بدروم نیز مشابه مارماریس طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی دارد و نیازی نیست نگران رزرواسیون هتل باشید. برخی از محبوب‌ترین سواحل بدروم عبارت‌اند از: ساحل Bitez، Gumbet Beach و ساحل معروف Blue Lagoon. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند با قایق به جزایر و خلیج‌های اطراف مانند جزیره زیبای Turgutreis و Rabbit سفر کنند.

آلانیا

آلانیا یک شهر ساحلی زیبا است که در استان آنتالیا ترکیه و در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است. آلانیا تاریخ طولانی و جذابی دارد که به دوران باستان باز می‌گردد. یکی از مشهورترین بناهای تاریخی آلانیا، قلعه آلانیا است که قدمت آن به قرن سیزدهم باز می‌گردد و بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر و دریا قرار دارد. معروف‌ترین جاذبه طبیعی این شهر ساحل کلئوپاترا است که گفته می‌شود خود ملکه مشهور مصری نیز از آن دیدن کرده است. این ساحل به خاطر شن‌های خوب و آب شفافش معروف است و مکانی محبوب برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی است. همچنین غار داملاتاش است که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد به دلیل اشکال آهکی خیره‌کننده‌اش مشهور است. این شهر همچنین دارای صحنه زندگی شبانه پر جنب و جوش است؛ با طیف گسترده‌ای از کلوب‌ها و رستوران‌ها که تا دیروقت باز می‌مانند.

2

ازمیر

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه، یک کلان‌شهر پر جنب و جوش و پویا است که تجربیات و جاذبه‌های فراوانی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. ازمیر از خط ساحلی خیره‌کننده‌اش گرفته تا خیابان‌های شلوغ، شهری است که برای همه چیزهایی برای ارائه دارد. ازمیر تاریخ طولانی و جذابی دارد که به هزاران سال قبل باز می‌گردد. یکی از مشهورترین بناهای تاریخی در ازمیر، قلعه Kadifekale است که قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد برمی‌گردد و مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و دریا دارد. این قلعه اکنون یک جاذبه توریستی محبوب است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که تاریخ و میراث غنی شهر را ببینند. اگر عاشق تاریخ هستید، یک بلیط ارزان هواپیما به مقصد ازمیر می‌تواند ایده خوبی باشد.

سخن پایانی

دیدیم که شهرهای ساحلی ترکیه طیف وسیعی از تجربیات را به مسافران ارائه می‌دهند، از استراحت در ساحل گرفته تا کاوش در خرابه‌های باستانی. چه جذابیت تاریخی آنتالیا را ترجیح دهید چه فضای پر جنب و جوش بدروم، در این شهرهای ساحلی ترکیه چیزی برای لذت بردن همه وجود دارد. پس چمدان‌های خود را بسته و بلیت هواپیما تهیه کنید تا راهی سفری خاطره‌انگیز شوید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها